וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לדרישת הפרקליטות והמלצת שירות המבחן: יוזם הקטטה בסמי עופר לא יישלח לכלא

11.7.2019 / 22:10

השופטת אורית קנטור גזרה רק מאסר על תנאי לשלוש שנים והרחיקה מהמגרשים את דודו בייטל, שהגיע למשחק של מכבי חיפה מול קרית שמונה כאורח, אחרי שאחיינו אוהד הקבוצה נהרג 4 חודשים קודם לכן

סרטון המכות במכבי חיפה/יואב איתיאל

יוזם הקטטה במשחק בין מכבי חיפה לעירוני קרית שמונה לא יילך לכלא למרות דרישת הפרקליטות ואף לא ירצה עבודות שירות כהמלצת שירות המבחן. בית משפט השלום בחיפה והשופטת הבכירה אורית קנטור גזרה עליו (רביעי) מאסר על תנאי של 4 חודשים לשלוש שנים, והרחיקה אותו ממשחקי כדורגל לשנתיים. "אין חולק כי יש להחמיר בענישה ככל שמדובר בעבירות אלימות ובמיוחד כאשר מדובר בעבירות אלימות במגרשי ספורט בכלל ובמגרשי כדורגל בפרט", ציינה, "אולם כל מקרה לגופו וכל מקרה לנסיבותיו"

האיש, דודו בייטל, מתקין מזגנים בן 42 גרוש ואב לילדים מיפו, הורשע על פי הודאתו בהתנהגות פרועה במקום ציבורי, תקיפה וחבלה ממשית בחבורה ותקיפה במקום בו מתקיים אירוע ספורט לחוק איסור אלימות בספורט.

המשחק המדובר נערך באצטדיון בחיפה ב-28 לאפריל 2018, בין קבוצות מכבי חיפה ועירוני קרית שמונה. טרם המשחק נערך טקס לזכרו של רפי חורי המנוח שהיה אוהד מושבע של מכבי חיפה ונהרג 4 חודשים קודם לכן בהצתת חנות חומרי הבניין ביפו. לאירוע הזמינה הנהלת הקבוצה את בני משפחתו, בהם הדודים דודו בייטל, עטאללה וכילה בן ה-45 ואליאס וכילה בן ה-43 והם זכו לכבוד במושבים ביציע ה"סילבר". בני המשפחה הגיעו למשחק כאשר הם לובשים בחולצות עם התמונה של המנוח, שלצידה צלב. לטענתם, בגלל חוסר ארגון, הושיבו אוהדים מקבוצות יריבות באותו יציע.

צפו בתיעוד

סרטון המכות במכבי חיפה/יואב איתיאל

אחד היושבים ביציע, רפי ביטון בן ה-45, השמיע גידופים כנגד מכבי חיפה שהיפואים כבר בזמן דקת הדומיה לזכרו של קרוב משפחתם שמעו בהם קינטורים גם כנגדם, על רקע גזעני. בנות המשפחה ירדו לדבר עם הגבר, אחותם של עטאללה ואליאס אמרה לו שלא באו לריב ושבאו לטקס, אך האירוע רק הסלים. הוא עשה איזו תנועה עם ידו, טייטל, עטאללה ואליאס קמו ממקומם, רצו לכיוונו והחלו להכות בו באגרופים בחוזקה בכל חלקי גופו. וכילה עטאללה אף בעט בפניו. הם נעצרו במקום ע"י שוטרי תחנת חיפה שגם ניהלה אחר כך את החקירה. האוהד נפצע ולמחרת גם אושפז לטיפול כירורגי.

הפרקליטות ביקשה מאסר בפועל, וציינה כי חובתם של בתי המשפט להטות שכם ולסייע לביעור התופעה המכוערת של אלימות במגרשי ספורט, שאם לא כן, עלולה היא להתפשט ולהביא לתוצאות חמורות בהרבה."יש לגנות ולהוקיע מכל וכל את אלו אשר מנסים להשחיר את העיסוק הספורטיבי, הן במגרשים והן מחוצה להם", ציינה התובעת עו"ד אביגיל הוכשטדט. אבל, השופטת קנטור קיבלה את טיעוני עו"ד אורנת קמרון, שבפועל קרבן התקיפה המשיך לראות את כל משחק הכדורגל, סירב להתפנות לבית החולים על אף שהוצע לו לעשות כן ע"י אנשי הרפואה שהוזעקו למקום, והגיע לבית החולים זיו באיזור מגוריו רק למחרת. היא התחשבה בין היתר בהודייתו במיוחס לו בהזדמנות הראשונה ובנסיבות הגעתו למשחק, לכבד את זכרו של אחיינו המנוח.

עו"ד אורנת קמרון מסרה בתגובה: "זוהי החלטה אמיצה וברורה של שופטת שהוכיחה כי בית המשפט מתייחס רק לראיות ומתעלם מסופרלטיבים בכתבי אישום". נמשך משפטם של האחים וכילה המיוצגים ע"י עו"ד תומר נווה. בדצמבר אשתקד הם הודו, והשבוע נקבע כי גזר דיו בעניינם יינתן בחודש ספטמבר. הפרקליטות מבקשת גם להם מאסר בפועל.

עוד באותו נושא

אוהד ק"ש שהותקף ע"י אוהדי מכבי חיפה משחזר: "עשו בי לינץ'"

לכתבה המלאה
השופטת אורית קנטור. יואב איתיאל
השופטת קנטור/יואב איתיאל
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully