וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים נלחם בתופעת המנודים: הכריז על סכסוך עבודה נגד המנהלת וההתאחדות

10.7.2019 / 18:30

המשמעות: בעוד 15 ימים יוכלו השחקנים, אם יחליטו על כך, להשבית את משחקי גביע הטוטו ובהמשך את משחקי הליגה. בארגון מעוניינים בהוספת סעיף לתקנון שיאסור על קבוצות לנדות שחקנים

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: הגרלת משחקי ליגת העל לעונת 2019/20

ארגון השחקנים הכריז היום (רביעי) על סכסוך עבודה נגד המנהלת וההתאחדות לכדורגל. הסיבה: סירוב המנהלת וההתאחדות להוסיף לחוזה האחיד סעיף שיאסור על הקבוצות לנדות שחקנים שנמצאים תחת חוזה. בהודעת ארגון השחקנים נמסר: "ארגון שחקני הכדורגל ממשיך להילחם בתופעת המנודים והיום הכריז הארגון על סכסוך עבודה מול מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל. פירוש הדבר: בעוד 15 ימים יוכלו השחקנים, במידה שיחליטו על כך, להשבית את משחקי גביע הטוטו ובהמשך את משחקי הליגה. ארגון השחקנים דורש ממנהלת הליגות ומההתאחדות לכדורגל להכניס סעיף לתקנון, הקובע כי קבוצות לא יוכלו לנדות שחקנים תחת חוזה ולחייב אותן להעניק לשחקנים הזדמנות שווה ותחרות הוגנת כמו לכלל שחקני הקבוצה להתאמן ולהיאבק על מקום בהרכב".

עוד נכתב בהודעה: "בארגון פנו למנהלת ולהתאחדות וביקשו להוסיף לחוזה האחיד את הסעיף הבא שאומר 'הקבוצה מתחייבת כי עד לתום תקופת ההסכם, הקבוצה תדאג לספק לשחקן מסגרת אימונים קבוצתית עם קבוצת הבוגרים. בשום מקרה ובשום אופן לא תהיה רשאית הקבוצה להורות לשחקן להתאמן בנפרד מהקבוצה הבוגרת ו/או באופן שמונע ממנו תחרות הוגנת על מקומו בסגל ובהרכב הקבוצה'. בתגובה לפנייה של הארגון השיבו מהמנהלת ומההתאחדות במכתב משותף כי אם יש מקרה כזה, הרי שהוא צריך להתברר במוסד לבוררות".

מנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף: "במנהלת ובהתאחדות מעדיפים לטמון את הראש בחול במקום לטפל בבעיה הבזויה. אנחנו מקבלים את העובדה שתוכניות מקצועיות משתנות בקבוצות השונות ויש לפעמים שמבקשים להיפרד משחקן שנמצא תחת חוזה. אבל צריכה להיות דרך מכובדת והוגנת לעשות את זה ובטח שלא בצורת נידוי השחקן וסימונו כגורם שלילי במערכת. מה שנעשה היום הוא בניגוד לחוק ולפסיקות שהתקבלו בבתי המשפט בבתי הדין לעבודה ובמוסד לבוררות וגם בבתי הדין הבינלאומיים לספורט התקבלו פסיקות דומות. לא יכול להיות שב-2019 נשב בשקט ונסכים לתופעה כל כך מכוערת ולא מכבדת. אני מקווה שבמנהלת יבינו שיש לשבת איתנו למו"מ ולהגיע לעמק השווה לטובת הכדורגל שיקר לכולנו".

שוער הפועל באר שבע, אריאל הרוש. ברני ארדוב
אחד ממנודי הפועל באר שבע, אריאל הרש/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully