וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: סנגל ניצחה 0:1 את בנין ועלתה לחצי הגמר, גם ניגריה עלתה

שער של אידריסה גיי (69) הספיק כדי להשיג מקום בחצי הגמר לראשונה מאז 2002. היריבה: מדגסקר או טוניסיה. הנשרים ניצחו 1:2 את דרום אפריקה

צילום ועריכה: מתן חדד

בווידאו: ברזיל חוגגת זכייה בקופה אמריקה

שלב רבע הגמר באליפות אפריקה נפתח היום (רביעי) עם סנגל שגירדה 0:1 על בנין ועלתה לחצי הגמר. בהמשך הערב קיבלנו מפגש מסקרן נוסף שבו ניגריה חילצה 1:2 מול דרום אפריקה ועלתה גם היא לארבע האחרונות.

seperator

סנגל - בנין 0:1

סנגל נראתה רע מאוד בשמינית הגמר נגד אוגנדה, אבל למזלה ניצחה 0:1 ועלתה לשלב הבא. היום היא גירדה עוד 0:1 והשיגה מקום בחצי גמר לראשונה מאז הטורניר שנערך ב-2002 במאלי, בו הפסידה בגמר. כמו במשחקים הקודמים בטורניר, הסנגלים לא הרשימו אבל השיגו את השער שלהם בדקה ה-69. סאדיו מאנה ניצל את השמירה עליו והכניס כדור לאידריסה גיי שהגיח לרחבה ומקרוב בעט בקור רוח לרשת. מאנה המתוסכל ראה איך שני שערים שלו גם נפסלים בגלל נבדל ובדקה ה-82 בנין גם נותרה בעשרה שחקנים אחרי שאוליבר ורדון מנע מאידריסה גיי להשלים צמד והכשיל אותו בדרך לשער. לסנגל יש סיכוי מצוין גם להגיע לגמר משום שהיא תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק בין מדגסקר הסנסציונית לטוניסיה שגם היא לא מלהיבה בטורניר הזה.

אידריסה גיי נבחרת סנגל. רויטרס
שער ששווה עלייה. אידריסה גיי/רויטרס

ניגריה - דרום אפריקה 1:2

למעט האליפות שנערכה ב-2008 בגאנה, הניגרים מגיעים בכל טורניר לפחות לחצי הגמר. גם הערב הנשרים עשו זאת, אם כי קיבלו פייט של ממש מה'בפאנה בפאנה' שהיממו את המארחת מצרים בשמינית הגמר. ניגריה פתחה טוב יותר ועלתה ליתרון בדקה ה-27 משער של סמואל צ'וקווזה חלוצה של ויאריאל. דרום אפריקה לא נבהלה. היא הגבירה את הלחץ במחצית השנייה עד שבאה על שכרה משער של בונגאני זונגו קשרה של אמיין שהגיע ראשון לבעיטה חופשית. בהתחלה היה חשד לנבדל, אך השער אושר עם התערבות ה-VAR.

שתי הנבחרות כבר התכוננו להארכה. אלא שוויליאם טרוסט אקונג הבלם ממוצא הולנדי של ניגריה נגח פנימה בדקה ה-89 כשהוא מנצל טעות איומה של רוואן וויליאמס השוער של דרום אפריקה. ניגריה עדיין לא יודעת מי תהיה יריבתה בחצי הגמר, אך בכל מקרה היא צפויה לקבל יריבה חזקה שתגיע מהמשחק מחר בין חוף השנהב של ניקולא פפה לאלג'יריה של ריאד מחרז.

סמואל צ'וקוואנסה ניגריה. רויטרס
שער מתוק. סמואל צ'וקווזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully