וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: סטריצובה הפתיעה את קונטה ותפגוש את סרינה בחצי הגמר

הצ'כית בת ה-33 גברה על הבריטית, שקרסה מול הקהל הביתי. סביטולינה עלתה לראשונה בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם ותפגוש את האלפ

יוטיוב

בווידאו: קורי גוף נפגשת עם רוג'ר פדרר

שלב רבע הגמר בטורניר הנשים נערך היום (שלישי): סימונה האלפ (7), שהפכה למדורגת הבכירה בטורניר, גברה על שואי ז'אנג הסינית ועלתה לחצי הגמר בו היא תפגוש את אלינה סביטולינה (8), שהעפילה לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם אחרי שניצחה את קרולינה מוצ'ובה. פיינליסטית השנה שעברה, סרינה וויליאמס (11), התקשתה אבל גברה על בת ארצה המפתיעה אליסון ריסק, והיא תפגוש בחצי הגמר את ברבורה סטריצובה הוותיקה (54 בעולם).

טניסאית אמריקאית סרינה וויליאמס חוגגת. רויטרס
המטרה: זכייה שמינית בווימבלדון. סרינה וויליאמס/רויטרס

סרינה וויליאמס (ארה"ב, 11) - אליסון ריסק (ארה"ב) 4:6, 6:4, 3:6

סרינה לא ליקקה דבש ב"דרבי" היחיד במסגרת רבע הגמר. פיינליסטית השנה שעברה פגשה את ריסק המפתיעה (55), שהגיעה להתמודדות אחרי שגברה בסיבוב הקודם על המדורגת 1, אשלי בארטי. סרינה, שחולמת על זכייה שמינית בטורניר, הגיעה כמובן כפייבוריטית, ופתחה טוב בדרך ל-4:6 במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה צמודה, אבל במצב של 4:4 ריסק השיגה שבירה די מפתיעה כדי לנצח במערכה 4:6 ולשלוח את המשחק למערכה מכרעת. סרינה התחילה לא טוב את המערכה השלישית, ונשברה כבר במשחקון הראשון, אבל היא הגיבה נהדר כששברה את ריסק פעמיים ודהרה בדרך ל-3:6 שהעלה אותה לחצי הגמר אחרי קצת יותר משעתיים. בחצי הגמר סרינה תפגוש את המנצחת במפגש בין ג'ו קונטה (19) לברבורה סטריצובה.

טניסאית צ'כית ברבורה סטריצובה. GettyImages
הישג שיא בגיל 33. ברבורה סטריצובה מאושרת/GettyImages

ג'ו קונטה (בריטניה, 19) - ברבורה סטריצובה (צ'כיה) 7:6 (5), 6:1

הרביעית הגיעה: סטריצובה הוותיקה (54 בעולם) שנראית נהדר בטורניר הנוכחי וכבר הדיחה מספר מדורגות דוגמת טסורנקו, ברטנס ומרטנס, הוסיפה קורבן חדש בדמותה של קונטה, שפשוט לא עמדה בלחץ. דווקא כשהקהל הביתי לצידה, הבריטית פשוט נראתה רע ופספסה הזדמנות להשלים לראשונה בקריירה הגעה שנייה ברציפות לחצי גמר של טורניר גרנד סלאם. הצ'כית בת ה-33 שיפרה את הישג השיא שלה, שהיה הגעה לרבע הגמר בווימבלדון ב-2014, וכעת היא תנסה להמם גם את סרינה וויליאמס (11) בחצי הגמר.

טניסאית אוקראינית אלינה סביטולינה. רויטרס
סוף סוף עברה את רבע הגמר. אלינה סביטולינה/רויטרס

אלינה סביטולינה (אוקראינה, 8) - קרולינה מוצ'ובה (צ'כיה) 5:7, 4:6

היא סוף סוף עשתה את זה: 'סביטו' עברה לראשונה בקריירה את מחסום שלב רבע הגמר בטורניר גרנד סלאם, אליו היא הגיעה בפעם החמישית. זה ממש לא היה קל: למוצ'ובה הנהדרת (68 בעולם) היה טורניר טוב מאוד, בו היא גם השיגה ניצחון ראשון אי פעם על יריבה מהטופ 10 כשהפתיעה את בת ארצה קרולינה פלישוקבה בסיבוב הקודם. למרות שמוצ'ובה בת ה-22 שברה אותה פעמיים ועלתה ל-1:4 במערכה הראשונה, סביטולינה הוכיחה הרבה אופי וחזרה בדרך ל-5:7 מרשים. במערכה השנייה סביטלינה שוב נשברה מוקדם, אבל כמו במערכה הראשונה שוב חזרה עם המון כוח רצון בדרך. הצ'כית הפעילה לחץ בסיום, אבל האוקראינית עמדה בו בדרך ל-4:6 ולהעפלה היסטורית מבחינתה לחצי הגמר. בחצי הגמר היא תפגוש את סימונה האלפ (7).

טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
שחזרה את הישג השיא שלה בווימבלדון. סימונה האלפ/רויטרס

סימונה האלפ (רומניה, 7) - שואי ז'אנג (סין) 6:7 (4), 1:6

כל שאר המדורגות שדורגו גבוה ממנה כבר הודחו, וסימונה האלפ נותרה עם כל הלחץ של להיות המדורגת הבכירה ביותר בטורניר. זה לא היה קל, אבל היא גברה על הסינית (50 בעולם) ושחזרה את הישג השיא שלה בווימבלדון - חצי גמר אליו הגיעה ב-2014. האלפ פתחה רע, והסינית מצאה את עצמה כבר ביתרון 1:4 מבטיח במערכה הראשונה. אבל אז, האלפ החזירה מלחמה, השיגה שבירה חשובה ולקחה את המשחק לשובר שוויון. זה המשיך להיות צמוד גם שם, אבל הרומנייה הצליחה לצאת עם ידה על העליונה ולהשיג 6:7 (4) אחרי שעה של מערכה. למערכה השנייה ז'אנג עלתה סחוטה נפשית ומנטלית. האלפ שברה אותה במשחקון הרביעי ואז פעם נוספת בשישי, בדרך ל-1:6 די קליל אחרי פחות מחצי שעה שסידר לה את המקום בחצי הגמר. שם מחכה לה אלינה סביטולינה (8).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully