וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חגגה זכייה במונדיאל, הקהל בליון שרק בוז לנשיא פיפ"א ולמקרון: "רוצים שכר שווה". טראמפ בירך: "אמריקה גאה בכולכן"

הקהל בגמר מונדיאל הנשים הביע את דעתו בנוגע למאבקן של שחקניות נבחרת ארצות הברית לשכר השווה לזה של הגברים, מאבק אותו מובילה מי שנבחרה לשחקנית המצטיינת בטורניר, מייגן ראפינו: "אנחנו משוגעות וזה מה שמייחד אותנו"

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך
מייגן ראפינו נבחרת ארצות הברית. רויטרס
משמעותית גם מחוץ למגרש. מייגן ראפינו/רויטרס

מאבקן הפוליטי של שחקניות נבחרת ארצות הברית קיבל היום (ראשון) רוח גבית מהקהל האמריקאי בעת טקס הענקת הגביע העולמי, אחרי שהאמריקאיות זכו במונדיאל הנשים בזכות ניצחון 0:2 על הולנד. הקהל באצטדיון בליון דרש מנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו ומראש ממשלת צרפת אימנואל מקרון יחס שוויוני לנבחרות הנשים, וספגו שריקות בוז מהקהל לאחר שארה"ב זכתה באליפות העולם בפעם הרביעית בתולדותיה ובפעם השנייה ברציפות.

הקהל אף הריע לגיבורת הניצחון מייגן ראפינו, שהביעה את דעותיה הנחרצות בנושא זה מחוץ למגרש בזמן הטורניר. ראפינו, שהפכה לגיבורה לאומית, כבשה הערב את שער היתרון של נבחרתה בפנדל, וסיימה את הטורניר ככובשת המצטיינת (שישה שערים) ואף נבחרה לשחקנית המצטיינת של הגביע העולמי 2019.

הקהל בליון דורש שכר שווה בין נשים לגברים

ראפינו התקשתה למצוא מילים עקב ההתרגשות הגדולה. "עשינו היסטוריה, אני לא יודעת איך להרגיש עכשיו, זה משוגע", אמרה הכוכבת האמריקאית. "אנחנו משוגעות וזה מה שמייחד אותנו. אין לנו את היכולת לוותר. אנחנו כל כך קרובות אחת לשנייה ונעשה הכל כדי לנצח. יש לנו קבוצה כל כך מוכשרת וצוות כל כך מיומן, מכל כיוון ובעזרת הצוות המסייע הזה, אנחנו ברמה הכי גבוהה. מגיע כרדיט לג'יל ולכל הצוות שלנו".

"זו קבוצה מיוחדת של נשים, הן הראו קשיחות רבה", אמרה מאמנת הקבוצה ג'יל אליס, "הן שמו את הלב ואת הנשמה במסע הזה. אמרתי להן שהן עשו היסטוריה היום, שייהנו מזה". הולנד מאד הקשו עלינו, היו חזקות בהגנה על הרחבה ותמיד היו להן הרבה שחקניות מאחורי הכדור. היו לנו הרבה אתגרים להמודד איתם ועשינו את זה באופן מיטבי. אמרתי לשחקניות במחצית שמתישהו הן ישברו, שתהיה לנו הזדמנות ואנחנו נהיה חייבות לנצל אותה".

"אני מרגישה כל כך הרבה גאווה כרגע", אמרה רוז לאבל, שכבשה את השער השני במשחק. "למדתי כל כך הרבה ממייגן ראפינו, אני מרגישה שזה כבוד גדול להיות באותו המגרש איתה. היא משהו מיוחד".

ברחבי הרשת לא נשארו אדישים לניצחון הגדול של הנבחרת האמריקאית כאשר דמויות מעולם הספורט, מעסקי הבידור וגם מהפוליטיקה בירכו את הנבחרת על ניצחונה.

מונדיאל נשים: נבחרת ארה"ב כדורגל נשים מניפה את הגביע. רויטרס
לא יודעות מה זה לוותר. שחקניות נבחרת ארצות הברית/רויטרס
שחקניות נבחרת ארצות הברית חוגגות. רויטרס
שמחה מתפרצת. נבחרת ארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully