וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל זכתה בקופה אמריקה אחרי שגברה בגמר 1:3 על פרו

קשה אבל מתוק: הסלסאו הצליחו לזכות בתואר לעיני הקהל הביתי במראקנה וחגגו תואר ראשון מאז 2007. ז'סוס בישל לאברטון (15) וכבש (45) אבל בהמשך הורחק (70), רישארליסון הרגיע (90). גררו רק השווה זמנית (44)

אברטון, נבחרת ברזיל, חוגג מול פרו בגמר קופה אמריקה. רויטרס
סוף סוף. ברזיל חוגגת/רויטרס

נבחרת ברזיל זכתה הלילה (בין ראשון לשני) בקופה אמריקה, אחרי שגברה בגמר 1:3 על פרו, והוכתרה כאלופת דרום אמריקה בפעם התשיעית בתולדותיה. ברזיל הגיעה למשחק כפייבוריטית הברורה, כשבנוסף לפערי הרמות המוכרים הסלסאו נהנו מאירוח הטורניר ומתמיכת הקהל המקומי במראקנה, אבל זה הלך קשה. הניצחון לא הושג בסגנון הסמבה שהקהל המקומי כל כך אוהב, אבל עבור נבחרת שלא זכתה בתואר מאז 2007 (מלבד לזהב האולימפי ב-2016) - כל גביע הוא מתוק.

המשחק נפתח טוב מבחינת הברזילאים, כשגבריאל ז'סוס בישל לאברטון שער מוקדם כבר בדקה ה-15. ברזיל נראתה בשליטה, וקיוותה להשתחרר מול הנבחרת אותה הביסה 0:5 במפגש ביניהן בשלב הבתים. אבל הפרואנים - כפי שהוכיחו כל הטורניר - ממש לא מוותרים בקלות. לאט לאט הבחורים של גארקה נכנסו לעניינים, צברו ביטחוןף והשיגו שוויון מוצדק בדקה ה-44, כשפאולו גררו הוותיק והבלתי נגמר כבש מהנקודה הלבנה, והכניע את אליסון לראשונה בטורניר.

אבל ברזיל, שלא נשברה גם אחרי שאיבדה את הכוכב הגדול שלה ניימאר לפני פתיחת הטורניר - הוכיחה שיש לה הרבה אופי. פרו עוד לא הספיקה לחגוג את השוויון, וז'סוס קבע 1:2 לפני הירידה להפסקה, בזכות חטיפה יפה של פירמינו ובישול גדול של ארתור. ז'סוס, שגם בחצי הגמר בישל וכבש, כבר הפך לגיבור ברזיל, אבל במחצית השנייה ספג כרטיס צהוב שני מיותר והורחק, וכמעט הפך לגיבור הטראדי כשגרם לדפיקות לב גדולות ביציעים. אבל בדקה ה-90 הגיע פנדל לברזיל, רישארליסון כבש מהנקודה הלבנה, וריו שוב רוקדת: ברזיל אלופת דרום אמריקה.

אברטון, נבחרת ברזיל, כובש מול פרו בגמר קופה אמריקה. רויטרס
איזה פיניש. אברטון כובש/רויטרס
גבריאל ז'סוס מול פאולו גררו, פרו מול ברזיל, גמר קופה אמריקה. רויטרס
נתנו פייט. גררו ופרו מול ז'סוס/רויטרס

הרכבים

הרכב ברזיל: אליסון, דני אלבס, טיאגו סילבה, מרקיניוס, אלכס סנדרו, קאסמירו, ארתור, אברטון (אלאן, 90), פיליפה קוטיניו (אדר מיליטאו, 76), גבריאל ז'סוס, רוברטו פירמינו (רישארליסון, 75).

הרכב פרו: פדרו גאייסה, לואיס אדבינקולה, קרלוס סמבראנו, לואיס אברם, מיגל טראוקו, ויקטור יוטון (ראול רואידיאס, 79), כריסטיאן קואבה, אנדרו קאריו, רנאטו טאפיה, אדיסון פלורס, פאולו גררו.

פאולו גררו חוגג שער, נבחרת פרו מול ברזיל, גמר קופה אמריקה. רויטרס
כבש וירה. גררו/רויטרס
אוהד נבחרת ברזיל לפני גמר הקופה אמריקה. רויטרס
ביי פרו/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 1 - המשחק נפתח אחרי דקת דומיה לזכר ז'ואאו ג'ילברטו, זמר הבוסה נובה המפורסם, שהלך אמש לעולמו בגיל 88.

דקה 2 - קואבה שלח בעיטה מסוכנת מחוץ לרחבה, ופספס את הקורה של אליסון.

דקה 15 - גול! גבריאל ז'סוס היתל במגן הימני, הגביה למרכז הרחבה, שם מצא את אברטון חופשי לחלוטין, והאחרון כבש בבעיטה חדה וחזקה, וקבע 0:1 מוקדם לסלסאו.

דקה 24 - כמעט 0:2 לברזיל: פירמינו העביר כדור רוחב מאגף שמאל, קוטיניו הקדים את ההגנה והצליח לבעוט לשער, הכדור חמק ליד הקורה.

דקה 30 - רנאטו טאפיה התרומם יפה לכדור קרן ונגח לעבר השער הברזילאי, מעל לשער.

דקה 37 - אחרי כמה דקות רדומות של ברזיל, אלכס סנדרו הגביה כדור מדוד מהאגף, פירמינו התרומם גבוה ונגח מחמישה מטרים, מעל לשער.

דקה 41 - פנדל! קואבה פרץ לרחבת ברזיל בדאבל פס, והעביר כדור רוחב שפגע ביד של טיאגו סילבה. השופט סימן בצדק על הנקודה הלבנה, ולא התחרט על אף בדיקת ה-VAR.

דקה 44 - גול! פאולו גררו כבש מהנקודה הלבנה, והשווה ל-1:1 לפרו. אליסון ספג שער ראשון בטורניר.

דקה 45 - גול! שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, ברזיל עלתה ל-1:2. פירמינו תיקל וחטף, ארתור יצא קדימה, מצא בבישול מצוין את ז'סוס, שמול השער לא התבלבל והמשיך את הטורניר המצוין שלו עם סיומת קרת רוח. הסלסאו הצליחו לרדת להפסקה ביתרון.

גבריאל ז'סוס כובש מול נבחרת פרו, נבחרת ברזיל, גמר קופה אמריקה. רויטרס
כמו בחצי הגמר, בישול ושער. ז'סוס/רויטרס
אברטון, נבחרת ברזיל, חוגג מול פרו בגמר קופה אמריקה. רויטרס
הקפיץ את המראקנה. אברטון/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 51 - ברזיל פתחה את המחצית השנייה בצורה מעודדת: קוטיניו בעט ברגל ימין מקצה הרחבה אחרי מסירה של ז'סוס, ופספס את המסגרת במעט.

דקה 57 - נגיחה של פירמינו ממרכז הרחבה פספסה את המסגרת.

דקה 70 - כרטיס אדום! ז'סוס ספג כרטיס צהוב שני (מיותר כמו הראשון) אחרי שנכנס חזק באויר בסמבראנו, והותיר את ברזיל בעשרה שחקנים.

דקה 74 - כמעט שוויון. הגנת ברזיל הרחיקה כדור קרן, הכדור נהדף אל פלורס ששלח טיל מ-18 מטר, שחמק ליד הקורה של אליסון.

דקה 90 - גול! אברטון פרץ לרחבה, ספק הוכשל על ידי סמבראנו הפרואני, רישארליסון בעט את הפנדל פנימה וקבע 1:3 לברזיל. הגביע שוב צהוב.

גבריאל ז'סוס נבחרת ברזיל. רויטרס
איזו טעות. ז'סוס מורחק/רויטרס
אוהד נבחרת ברזיל שר את ההמנון לפני גמר הקופה אמריקה. רויטרס
צמרמורת בהמנון, כמו תמיד. ברזיל/רויטרס
רישארליסון חוגג שער לזכות נבחרת ברזיל, גמר הקופה אמריקה. רויטרס
הפיניש. רישארליסון חוגג/רויטרס
אברטון נבחרת ברזיל. רויטרס
זה פנדל? אברטון מוכשל/רויטרס
גבריאל ז'סוס נבחרת ברזיל. רויטרס
זה אדום? ז'סוס בהלם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully