וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו: הקבוצה ששינתה את שמה ל"מועדון כדורגל כדור הארץ שטוח"

נשיא מוסטולס באלומפי, העולה הטרייה לליגה הרביעית בספרד, הפך לתומך נלהב בתיאוריה המחתרתית. עכשיו הוא רוצה להפיץ את הבשורה: "נאחד מיליוני מאמינים מרחבי העולם"

חאבי פובס, נשיא מועדון הכדורגל כדור הארץ שטוח. צילום מסך
Kyrie Irving Likes this. נשיא המועדון חאבי פובס/צילום מסך

למיליוני מאמינים בתיאוריה שכדור הארץ אינו עגול יש כעת קבוצת כדורגל לאהוד: מוסטולס באלומפי, מועדון כדורגל צנוע מפרבר שקט של מדריד, הודיע אמש ששינה את שמו ל"למועדון כדורגל כדור הארץ שטוח" (Flat Earth FC"), בניסיון לסייע בהפצת התפיסה המחתרתית ברחבי העולם.

"אנחנו מועדון כדורגל ספרדי, ונולדנו כדי להוות קול למיליוני מאמינים בתיאוריה מרחבי העולם. אנחנו כאן כדי לתת תשובות לכל הספקנים", נכתב בהודעה רשמית מטעם המועדון, שהעפיל בעונה החולפת לראשונה בתולדותיו לליגה הרביעית בספרד.

"מועדון כדורגל כדור הארץ שטוח" מסביר מה עקרונותיו ועמדותיו

היזם מאחורי השם הביזארי הוא חאבי פובס בן ה-32, שחקן עבר ונשיא המועדון כיום, שהתפרסם בספרד כ"כדורגלן האנטי-ממסדי הראשון". הוא סיפר במהלך הקריירה שסירב לפתוח חשבון בנק "כדי לא להיות נשלט על ידי קפיטליסטים" ובמקרה אחר סירב לקבל מספורטינג חיחון רכב צמוד והעדיף לתרום את הכסף לצדקה. בשנת 2011, זמן קצר אחרי שערך את הופעת הבכורה שלו בליגה הספרדית הבכירה, הוא הודיע על פרישה בטענה ש"עולם הכדורגל מבוסס אך ורק על כסף ושחיתות".

"מה שראיתי עד עכשיו חיזק את הדעה שלי: כדורגל מקצועני מלא בשחיתות ובכסף מזויף. זה קפיטליזם, וקפיטליזם הוא מוות", סיפר בראיון פרישה שהסעיר את המדינה. "אני לא מעוניין להיות חלק ממערכת שמרוויחה כסף על חשבון ניצול של אחרים בדרום אמריקה, אפריקה ואסיה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שנים אחר כך חזר פובס לכדורגל, הפעם בכובע אחר, כנשיא הקבוצה הצנועה מהעיירה מוסטולס הסמוכה למדריד, שמונה כ-14,000 נפשות בלבד. בחלקת האלוהים הקטנה הזו מתכנן פובס לעשות מהפכה בכדורגל העולמי.

"כדורגל הוא ענף הספורט הכי פופולארי והכי משפיע בעולם כולו, ולכן להקים מועדון שמוקדש כל כולו לאגודת הארץ השטוחה (אגודה אשר מטרתה לקדם את האמונה כי כדור שטוח ולא כדורי) הוא הדרך הכי טובה להעלות את הנושא לסדר היום התקשורתי", סיפר פובס בראיון למארקה שהתפרסם אמש. "אנחנו נהפוך גם למועדון הכדורגל הראשון שמבוסס על רעיון ולא על מיקום גאוגרפי. כל קבוצות הכדורגל נקראות על שם מיקומן הפיזי, אבל מועדון הכדורגל כדור הארץ שטוח תהיה מאוחדת סביב רעיון משותף".

פובס סיפר שחקר את הנושא לעומק, ולטענתו אין שום הוכחה שכדור הארץ אכן עגול. "אני אדם סקרן שאוהב ללמוד, והשאלה הראשונה ששאלתי את עצמי היא, 'האם אני באמת מרגיש שכדור הארץ זז? מעולם לא הרגשתי דבר כזה, ואף אחד לא הוכיח לי שזה נכון", אמר.

לא מדובר בפעם הראשונה שהתיאוריה, שהוכח אמפירית שהיא שגויה, מופצת בעולם הספורט. בפברואר 2017 התארח קיירי אירווינג בפודקאסט של חבריו לקאבס דאז צ'אנינג פריי וריצ'רד ג'פרסון, ואמר: "כדור הארץ שטוח, זו אפילו לא תיאוריית קונספירציה. אני אומר לכם, זה ממש מול הפנים שלנו, משקרים לנו. האמת קיימת אי שם, רק צריך לחפש אחריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully