וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה: ברזיל עלתה לחצי הגמר עם 3:4 בפנדלים מול פרגוואי. אלבס: "השתחררנו מהטראומה"

המארחת התקשתה וסיימה ב-0:0 למרות הרחקתו של בלבואנה (58), אבל שרדה בדו קרב פנדלים מול הכבשה השחורה שלה. גבריאל ז'סוס כבש את הפנדל המנצח, הסלסאו יפגשו בחצי את המנצחת בין ארגנטינה לונצואלה. אלבס: "היינו חזקים מנטלית"

פלייר פרננדו טורס/עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: הודעת הפרישה של פרננדו טורס

המשחק שפתח הלילה (בין חמישי לשישי) את שלב רבע גמר הקופה אמריקה סיפק דרמת ענק, בסיומה המארחת ברזיל שרדה עם ניצחון 3:4 בדו קרב פנדלים על פרגוואי אחרי 0:0 בתום 90 דקות. הסלסאו שוב נגררו לבעיטות הכרעה מול הכבשה השחורה שלהם, שהדיחה אותם מהקופה בפנדלים ב-2015 וב-2011, אבל הפעם ידם היתה על העליונה, והם יפגשו בחצי הגמר בלילה שבין שלישי לרביעי את המנצחת בין ארגנטינה לונצואלה שיתמודדו הערב ב-22:00. רבעי הגמר האחרים שייערכו מחר יפגישו בין קולומביה לצ'ילה ובין פרו לאורוגוואי.

לחץ עצום השתחרר באצטדיון בפורטו אלגרה אחרי הפנדל המנצח של גבריאל ז'סוס, שהציל את הברזילאים מעוד מבוכה ביתית אחרי מונדיאל 2014. הנבחרת של טיטה שוב לא ספגה, כפי שעשתה בשלושת משחקיה בשלב הבתים, אבל התקשתה ללא קאסימרו המוצהב והחלה ללחוץ רק אחרי שפרגוואי נותרה בעשרה שחקנים.

מרקיניוס שחקן נבחרת ברזיל. AP
אנחת רווחה עצומה. מריקיניוס/AP

זה קרה בדקה ה-58, כשפביאן בלבואנה הכשיל את רוברט פירמינו בדרך לשער. בתחילה המקומיים קיבלו פנדל, אבל אחרי שהשופט בחן את האירוע במצלמות ה-VAR הוא החליט לשנות את פסיקתו לבעיטה חופשית מחוץ לרחבה, אבל גם לשלוף אדום ישיר לבלם של ווסטהאם.

פרגוואי, שהשתחלה לרבע הגמר רק בזכות התיקו בין אקוודור ליפן במחזור הסיום של בית ג' שהציב אותה כאחת משתי הנבחרות עם הניקוד הגבוה יותר במקום השלישי, החזיקה מעמד עד לשריקת הסיום, ומכיוון שבקופה אמריקה הנוכחי אין הארכות, הנבחרת הלכו לדו קרב פנדלים.

אליסון שוער נבחרת ברזיל. AP
אליסון עוצר את הבעיטה של גוסטבו גומס/AP

הפנדלים:

* גוסטבו גומס - נעצר על ידי אליסון
* וויליאן - כבש (0:1 לברזיל)
* מיגל אלמירון - כבש (1:1)
* מרקיניוס - כבש (1:2 לברזיל)
* ברונו ואלדס - כבש (2:2)
* קוטיניו - כבש (2:3)
* רודריגו רוחאס - כבש (3:3)
* רוברטו פירמינו - החטיא (3:3)
* דרליס גונסאלס - החטיא (3:3)
* גבריאל ז'סוס - כבש (3:4 לברזיל)

גבריאל ז'סוס שחקן נבחרת ברזיל. AP
רגע הניצחון. גבריאל ז'סוס/AP
פביאן בלבואנה שחקן נבחרת פרגוואי מכשיל את רוברטו פירמינו שחקן נבחרת ברזיל. AP
היתה הכשלה? בלבואנה מול פירמינו/AP

דני אלבס אמר בסיום: "ידענו שהיום נהיה חייבים להיות חזקים מנטלית, כי פגשנו את אחת היריבות הכי קשות בקופה, יריבה פיזית מאוד, שלא מאפשרת לך לפתח משחק, שתמיד מנסה לעצור אותך בכל מחיר, אף פעם לא קל מולם, אבל בגלל זה היינו חזקים". אלבס אומר על דו קרב פנדלים ש"זה תמיד מלחיץ, כמו בפעם הראשונה", יודע ש"הצלחנו להשתחרר מהטראומה", ומתכונן לחצי הגמר: "מי שזו לא תהיה, חצי גמר זה תמיד מסובך, אבל אנחנו חושבים רק על המשחק הבא, נחכה ליריבה ונתכונן אליה היטב, עשינו עוד צעד לעבר המטרה, וחייבים לשמור על איזון". האם העובדה שהמשחק ייערך בבלו הוריזונטה, האצטדיון שבו ברזיל הובסה 7:1 מול גרמניה בחצי גמר מונדיאל 2014, מעלה חשש? "אלה שני דברים שונים", טוען אלבס, "זו הקופה אמריקה, זה שונה לחלוטין, אנחנו רק חושבים על הגמר".

גבריאל ז'סוס, שהחמיץ פנדל בשלב הבתים מול פרו, אמר על הבעיטה המכריעה: "במשחק האחרון לא הסתכלתי על השוער ופשוט הפצצתי, והוא נתן הצלה טובה. הפעם בעטתי כמו תמיד, הסתכלתי בקור רוח על השוער, ראיתי אותו עושה צעד ובעטתי לפינה השנייה". אליסון, עוד גיבור בניצחון: "זה ניצחון קבוצתי. אומנם היה תיקו, אבל קשה לשחק מול נבחרת שלא רוצה לשחק, אלא רק לצאת למתפרצות. עשינו עוד צעד".

פביאן בלבואנה שחקן נבחרת פרגוואי מורחק במשחק מול נבחרת ברזיל. AP
ה-VAR קבע: בעיטה מחוץ לרחבה ואדום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully