וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט בהמשכים: ברזיל חוששת לפני רבע גמר הקופה מול פרגוואי

ארבעת הפנדלים המוחמצים ברבע גמר 2011, שמונת השחקנים שהיו שותפים לטראומה החוזרת ב-2015 והפחד מהחתלתול. פרגוואי ניצחה רק אחד מ-20 משחקיה האחרונים בקופה ולא חגגה על אדמת ברזיל מאז 1949, ובכל זאת מבהילה את המארחת לפני רבע הגמר (בין חמישי לשישי, 3:30, ספורט 1)

פלייר פרננדו טורס/עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: פרננדו טורס הפורש

נקמה או עוד סיוט ביתי? נבחרת ברזיל, מארחת קופה אמריקה 2019, תוציא לדרך את שלב רבע הגמר מחר בלילה (בין חמישי לשישי, 3:30, ספורט 1) עם משחק מול פרגוואי, הכבשה השחורה שלה במפעל. האלבירוחה, שהפכה לראשונה שעוברת את שלב הבתים בקופה עם שתי נקודות בלבד מאז נכנסה למפעל שיטת שלוש הנקודות ב-1995, הדיחה את ברזיל בפנדלים ברבע גמר 2015 ובאותה צורה גם ברבע גמר 2011, אז נפגשו השתיים עוד לפני כן בשלב הבתים ונפרדו ב-2:2.

וזה לא התחיל בעשור הזה. גם בקופה 2004 כבשה פרגוואי פעמיים וניצחה 1:2 את ברזיל בשלב הבתים, אבל אז הסלסאו היו אלה שזכו בסופו של דבר בגביע. פרגוואי ניצחה לאחרונה על אדמת ברזיל באוגוסט 2002 (0:1 במשחק ידידות) אבל במשחק רשמי עשתה את זה רק פעם אחת, לפני 70 שנה (1:2 בשלב הבתים של קופה אמריקה 1949).

שחקני נבחרת פרגוואי חוגגים העפלה לרבע גמר קופה אמריקה. Fernando Vergara, AP
כך זה נגמר ב-2011/AP, Fernando Vergara

פיליפה קוטיניו, שספג בוז בתחילת הטורניר והוא אחד משמונה שחקנים שהיו בסגל בהדחה הקודמת בידי פרגוואי ב-2015, אמר: "אנחנו מקווים לשחזר את ההופעה מהמשחק מול פרו ולהשתמש בה כדי ללכת קדימה להמשך הטורניר". קוטיניו דייק אז בדו-קרב מהנקודה הלבנה, בניגוד להדחה ב-2011 שבה כל ארבעת הבועטים הברזילאים החמיצו, כולל טיאגו סילבה שנמצא בסגל הנוכחי ונעצר אז על ידי חוסטו ויאר, בניגוד לשלושת חבריו שבעטו החוצה. הפעם ליריבה אין את ויאר המאיים בין הקורות, אבל החשש עדיין קיים.

הנבחרת של טיטה שמרה על שער נקי בשלב הבתים, לראשונה מאז 1995, וגם קבעה שיא שלה במילניום הנוכחי עם שמונה שערים בשלב הזה (למרות ה-0:0 מול ונצואלה). הפעם היא תחסר את הקשר קאסמירו בגלל צהובים (כמו ברבע גמר המונדיאל מול בלגיה שהסתיים בהפסד) ואת מקומו יתפוס פרננדיניו ממנצ'סטר סיטי. גבריאל ז'סוס ואברטון צפויים להצטרף לרוברטו פירמינו בהתקפה.

פיליפה קוטיניו שחקן נבחרת ברזיל לאחר ההדחה, קופה אמריקה 2015. AP
וכך פיליפה קוטיניו ב-2015/AP

פרגוואי ניצחה רק אחד מ-20 משחקיה האחרונים בקופה (0:1 על ג'מייקה ב-2015) ומקווה לקבל קצת יותר ממיגל אלמירון, השחקן היקר בתולדות ניוקאסל, ואולי לחולל סנסציית ענק בפורטו אלגרה. "אני מקווה שנוכל להתחיל מחדש את הקופה שלנו בשלב הבא", אמר המאמן הארגנטינאי אדוארדו בריסו, שנבחרתו השתחלה לרבע הגמר רק בזכות התיקו בין אקוודור ליפן במחזור הסיום של בית ג' שהציב אותה כאחת משתי הנבחרות עם הניקוד הגבוה יותר במקום השלישי.

מי שישמח להמשיך את מסורת הפנדלים בין הנבחרות הוא רוברטו "גאטיטו" (החתלתול) פרננדס, בנו של שוער הנבחרת בעבר גאטו פרננדס, שנמצא בליגה הברזילאית מאז 2014 (שיחק בוויטוריה ופיגיירנסה, ומאז 2017 משתייך לבוטאפוגו). גאטיטו, שישב על הספסל בדו-קרב של 2011, נחשב לשוער פנדלים מצוין ובקופה ליברטדורס ב-2017 הוא נכנס כמחליף ועצר שלושה כדורים מתוך הארבעה שבעטה לעברו אולימפיה ממדינתו, והעלה את בוטאפוגו לשלב הבתים. האם יילך בדרכו של ויאר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully