וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טחנתי מים והתחלתי לשקוע": המדליסט האולימפי פורש עקב קשיים נפשיים

קאלום סקינר, רוכב האופניים שזכה במדליית זהב וכסף בריו, פורש בגיל 26 עקב דיכאון וחרדה שלטענתו לא טופלו כהלכה על ידי איגוד הרוכבים הבריטי

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד

המדליסט אולימפי ברכיבת אופני מסלול קאלום סקינר פורש מהחיים הספורטיבים. סקינר זכה במדליית זהב במקצה הספרינט הקבוצתי ובמדליית כסף במקצה הספרינט האישי. הרוכב הסקוטי בן ה-26 החליט להפסיק להתחרות בעקבות קשיים נפשיים, שלטענתו לא טופלו כהלכה על ידי איגוד הרוכבים הבריטי. מחודש מרץ האחרון הוא לא מתחרה, אך אמר עד כה אמר שלקח רק הפסקה וכי המטרה שלו היא כן להגיע לאולימפיאדה בטוקיו בשנת 2020.

כעת משתף סקינר כי דיכאונות וחרדות היו לחלק בלתי נפרד משגרת חייו, ומודיע על פרישה מוחלטת. "טחנתי מים והתחלתי לשקוע. עברתי תקופה קשה מאד. הרגשתי שאני סותם את החור שיש בסכר בכוחותיי האחרונים אבל שבשלב מסוים, באופן בלתי נמנע, הסכר ייפרץ ואני אטבע".

עוד בנושא:
ישראל תארח את אליפות אירופה בהתעמלות אומנותית ב-2021
מישה זילברמן ואמו סבטלנה בת ה-61 שוב הפסידו
אולימפיאדת החורף 2026 תתקיים במילאנו וקורטינה

קאלום סקינר. AP
טוען שלא טופל כהלכה. קאלום סקינר/AP

סקינר חשף בפני רופאי איגוד הרכיבה שהוא סובל מקשיים נפשיים חמורים. "הרגשתי שזעקתי לעזרה והשיחה הפכה מהר מאד לשיחה הישגית ולא שיחה שעוזרת לי לפתור את הבעיות לעומק. הרגשתי שמפקפקים במוסר העבודה שלי ורואים אותי כחלש, למרות האומץ לחשוף בפניהם את הקשיים שלי.

באותה הנקודה החלטתי לפרוש לחלוטין. ביקשתי הפסקה מתחרויות בשביל הבריאות שלי, דבר שגם הומלץ על ידי הרופא שלי והמאמן שלי, והם רק התעניינו בכמה זמן תהיה ההפסקה ובהישגים שלי במקום לחשוב עלי כאדם. הבנתי שאני לא רוצה לקחת בזה חלק יותר. מצבי התחיל להשתפר כאשר הפסקתי להשקיע את כל האנרגיות שלי בלנסות לחזור להתחרות, והשקעתי אותה בטיפול ובהפחתת המתח".

עוד באותו נושא

ישראל תארח את אליפות אירופה בהתעמלות אומנותית ב-2021

לכתבה המלאה
קאלום סקינר. AP
"עברתי תקופה קשה מאד". קאלום סקינר/AP

"אנחנו מודעים לקשיים הנפשיים של קאלום, ורצינו לתמוך בו לאורך התהליך" נמסר מאיגוד הרוכבים הבריטי. "הביקורת שלו עזרה לנו לשפר את התנאים עבור האתלטים שלנו ואנחנו מאחלים לו הצלחה בשלב הבא בקריירה שלו".

בתחילת השנה הקים המדליסט האולימפי את ארגון גלובל את'ליט, שנועד לתת לאתלטים קול בנוגע לזכויותיהם ולמצבם הנפשי. הארגון מסייע לספורטאים לקבל טיפול נפשי, תמיכה ועזרה, מתוך ידיעה שלעיתים הצוותים המקצועיים המלווים את האתלטים גם הם יכולים לשים את ההישגיות לפני טובתם של הספורטאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully