וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוחנה לאוחנה: "הוא הכישרון הכי גדול שאימנתי"

21.6.2019 / 12:00

הלחצים האדירים שהפעילה המשפחה ("העיקר שהילד שוב מחייך"), המחמאות מאלי אוחנה ("יש לו יכולות בלתי רגילות, אלמלא הפציעה כבר היה באירופה") וההתעקשות של בית"ר, שנה וחצי אחרי ניסיון הרכישה שכשל. על המהלך שהחזיר את מיכאל אוחנה הביתה

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: משה חוגג מדבר על העברת עלי מוחמד

מיכאל אוחנה גדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים. כבר אז היה צמוד לדוד קלטינס, בחברות שנמשכת עד היום. לאחר שאביו אילן לא הגיע להבנות עם איציק קורנפיין, הוא הכניס טופס הסגר קטין ועזב את המחלקה למכבי תל אביב, ממנה השתחרר בהמשך בפסק בורר. אמו היא האחיינית של יוסי מזרחי, שמשך אותו למ.ס. אשדוד בגיל צעיר וסייע לטפח אותו. בחודשיים האחרונים אביו וסביבתו של השחקן הפעילו לחצים אדירים לשחרורו מבאר שבע במטרה אחת: חזרה הביתה לירושלים.

ברגע שבמשפחה הבינו שהבעלים משה חוגג מעוניין בקשר ומוכן לשלם עליו סכום גבוה, הם הפכו עולמות כדי שהעסקה תצא לפועל. "הכי חשוב לי שהילד שוב מחייך", אמר האב לאנשי בית"ר לאחר סיכום העסקה.

מיכאל אוחנה (משמאל), דוד קלטינס (מימין) בקבוצת הנערים של בית"ר ירושלים. אתר רשמי בית"ר ירושלים, אתר רשמי
חברות ארוכת שנים. מיכאל אוחנה משמאל ודוד קלטינס מימין כנערים בבית"ר/אתר רשמי, אתר רשמי בית"ר ירושלים

אוחנה גדל והתחנך בירושלים, וכעת יחזור להתגורר בעיר. הוא ירוויח שכר של כ-250 אלף דולר לעונה, שזהו שדרוג משמעותי גם ביחס לשכרו בבאר שבע. בית"ר שילמה כאמור כ-2 מיליון יורו עבור 50 אחוזים מכרטיס השחקן והפכה את אוחנה - מיכאל אוחנה - לרכש היקר בתולדות המועדון.

אגב, מי שאימן את הקשר בנבחרת הנוער הוא לא אחר מאשר אלי אוחנה, שאמר עליו הבוקר: "הוא הכישרון הגדול ביותר שאימנתי. כבר מהרגע הראשון שהגיע לנבחרת הנוער היה ברור שהוא יהיה השחקן המוביל. נתתי לו את המושכות והוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והוביל את הנבחרת לאליפות אירופה. הוא שחקן עם יכולות בלתי רגילות, שאם לא הפציעה שלו אולי כבר לא היה בישראל".

מיכאל אוחנה בקבוצת הנערים של בית"ר ירושלים. אתר רשמי בית"ר ירושלים, אתר רשמי
סגירת המעגל הושלמה. מיכאל אוחנה עם סרט הקפטן מוביל את בית"ר כנער/אתר רשמי, אתר רשמי בית"ר ירושלים

יש לציין כי כבר לפני שנה וחצי, עת החל הסכסוך בין מיכאל אוחנה ובאר שבע, איש עסקים ירושלמי הציע לרכוש את כרטיסו של השחקן ולהעבירו לבית"ר. אוחנה רצה אז לעזוב את הקבוצה מבירת הנגב אחרי שהיה שותף לאליפות אחת (חמישה שערים בחצי עונה ב-2016/17 - עונת השיא שלו מבחינת כיבושים), ואלי אוחנה ניהל אז מטעם בית"ר את המגעים עם אלונה ברקת, אבל דרישת הפועל באר שבע לסכום של 4 מיליון יורו על מחצית מהכרטיס הפילה את העסקה.

הקשר נשאר בסופו של דבר בבאר שבע, ובמקביל הגיש תביעת בוררות נגד דודו דהאן ונגד מ.ס. אשדוד בטענה כי לא קיבל את הכסף שהגיע לו מתוך סכום ההעברה. ברק בכר, המיוצג גם הוא על ידי דהאן, לא שיתף את אוחנה במשך כשלושה חודשים, ודווקא כשהחזיר אותו הקשר נפצע בצורה קשה מול מכבי תל אביב כשקרע את הרצועה הצולבת. באר שבע זכתה בעוד אליפות, אבל אוחנה לא היה איתה בשלבי הסיום של 2017/18. הוא חזר במרץ האחרון אחרי 11 חודשי היעדרות ושותף העונה ב-280 דקות ליגה, עד שחוגג השלים את העסקה לה חיכו בבית"ר כמעט שנה וחצי. אוחנה שוב בירושלים. ועוד עם החולצה מספר 11.

מיכאל אוחנה בנערותו בית"ר ירושלים. עיבוד תמונה
חוזר לטדי, ועוד כרכש היקר בתולדות המועדון. מיכאל אוחנה ביציע כאוהד/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully