וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת יצחק פרי: השחקן המצטיין של ליגת העל בכדורסל

14.6.2019 / 10:47

היו"ר, הג'נרל מנג'ר והשולף הכי מהיר בשפלה הוא השחקן המצטיין של ליגת העל בכדורסל. הוא מבין יותר טוב מכל אחד אחר את החוקים במקום שבו כדאי להגיע לשלבי הגמר של העונה עם מאמן ושחקנים אחרים מאלה שהתחילו אותה

ONE

בשולי הזכייה ההיסטורית של טורונטו ראפטורס באליפות ה-NBA, התפרסמו ידיעות לפיהן הוושינגטון וויזארדס מתכוונים להציע לג'נרל מנג'ר של הקנדים, מאסאי יוג'ירי, חוזה של 10 מיליון דולר ואחוזים בבעלות על הקבוצה כדי שיצטרף אליהם ויחלץ אותם מהבינוניות שבה הם תקועים. המהלך הזה משקף את ההבנה שהמנהל המקצועי הוא הדמות החשובה באמת בליגה. עם כל הכבוד לניק נרס, בלי הטריידים של יוג'ירי שהנחיתו בעיר את קוואי לאונרד, דני גרין ומארק גאסול, הראפטורס לא היו נוגעים בגביע לארי אובריאן.

במעבר חד, יצחק פרי הפסיד אתמול בגמר הפיינל פור למכבי תל אביב. למרות זאת, היו"ר, הג'נרל מנג'ר והשולף הכי מהיר בשפלה הוא ה-mvp של ליגת העל לכדורסל, עם כל הכבוד לקורי וולדן. סליחה: הוא לא רק המצטיין, הוא גם האיש שמבין את הליגה יותר מכולם, את רוחה האמיתית ואת חוקיה הבלתי כתובים. אם צללית של אדם הייתה מעטרת את לוגו הליגה, הקרחת של פרי הייתה המקבילה של ג'רי ווסט מה-NBA. העובדות מדברות: מכבי ראשון שלו השתתפה בפיינל פור ארבע פעמים בחמש העונות האחרונות, העפילה פעמיים לגמר, העפילה פעם אחת לגמר הגביע ולקחה אליפות אחת. פרי מצליח בלי כל פרופורציה להוצאה הכספית של המועדון, תוך שהוא מפטר מאמנים בלי הפסקה ומחליף שחקנים בקצב שנתניהו מחליף ראשי לשכה.

פרי מצליח כי הוא מבין מה האויב הכי גדול בעונת הכדורסל: השיעמום. העונה ארוכה באופן מופרך, הסיבוב השלישי נערך בעיקר בשביל לאפשר הימורים (חוקיים, כן?) על המשחקים הלא מעניינים בעליל והציפייה מכל המעורבים לשמור על ריכוז ועניין במשך תקופה כה ארוכה בליגה שממילא קבוצה אחת שולטת בה באופן מוחלט (גם אם היא מפסידה אליפות פה ושם) לא מציאותית בעליל. הפיתרון שלו פשוט: מתחילים את העונה עם מאמן מסוים וסגל שחקנים מסוים, ומסיימים אותה עם מאמן אחר וגם סגל אחר.

עוד בנושא

שמעון מזרחי בכה: "זה התפרץ". קיין: "ספרופולוס שינה את העונה שלנו"
המאמן: "ארצה לשמור על הסגל". זוסמן: "בעונה הבאה אשחק במכבי או ב-NBA"
גיא גודס יודע: זו הייתה עונה אדירה ומרגשת למכבי ראשון לציון

יצחק פרי יושב ראש מכבי ראשון לציון. דני מרון
ניצח את השעמום. יצחק פרי/דני מרון

בתחילת העונה זכתה ראשון בגביע ווינר עם צביקה שרף על הקווים ובהובלת מרקיז רייט, דשון סטיבנס ואיגור קולשוב, ומהשיח התקשורתי נראה היה שהמאמן הוותיק מגדל את גרסת הכדורסל לתינוקות של אייאקס. אתמול ארבע הדמויות שהוזכרו כאן לא היו בסביבה, הישראלים הצעירים (לרבות נמרוד טישמן, ילד שמבוגר בחודש וחצי מקוואי לאונרד) קלעו 3 מ-18 זריקות במצטבר והעוגנים היו אלכס המילטון, דריל מונרו ודיימון סימפסון, שהתחילו את העונה במחוזות רחוקים. המאמן, גיא גודס, החל אותה בכלל אצל היריבה, שמאמנה המפוטר נכח באולם (כבודו העצמי של נוון ספאחיה דווקא לא הגיע). פרי מבין היטב שהבדורסל הישראלי השפוי הוא המטורף, המטורף הוא השפוי. מלכוד בין שניים, אם תרצו. כשמסביב יהום הסער, התנהלות כאוטית היא כמעט הכרח.

מה שמביא אותנו לקבוצה שלא הגיעה לשלב הזה, הפועל ירושלים. מי שזוהתה בעבר עם קפריזיות הפכה לפתע למבוגרת האחראית. חוזהו של המאמן עודד קטש הוארך אחרי הזכייה בגביע ולפני שהודח מאירופה והפסיד לאותה ראשון לציון בחצי גמר הפיינל פור; זרים הוחלפו רק במשבצת של כריס ג'ונסון הפצוע; ואמארה סטודמאייר אוזרח במהלך מבריק. בעולם שמתנהל על פי חוקים ברורים, כך בדיוק צריך לנהוג: המשכיות, שקט, יציבות. רק שביקום הישראלי, אין בכך כל היגיון. גם אם הזר שלך סביר, בדצמבר ישוחרר איפשהו על הגלובוס זר טוב ממנו, ושווה לבדוק את האופציה; השחקנים ישתעממו מהמאמן והוא ישתעמם מהם; והקבוצה שאותה ניצחת בקלות בנובמבר תתייצב מולך בהרכב אחר לגמרי ביוני. במקור אחר, גיא הראל היה צריך להיות הג'נרל מנג'ר של העונה. בליגת העל בישראל, אייל חומסקי צריך לשקול ברצינות להעביר אותו בטרייד לראשון לציון בתמורה ליצחק פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully