וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות שישלבו בוגרי מחלקות נוער בבוגרים יזכו לתוספת של 15 מיליון שקל

13.6.2019 / 16:05

שרת הספורט מירי רגב חתמה על מסמך שיוסיף כספים למועדונים על פי מבחן שיכלול בין היתר תכניות אימון יעודיות: "בשורה משמעותית לשחקן הישראלי". מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי: "יישום המבחן ייתן מענה לשחקן הישראלי"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

בווידאו: לקראת גמר הפיינל פור בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון

משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב חתם היום (חמישי) על מבחן התמיכה למנהלות הליגה בכדורגל ובכדורסל לפיו קבוצות שישקיעו במחלקות הנוער, ישלבו תכניות אימון ייעודיות וישלבו שחקנים ישראלים בוגרי מחלקות הנוער בקבוצות הבוגרות, יזכו לתוספת תמיכה בסך של 15 מיליון ש"ח ממשרד התרבות והספורט.

מבחן התמיכה הוא תוצר של הוועדה שהקימה שרת התרבות והספורט בראשות מנכ"ל המשרד, יוסי שרעבי, בעקבות שביתת השחקנים במהלך העונה הסדירה בשנה שעברה. המבחן יצר מדרגות של תמרוץ לקבוצות, על פי כמות הדקות של שילוב השחקנים הישראלים המקומיים בוגרי מחלקות נוער וכן על פי מדרגות קידום לגילאי השחקנים, כך שקבוצות שישלבו יותר שחקנים צעירים במהלך המשחק וייתנו להם דקות משחק משמעותיות, יזכו לתוספת תמיכה מהמדינה.

"מבחן התמיכה עליו חתמנו היום הוא תוצר של המסקנות של דיוני ועדת שרעבי, שהקמתי כדי לקדם את השחקן הישראלי המקומי", אמרה רגב בהודעה רשמית מטעם משרדה, "מבחן התמיכה מביא עימו בשורה משמעותית לשחקן הישראלי ומהווה פריצת דרך מעשית שתחולל שינוי בטווח הזמן הבינוני והארוך. החלטתי מייצרת לראשונה התמודדות עם סוגיית הגדרת השחקן הישראלי כחול-לבן שצמח במחלקות הנוער ובמגמה של ריבוי שחקנים מתאזרחים בליגה, המוגנים מתשלום מס מלא ובכך פוגעים בשוויוניות ובמעמד הכדורסלן הישראלי בוגר מחלקות נוער".

שרעבי הוסיף ואמר: "מבחן זה הוא תולדה של לימוד מעמיק וניתוח הנתונים שהובאו בפני הוועדה ולאחר מפגשים ושיחות רבות שקיימתי עם גורמים רבים בענף הכדורסל והכדורגל, במטרה להבין לעומק את התמורות והשינויים שחלו בענפים בעשורים האחרונים. יישום המבחן על ידי הקבוצות ייתן מענה לשחקן הישראלי ולצעירים בתקופת הזמן הקריטית להתפתחותם המקצועית. הצעה זו תתמרץ את מנהלי הקבוצות לפעול לקידום שחקני הנוער, תאפשר לקבוצות להמשיך ולהתחרות באירופה ברמות הגבוהות ביותר, תעצים את ההזדהות של האוהדים עם הקבוצות כחול-לבן ותקרין באופן חיובי על הנבחרת הלאומית".

יוסי שרעבי מנכ"ל משרד הספורט. קובי אליהו
בונה על העצמת ההזדהות של האוהדים עם הקבוצות. יוסי שרעבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully