וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאריו לא פורה: חוסה אנחל קאריו ממש לא מתאים להפועל באר שבע

13.6.2019 / 7:00

הוא לוחמני ומחויב, אבל החלוץ החדש של הקבוצה מבירת הנגב הוא שחקן ברמה נמוכה ללא פוטנציאל שיפור. החתמתו לטווח ארוך מעבירה מסר ברור - אלונה ברקת מוותרת מראש על המאבקים בצמרת

עריכת וידאו: מתן חדד

את ההחתמה המוזרה ביותר עשתה הפועל באר שבע בתחילת 2018. שום דבר לא יתקרב להחלטה להנחית בליגת העל את ואדים מנזון (גם אם הוא הפך לדמות קאלט בבירת הנגב), אולם זה לא מצדיק רכישות מוזרות אחרות. ייאמר לזכותו של חוסה אנחל קאריו הספרדי, אשר צפוי לחתום בשורות האלופה לשעבר לשלוש שנים אחרי שיעבור בדיקות רפואיות, כי הוא כדורגלן אמיתי - בניגוד למנזון. הבאתו לא נופלת, אם כך, לתחום הביזאר הטהור. עם זאת, בהחלט ניתן להגדירה כתמוהה במיוחד, והיא עשויה לסמל שינוי כיוון ברור במדיניותה של אלונה ברקת.

קאריו כבר בן 25, אך הוא טרם עשה דבר בקריירה. הוא היה פעם שאפתן, יש לו אופי של לוחם, וחבריו לקבוצות השונות סימפטו אותו בדרך כלל. מבחינת גישה לאימונים ולמשחקים, מעטים באו אליו בטענות. העניין הוא שהשקעה נטו לא תמיד מספיקה על מנת להתקדם. דרוש גם כישרון - בסיס כלשהו עליו ניתן לעבוד כדי להשתפר. בהיבט זה, אין לקאריו מה למכור. מבחינה מקצועית, אף מאמן לא סמך עליו, ולכן הוא מעולם לא היה שחקן הרכב בטוח אפילו בליגה השלישית. העונה, אחרי קדנציה חלשה מאוד בקורדובה שנשרה בדיוק לשם - לליגה השלישית, הבין החלוץ כי האופציות הרציניות בספרד אזלו מבחינתו, והגיע הזמן לחפש אתגרים הרחק מהמולדת. ההצעה של באר שבע, צנועה ככל שתהיה מבחינה כלכלית, היא ברכה עבורו. הוא זכה בלוטו.

עוד בנושא

יום עמוס בהפועל באר שבע: מרין הקוסטה ריקני וקאריו הספרדי סיכמו לשלוש שנים
בהפועל באר שבע מבהירים, למרות השמועות: מאור בוזגלו כלל לא בתוכניות שלנו
הפועל באר שבע ממשיכה לחדש את פניה: שון גולדברג חתם לשלוש שנים בקבוצה

חוסה אנחל קאריו במדי קאדיס. GettyImages
הרווח כולו שלו. קאריו, משמאל/GettyImages

"עובד קשה, אבל לא מסוגל להבקיע"

המזל לא תמיד האיר לו פנים, כי מועדונו האהוב קופח. כיליד מורסיה, הוא אהד את הקבוצה המקומית מאז שהוא זוכר את עצמו, התקבל לאקדמיה שלה בגיל 10, עשה את הדרך הארוכה לקבוצה הבוגרת, וערך את הופעת הבכורה בינואר 2014 כאשר הקבוצה נלחמה על ההעפלה לליגה הראשונה. כאשר שואלים אוהדי מורסיה לגבי פרטי טריוויה מעניינים אודותיו, הם שמחים לציין כי את משחקו הראשון, לדקות ספורות כמחליף, קיים קאריו מול מאיורקה בשורותיה החל לככב מרקו אסנסיו, לימים נער הזהב של ריאל מדריד. הם לא מדברים על תומר חמד, אשר נטל אף הוא חלק במפגש המדובר, אבל בשורה התחתונה זה "ההישג" היחיד של קאריו בקבוצת נעוריו.

לצערו הרב, החליטה אז ההתאחדות להוריד את מורסיה לליגה השלישית בשל אי סדרים כספיים, בצעד שנוי מאוד במחלוקת שהוציא אלפי אוהדים למחאה ברחובות. זה לא עזר, ואת 2014/15 בילה קאריו בליגה השלישית. ברוב המקרים הוא ישב על הספסל ולעתים בחר המאמן חוסה איירה להשתמש בו כקיצוני ימני. "אני מעדיף להיות חלוץ מרכזי, אבל מוכן לשחק בכל עמדה שיבקשו ממני", העיד אז קאריו.

מספר 9 קלאסי? מבנה גופו בהחלט מתאים לכך - 190 סנטימטרים, אתלט לתפארת, נוכחות פיזית עצומה ברחבה. הוא יכול היה להיות שחקן מטרה טוב, אלמלא בעיה אחת - הוא מתקשה לבחור את המיקום הנכון, לא מגיע להזדמנויות, וגם אחוז הניצול שלהן נמוך מאוד. "אהבנו אותו כי הוא שחקן בית, אבל הוא לא חלוץ. הוא עובד קשה, משקיע בהגנה, אבל לא מסוגל להבקיע. לכן המאמן שיבץ אותו באגף, אך גם זה לא התאים כי הוא לא מהיר מספיק", מספר לוואלה! ספורט חורחה פלגו, אוהד מורסיה.

עוד באותו נושא

הפועל באר שבע הודיעה: ג'ימי מרין וחוסה אנחל קאריו סיכמו לשלוש שנים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע השיא של קאריו היה מול מרקו אסנסיו, אז שחקן מאיורקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחבר לאוהדים, אבל לא לכדור

העוצמה של קאריו משכה בכל זאת את תשומת ליבם של הסקאוטים, ובקיץ 2015 הוא התלהב להצטרף למילואים של סביליה. החלום היה להתקדם לסגל הבכיר, והוא אף ערך איתו מספר אימונים אצל המאמן אונאי אמרי. "מדהים לשתף פעולה עם פרננדו יורנטה וקווין גאמיירו, זה עולם אחר", סיפר קאריו למקומון במורסיה. ואולם, סיכוייו לשחק עם הכוכבים במשחקים הרשמיים היו אפסיים. לרוב, הוא לא היה בהרכב גם במילואים בליגה השלישית, והשיא היה כאשר עלה מהספסל כדי להבקיע מול המילואים של בטיס בסוג של דרבי. סביליה ב' עלתה ב-2016 לליגה השנייה, וזה היה מרגש, אך דקות המשחק לא היו רבות. הוא סיים שנתיים במועדון עם שמונה שערים בלבד, ועזב ללא תמורה בתום חוזהו.

קאדיס הימרה עליו בקיץ 2017 בזכות העבודה השחורה שהוא אוהב לבצע. המועדון הצנוע והחביב מדרום אנדלוסיה נהנה מתמיכת קהל חם במיוחד, והמוטו שלהם קובע: "מי שנגד קאדיס הוא נגד האנושות". לא פחות. קאריו התחבר לאוהדים השרופים מהרגע הראשון, היה פופולרי ודומיננטי בחדר ההלבשה, ולקח חלק במסע קסום שלא היה רחוק מהעפלה לפלייאוף העלייה לליגה הבכירה. ואולם, ההצלחה של הצהובים-כחולים התבססה על הגנת ברזל עם מאזן הספיגה הטוב ביותר בליגה השנייה. בחוד היתה לקאדיס בעיה מהותית, וקאריו לא הצליח לסייע בלשון המעטה. הוא פתח ב-17 משחקים בלבד, והמשחק הטוב ביותר שלו היה גם הקשה והמוזר מכולם.

חוסה אנחל קאריו במדי סביליה. GettyImages
פועל שחור, וגם זה בקושי. קאריו במדי סביליה/GettyImages

"בחור טוב, כדורגלן מוגבל"

באמצע דצמבר, הוא עלה מהספסל בדקה ה-61 מול המילואים של ברצלונה - אירוע מרגש בפני עצמו. בדקה ה-64, הוא הבקיע שער נאה כמו סקורר רחבה מדופלם. בדקה ה-67, הוא השלים בפנדל צמד ראשון בחייו בליגת המשנה, אך מתח שריר במהלך הבעיטה ונעדר במשך חודש מהמגרשים. לאחר ששב, שבת קאריו מהבקעות במשך ארבעה חודשים, והצליח למצוא את הרשת רק במחזור האחרון, בו היתה זקוקה קאדיס לניצחון על מנת להתברג במקום השישי. היא הפסידה, והחלוץ פרץ בבכי חסר מעצורים.

האמוציות האלה קירבו אותו עוד יותר ללבבות האוהדים. ביציעים העריצו אותו, אבל היו גם מודעים לחסרונותיו הברורים, ולא התלוננו כאשר קאריו סופסל לחלוטין במשך כל הסיבוב הראשון בסתיו 2018. "חוסה נלחם על כל כדור, והמחויבות שלו לא מוטלת בספק, אבל התוצרת ליד השער קלושה. המאמן ניסה אותו גם כקיצוני ימני, אך ללא הצלחה כי הוא לא מהיר מספיק, והשליטה הטכנית שלו בכדור לא טובה. הוא בחור טוב מאוד, אבל כדורגלן מוגבל", מספר לוואלה! ספורט העיתונאי המקומי חסוס מאיונה.

לכל הצדדים היה ברור שהפרידה בלתי נמנעת. השחקנים והאוהדים איחלו לקאריו הצלחה גדולה כאשר עבר ללא תמורה לקורדובה בינואר, והטוויטר הוצף במאות הודעות תמיכה ועידוד. בקבוצה החדשה קיוו כי החלוץ יסייע להם להימלט מהתחתית, וקאריו הבטיח: "אני לוחם ספרטני. אתן את כולי כדי שנשרוד. יש לי תחושות חיוביות מאוד, אני בכושר מושלם, ואוכיח זאת". בהזדמנות זו, הוא גם הסביר את סגנונו: "אני מעדיף לשחק לצד חלוץ נוסף שיודע לנצל שטחים פנויים. יש לי יתרון במאבקים אוויריים, ויכול להיות טוב אם הפרטנר להתקפה ינצל זאת".

הצמד של קאריו נגד ברצלונה ב'

נמצא בנקודת השפל בקריירה

ציפיות לחוד, ומציאות לחוד. מצבה של קורדובה רק הורע בסיבוב השני, והיא ירדה ללא קרב. קאריו פתח בשמונה משחקים בלבד, הבקיע רק פעמיים, והאוהדים כלל לא התרשמו לשם שינוי מגישתו. "הקבוצה היתה במומנטום שלילי כשהוא הגיע, וזה לא עזר. לאחר מכן, בפיליפינים גילו שסבא רבא שלו היה מהאיים, והזמינו אותו לנבחרת הלאומית שלהם. המסע הזה הוציא אותו מתמונת ההרכב, והעיכוב בתשלום השכר לא עזר למוטיבציה. לבסוף, הוא גם נפצע. כל זה ביחד גרם לכך שבמועדון שמחו מאוד להיפרד ממנו. הוא היה חתום עד 2021, אבל שוחרר בעקבות הירידה", מספר לוואלה! ספורט העיתונאי המקומי חבייר גומס.

עיתונאי נוסף, פרננדו לופס, מעיד: "החודשים האלה התאפיינו בחוסר מקצועיות מצד קאריו. הוא לא עשה מאמץ מינימלי כדי לעזור. תרומתו היתה כה מזערית שאיש לא הבחין בה".

מדובר, לפיכך, בנקודת השפל בקריירה הלא מזהירה של קאריו. הפועל באר שבע החתימה שחקן שהבקיע 21 שערים בשש עונות בליגות הנמוכות בספרד, ואיש מעולם לא חשב שהוא מסוגל להגיע גבוה יותר. הוא ממעט להגיע להזדמנויות, מבזבז את רובן, ואין כאן פוטנציאל לשיפור. אין כל סיבה או הצדקה להעניק עדיפות לזרים ברמה זו על פני צעירים ישראלים. האקלים בנגב יתאים מאוד למי שנולד ושיחק כל חייו בדרום ספרד, וקאריו אף עשוי להשתלב היטב מבחינה חברתית, אבל קבוצה ששואפת להיות בחלק העליון של הטבלה לא יכולה לבנות את ההתקפה סביבו - תהיה זו אופטימיות מופרכת שלא קשורה למציאות. עם שחקנים חדשים מסוגו, ההצהרה של באר שבע ברורה. היא מוותרת מראש על מאבק האליפות, ולא מעוניינת להוות גורם משמעותי בצמרת. אי אפשר להבין זאת אחרת.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

שחקן הפועל באר שבע חוסה אנחל קאריו. אתר רשמי הפועל באר שבע, אתר רשמי
אין מסר אחר: איתו, כנראה שבאר שבע לא מכוונת לצמרת/אתר רשמי, אתר רשמי הפועל באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully