וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוי אלוהים", גרסת הכדורסל: הקשר המיוחד בין אריה צ'רנר למכבי ראשון לציון

13.6.2019 / 9:00

שחקן התיאטרון מדבר על אהבתו הגדולה לכתומים, נזכר במשחקים שהחמיץ בשל עבודתו ("כאב לי כל הגוף כשנאלצתי להיעדר ממשחק האליפות בירושלים"), ונרגש לקראת הגמר הערב ("ישמעו אותי למרחקים")

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

בווידאו: המאמנים והקפטנים של שתי הקבוצות מדברים לקראת הגמר

"אין לי ציפיות מהטיפול. אני יודע שהפסיכולוגיה זה האלוהים החדש שלכם וכולם מטפלים בכולם כל הזמן. אתם מחליטים מראש על תיאוריה ומלבישים אותה בכוח על הקורבן התורן, ולא משנה מה הוא יגיד".

לקח לאריה צ'רנר כמה שעות אתמול כדי לבחור את המשפטים הכי מתאימים מבחינתו מההצגה "אוי אלוהים" ולהשליך אותם על משחק הגמר הערב (ה', 21:00, ספורט 5) של מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון. אם יש דמות מוכרת שלא מעולם הספורט ביציעים של מכבי ראשון לציון בכדורסל זה אריה צ'רנר. שחקן האופי האיכותי הזה שמשחק כבר שנים בהצגות בתיאטרון החאן ומשתתף בסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה, יהיה הערב בהיכל בתל אביב עם הכתומים השרופים של עיר היין.

"לפני שלוש שנים כשלקחנו את האליפות ההיסטורית בארנה בירושלים, הייתה לי הצגה במקביל בתיאטרון החאן", הוא נזכר אתמול באחד הרגעים המאכזבים של חייו. "הייתי בסך הכול כמה קילומטרים מהארנה בירושלים והתפוצצתי. שחקן תיאטרון לא יכול שלא להגיע לעבודה שלו ולצערי לא יכולתי להיות ביציע ולשמוח. כאב לי בכל הגוף על ההיעדרות ההיא והפעם יצא לי נהדר כי אין לי הצגה. בסדרה מול הפועל חולון הייתי. אבל ביום שני בחצי הגמר מול הפועל ירושלים שוב הייתה לי הצגה ולא יכולתי לבוא.

"ההצגה 'אוי אלוהים' אותה אני עושה עם אודליה מורה מטלון ובבימויו של ארז שפריר, מחייבת ריכוז שיא ולא יכולתי אפילו לחשוב על מה שעושה מכבי ראשון לציון. לשמחתי ההצגה הסתיימה ברבע השלישי של המשחק והייתי יכול להיות דבוק לסלולרי עד שהגעתי הביתה. זה עלה לי בדמים לא לראות את חצי הגמר. שוב היה קשה לי מאוד להיות רחוק כל כך מהקבוצה במשחק כזה חשוב".

אריה צ'רנר. אורי לנץ, אורי לנץ
אריה צ'רנר בתאטרון/אורי לנץ, אורי לנץ
שחקן התיאטרון אריה צ'רנר במשחק של מכבי ראשון לציון. באדיבות אודליה מטרי,
וביציע/באדיבות אודליה מטרי

למה בחרת דווקא את המשפטים ההם מההצגה בהקשר של המשחק הערב?

"גיא גודס תמיד קשוב למתרחש במשחק ומשנה תיאוריה על פי המתרחש במגרש, וזה האקס פקטור שלנו. אם יש לנו יתרון זה גיא גודס. היתרון הוא על הקווים. אמרתי לגיא שכולם מתפללים לכיוון ירושלים ושאני מתחיל להתפלל לכיוון הבית שלו".

שלא תיכנס איזו הצגה בלתי מתוכננת ושוב תפסיד את המשחק.

"אין סיכוי בעולם שזה יקרה. אני אהיה ביציע ואני אצרח את נפשי למוות עם הדלקת ריאות שיש לי. אתה לא יודע מה עברתי ב-2016 כשלא יכולתי להיות ביציע. כל הדרך מירושלים אחרי ההצגה ועד לרובע בראשון לציון שם היתה חגיגה ספונטנית, התפוצצתי מעצבים".

איפה התחילה האהבה הזו למכבי ראשון לציון?

"זה התפתח כשהבן שלי שיחק בקבוצות הילדים של המחלקה. הייתי יוצא איתו למשחקים. מכבי ראשון בחוכמה רבה הביאה את הילדים למשחקים בחינם וההורים שילמו כרטיס. כך הפכתי להיות אוהד שרוף של הקבוצה. הקשר שלי לכדורסל הוא מרמלה. שם נולדתי ושיחקתי אצל שוקי שוורץ שהיה המאמן שלי באליצור נווה דוד רמלה. הגעתי עד לגיל הנערים. אני חולה על כל משחקי הכדור אבל בעיקר כדורסל וכדוריד. אני אוהב משחקי כדור אינטליגנטים. הקבוצה העונה אולי פחות אתלטית מזו של האליפות ב-2016 אבל היא קבוצה יותר חכמה".

אתה האמנת שיגיעו עד לגמר?

"בוודאי. את חולון הייתי בטוח שנעבור בסדרת רבע הגמר. מה שכן אני לא יכול לראות משחק שלם כי זה עושה נאחס לקבוצה. אני מפסיק לראות את המשחק באמצע".

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. יוסי ציפקיס
"אני מת על גיא גודס"/יוסי ציפקיס

מה יהיה בגמר?

"אין נאחס בגמר. בגמר אני לא יוצא באמצע. ישמעו אותי ביציע למרחקים. אם הייתי צריך להפסיד את הגמר הזה שוב הייתי מת. בחיים שלי הפסדתי הרבה דברים בגלל תיאטרון. הפסדתי את הלידה של הבת שלי. את האירוסין שלה גם הפסדתי בגלל הצגה. אם אני לא אגיע להצגה לא תהיה הצגה. אין מחליף. אם לא הייתי בא למשחק הזה בגלל הצגה, היו פותחים את המשחק בדקת דומייה לזכרי. היו אומרים: 'אנחנו עומדים דום לזכר אוהד מכבי ראשון לציון ששוב לא יכול היה להגיע למשחק ולא עמד בסבל הזה'".

יש לך טיפים לגיא גודס?

"אני מת על גיא גודס. הוא כל יכול. אני חושב שהוא לא צריך טיפים. יש לו ראיית משחק נדירה. אני כל כך מבסוט להיות אוהד קבוצה שגיא מאמן אותה".

בתיאטרון אין אפשרות אחרת מלבד לתת מאה אחוז על הבמה. בכדורסל אתה לא יכול לדעת איזו קבוצה תגיע לגמר הזה. השחקנים יירדו לקרקע אחרי הניצחון על הפועל ירושלים?

"לאלוהים הפתרונים. הפחד שלי זו העייפות. ראיתי את טישמן בסיום המשחק והוא היה כבר גמור. טישמן היה אלוהים שלא לדבר על סימפסון שהוא בכלל אלוהים. הוא ריחף לניצחון".

אז אתה אופטימי?

"אני תמיד אופטימי. אני לא מאלה שבאים למשחק בחשש שהקבוצה תפסיד. אני תמיד בא לנצח. אני חושב שיש לנו את הכלים לעשות את זה גם מול מכבי תל אביב".

זה ראוי שקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום הששי תהיה בסוף האלופה?

"ספורט זה הימור. אם אתה ניגש להימור מהתחלה כשאתה יודע את התוצאה, אז הספורט לא שווה. בכדורסל כמו בספורט אתה תלוי בכל מיני משתנים באותו ערב ואם נזכה באליפות, אז היא תהיה הכי ראויה ואנחנו נהיה הכי ראויים לאליפות הזו".

שחקן התיאטרון אריה צ'רנר במשחק של מכבי ראשון לציון. באדיבות אודליה מטרי,
שחקן התיאטרון אריה צ'רנר במשחק של מכבי ראשון לציון/באדיבות אודליה מטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully