וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק: "גודס מכיר אותנו? אנחנו גם מכירים אותו", כהן: "באים לבעוט לו בתחת"

13.6.2019 / 6:56

מכבי תל אביב תנסה לזכות באליפות ה-53 מול ראשון לציון בגמר (21:00, ספ' 5). המתאזרח מחויך: "באים להחזיר לראשון על ההפסדים"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

בווידאו: המאמנים והקפטנים משתי הקבוצות מתכוננים למשחק

אחרי כמה שנים רזות באליפויות, מכבי תל אביב תנסה הערב (חמישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) לזכות באליפות שנייה ברציפות ו-53 במספר כשתפגוש את מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור. הצהובים מגיעים אופטימיים מאוד למשחק ומאמינים שבאולם הביתי שלהם הם יוכלו להראות את היתרונות הברורים שיש להם בסגל ולצאת עם ניצחון.

במכבי תל אביב לא שכחו את ההפסדים לראשון לציון העונה בגביע ווינר ובגביע המדינה, כשהמאמן יאניס ספרופולוס אמר במסיבת העיתונאים אמש כי: "נצטרך לשחק טוב יותר מאשר במשחקים הללו", וגם ג'ייק כהן מגיע חדור מוטיבציה לנקום באקסית שלו: "אני לא אקח שום דבר מהמשחקים הקודמים נגד ראשון, יש לנו מוטיבציה להחזיר להם, אבל המשחקים ההם היו לפני הרבה זמן ואני מתמקד במשחק הזה שאני רוצה לנצח".

כשברקע כמה שאלות לגבי עתידם של אי אלו שחקנים, הצהובים ירצו לספק הצהרה במשחק אליפות. בקבוצה סימנו את עצירתם של שחקני הפנים של ראשון לציון, שחגגו נגד הפועל ירושלים, כמפתח, "ההגנה שלנו היא טובה כשכולם משחקים ביחד", אמר טאריק בלאק לקראת המשחק, "דריל מונרו הוא שחקן מוכשר מאוד. ברור שהוא יודע למסור את הכדור, אבל הוא מוסר לשחקן אחר כך שלא מדובר רק בו, יש מי שצריך לסיים את האסיסט. העבודה היא לא רק של הבן אדם שישמור על מונרו, אלא של כל מי שעל הפרקט לעשות רוטציות ולשחק ביחד".

טאריק בלאק מכבי תל אביב. דני מרון
"מונרו שחקן מוכשר מאוד". טאריק בלאק/דני מרון

לא מעט משחקני מכבי תל אביב לא זכו באליפות כשחקנים מקצוענים, ואלה שכן עשו זאת עשו את זה לרוב עם הצהובים. "כל השחקנים כאן מקצוענים, שיחקו ברמה גבוהה, שיחקו במשחקים גדולים כמו הגמר, אני יודע שכולם יגיעו מוכנים כי בשביל זה עבדנו במשך עשרה חודשים", אמר ג'ייק כהן על המעמד. טאריק בלאק סיפר על הניסיון שלו בזכיות: "זכיתי באליפות בקונפרנס במכללות, ארבע פעמים, בשנה שעברה זכיתי באליפות האזור ב-NBA".

מלבד הרצון לעצור את משחק הפנים של הכתומים, הצהובים יודעים שיצטרכו להיראות טוב יותר בהתקפה, אחרי משחק לא מרשים נגד הפועל אילת, ובידיעה שבהפסדים לראשון לציון העונה הם נתקעו על פחות מ-80 נקודות.
"כל משחק בפלייאוף הוא גדול, אנחנו לא מצפים לנצח כל משחק ב-20 הפרש, כל עוד אנחנו מנצחים אנחנו שמחים", הוסיף כהן, "ידענו שהמשחק נגד אילת יהיה קשה, ואנחנו יודעים שהמשחק נגד ראשון יהיה קשה. במשחק נגד אילת היינו קצת חלודים, לא שיחקנו לפני זה 12 ימים. לא היה לנו דבר כזה כל השנה, שיחקנו פעמיים או שלוש בשבוע כל העונה ובסוף העונה פתאום צריך לחכות ולוקח זמן להתרגל לזה. עכשיו משחקים תוך כמה ימים, כולם מוכנים, והכימיה בינינו תשתפר", אמר כהן.

לדעתו של בלאק, המפתח הוא עדיין החלק ההגנתי: "הכול תלוי בהגנה אצלנו לדעתי, כי ההגנה שלנו מתניעה את ההתקפה. אם אנחנו משיגים עצירות, אנחנו מתחילים לרוץ ואנחנו קבוצה שאוהבת לרוץ וככה אנחנו משיגים הרבה נקודות. איך עושים את זה? דרך ההגנה. הכול תלוי אצלנו בהגנה, אם נשחק הגנה טובה, נשיג עצירות, נופיע טוב יותר, נקלע יותר נקודות, כולם יגעו בכדור ונהנה".

שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן, מייקל רול. יוסי ציפקיס
במצב רוח מחויך. ג'ייק כהן עם מייקל רול/יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב תפגוש הערב כמה פרצופים מוכרים. גיא גודס פתח את העונה כעוזר המאמן של הצהובים ועזב יחד עם נבן ספאחיה, שיהיה ביציע בגמר. גם איתי שגב היה חלק מהקבוצה בשנים האחרונות. "איתי וגיא מכירים את דוח הסקאוטינג עליי כנראה. אני רוצה שהם יצליחו, אבל מחר אני רוצה לבעוט להם בתחת", אמר כהן בחיוך ובלאק הוסיף: "גודס מכיר אותנו, הוא אימן אותנו, לימד אותנו חלק מהדברים שאנחנו יודעים, אבל שיחקנו נגד ראשון כמה פעמים העונה, אנחנו מכירים אותם ויודעים איך הוא מאמן אותם, ואנחנו יודעים גם איך הוא מאמן באופן כללי. אנחנו נהיה מוכנים, ונשחק את הכדורסל של מכבי".

במכבי תל אביב עסקו לא מעט בימים האחרונים בניסיון להגיע לפשרה עם ארגון האוהדים "הגייט" שהחרים את משחק חצי הגמר בשל העובדה כי הוא משחק בשיטת הפיינל פור. המועדון פרסם הודעה בשעות הצהריים בתקווה שכמה שיותר אוהדים מהארגון יגיעו לתמוך בקבוצה, "אנחנו צריכים את הקהל שלנו", אמרו בקבוצה אמש, "הגענו להבנות מסוימות ואנחנו מקווים שהוא יהיה שם בשבילנו". ההערכות הן שלפחות 5,000 צהובים יהיו ביד אליהו הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully