וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "זה חלום, לא האמנתי שאעמוד פה ב-2019"

הספרדי חגג את הזכייה ה-12 ברולאן גארוס, ריאל בירכה: "רפא, אתה הגדול מכולם", פאו גאסול: "אגדה". תים אמר: "קשה לי מאוד"

עריכת וידאו: מתן חדד

רפאל נדאל זכה הערב (ראשון) ברולאן גארוס בפעם ה-12 בקריירה. הספרדי בן ה-33 נזקק למעט יותר משלוש שעות על מנת לנצח 3:6, 7:5, 1:6, 1:6 את דומיניק תים בדרך לתואר התריסר שלו על החימר בפריס.

עוד בנושא:

רפאל נדאל זכה בפעם ה-12 ברולאן גארוס עם 3:6, 7:5, 1:6, 1:6 מול דומיניק תים

תמונה של רפאל נדאל מכל הזכיות בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
נדאל וכל הזכיות/רויטרס

מספרים

* נדאל זכה בגרנד סלאם ה-18 בקריירה שלו והוא רחוק שני תארים בלבד מרוג'ר פדרר. זה הפער הכי קטן בין השניים מאז אליפות אוסטרליה ב-2004 כשאז זה היה 0:2 לשוויצרי.

* פדרר, נדאל ודג'וקוביץ' זכו בעשרת תארי הגרנד סלאם האחרונים מאז אליפות אוסטרליה 2017, ב-14 מ-16 מאז ווימבלדון 2015, ב-49 מ-57 מאז רולאן גארוס 2005, ב-53 מ-64 מאז ווימבלדון 2003.

* זה היה הניצחון ה-93 של נדאל ברולאן גארוס. הרצף הארוך ביותר של הניצחונות מבחינתו עומד על 39 (בין 2015-2010), רצף המערכות הארוך ביותר עומד על 38 (בין 2018-2016), פתח את הקריירה עם 0:31 ניצחונות, הוא עם 1:26 נגד יריבים מהטופ 10 שם, ב-0:24 בחצי גמר וגמר ברולאן גארוס, הוא ניצח 17 מערכות 0:6, עומד על 1:6 מול המדורג מספר אחת בעולם בטורניר ויש לו שני הפסדים (לרובין סודרלינג ולנובאק דג'וקוביץ').

* נדאל הוא הטניסאי שזכה בהכי הרבה תארי גרנד סלאם באותו טורניר עם 12 כאלה ועקף את מרגרט קורט, שזכתה באליפות אוסטרליה 11 פעמים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם רוד לייבר טניסאי עבר אוסטרלי. רויטרס
נדאל עם טניסאי העבר רוד לייבר/רויטרס

נדאל אמר אחרי הזכייה: "דבר ראשון אני רוצה לברך את דומיניק. אני מצטער כי זה מגיע גם לו. יש לו אינטנסיביות ותשוקה אדירה לספורט. תודה על כך שאתה מהווה השראה גדולה לי ולכל הילדים ברחבי העולם. הוא עובד כל כך קשה. אני מאחל לו את כל הטוב לקראת העתיד. אני לא יכול להסביר את מה שהשגתי ומה שאני מרגיש. זה חלום. כששיחקתי פה בפעם הראשונה ב-2005 לא האמנתי שב-2019 אני עדיין אהיה פה. זה רגע מדהים ומיוחד מאוד בשבילי. אני רוצה להודות לכולם ברולאן גארוס, זה הטורניר הטוב בעולם. תודה לקבוצה שלי ולמשפחה שלי. לפני לא הרבה זמן לא ידענו אם אוכל להתחרות פה בכלל. תודה שתמכתם בי ברגעים הכי קשים. אני רוצה להודות לכבוד המלך שהגיע לכאן כדי לתמוך בי. אני לא יכול להסביר את הרגשות שמציפים אותי עם הזכייה בפעם ה-12".

דומיניק תים אמר: "קשה לי מאוד כרגע. נתתי הכול והיו לי שבועיים טובים. אני אוהב את הטורניר הזה בכל ליבי, אני אוהב את כל האנשים פה מכל הלב. קיבלתי תמיכה מדהימה. כל הכבוד לרפא. ברור שאני עצוב להפסיד, אבל אתה כזה אלוף מדהים ואגדה בספורט שלנו שזה מדהים. אני אנסה שוב לזכות בשנה הבאה. אני רוצה להודות לצוות שלי. היו איתי פה כל כך הרבה אנשים וזה כל כך משמעותי בשבילי. אני מקווה שתהיו פה גם אולי כשאזכה פה בתואר. אני מחכה כבר לשנה הבאה".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם דומיניק תים טניסאי אוסטרי. רויטרס
נדאל ותים/רויטרס

הגולפאי האמריקאי טייגר וודס צייץ: "מלך החימר לא אוהב לחלוק את התהילה שלו עם אחרים. ברכות רפאל נדאל על התואר ה-12". טניסאי העבר ניקולס קיפר כתב: "ברכות רפאל נדאל על הזכייה בתואר ה-12. איזה הישג. עוצמות מנטאליות ופיזיות אדירות. אחד האתלטים הגדולים שיש. אלוף נהדר. כבוד גדול". ריאל מדריד צייצה: "חבר הכבוד שלנו רפאל נדאל ממשיך לעשות היסטוריה ועכשיו הוא אלוף רולאן גארוס בפעם ה-12. ברכות, רפא! אתה הטוב מכולם!". חברו הטוב של נדאל ושחקן מילווקי פאו גאסול כתב: "לא אחד, לא שניים, לא שלושה, לא ארבעה, לא חמישה, לא שישה, לא שבעה, לא שמונה, לא תשעה, לא עשרה, לא 11, אלא 12 תארי רולאן גארוס. איזה גדול רפאל נדאל! אגדה!".

רוכב האופנועים במוטו GP מארק מארקס כתב: "הדוגמה של לא לוותר לעולם! ביצוע של אתלט מושלם. רפאל נדאל עם תואר 12 ברולאן גארוס. ואמוס רפא!". רוכב האופניים אלברטו קונטאדור כתב: אגדה היא פרשנות של עובדות על טבעיות, טבעיות או תערובת של השניים המועברים מדור לדור בצורה מילולית או כתוב = רפאל נדאל עם תואר 12. אין מילים". רודי פרננדס מריאל מדריד צייץ את התמונה של נדאל חוגג וכתב: "אין מילים". גארד ריאל מדריד סרחיו יוי: "כבוד והערצה לגדול מכולם. אתה מספר 1! מזל טוב וברכות!". השחקן אנטוניו בנדראס צייץ: "רפא גדול ואין גבולות! מזל טוב!".

מלכי הזכיות בתארי גרנד סלאם בכל הזמנים לאורך השנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully