וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יאני אינפנטינו נבחר לקדנציה נוספת כנשיא פיפ"א, לנארט יוהאנסון מת בגיל 89

האיטלקי-שוויצרי (49) שהחליף בתפקיד את ספ בלאטר ב-2015, נבחר פה אחד בקונגרס בפריס. נשיא אופ"א בין השנים 1990 ל-2007 הלך לעולמו

אימג'בנק GettyImages

ג'יאני אינפנטינו מחזיק בתפקיד הכי רם בכדורגל העולמי והוא ימשיך לעשות את זה בשנים הקרובות. פיפ"א הודיעה היום שאינפנטינו נבחר לקדנציה נוספת כנשיא הארגון והוא יוביל אותו גם בארבע השנים הקרובות. השוויצרי איטלקי בן ה-49 נבחר בקונגרס בפריס ללא שום אופוזיציה.

כזכור, אינפנטינו החליף ב-2006 את ספ בלאטר המושחת שהחזיק מעמד בתפקיד 17 שנים, עד שהושעה בעקבות פרשת השחיתות שפרצה ב-2015. אינפנטינו, ששימש לפני כן כמזכ"ל אופ"א, עמד מאחורי ההחלטה להגדיל את מספר הנבחרות שישתתפו במונדיאל 2026 מ-32 ל-48. הוא תכנן להרחיב גם את המונדיאל הקרוב ב-2022, אבל זנח את הרעיון בחודש שעבר.

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
נבחר פה אחד. אינפנטינו/רויטרס

לנארט יוהאנסון, נשיאה המיתולוגי של אופ"א, הלך לעולמו בגיל 89. השבדי עמד בראש הארגון האירופי מ-1990 עד 2007, שימש גם כסגן נשיא פיפ"א ונחשב בין היתר לאבי פורמט ליגת האלופות שהחלה ב-1992. יוהאנסון היה גם האיש שאישר את כניסתה של נבחרת ישראל לאופ"א, והוא נחשב לאחראי לכך שמולדתו שבדיה זכתה באירוח יורו 1992.

מההתאחדות השבדית, שיוהאנסון עמד בראשה בין 1984 ל-1990, נמסר: "לנארט יוהאנסון היה מנהיג הכדורגל הבינלאומי הגדול ביותר שלנו בכל הזמנים. לאף שבדי לא היתה השפעה דומה על עולם הכדורגל מעולם. הוא זכה לכבוד עצום והמנהיגות שלו זכתה להערכה רבה ברחבי העולם".

ג'יאני אינפנטינו עצמו מסר: "אני שבור לב מהחדשות על מותו של לנארט. הוא היה חבר ומקור בלתי נדלה של חכמה והשראה, הוא היה נשיא אופ"א כשהצטרפתי לארגון בשנת 2000 והוא תמיד שימש לי כמודל לחיקוי למקצוענות, וחשוב מכך - לאנושיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לנארט יוהאנסן. AP
"מקור בלתי נדלה של חכמה והשראה". לנארט יוהאנסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully