וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטר סמניה תוכל לרוץ 800 מטר ללא תרופות. לפחות בינתיים

הקרב נמשך: בית המשפט העליון בשוויץ הורה לאיגוד האתלטיקה לדחות את התקנות החדשות שכופות על ספורטאיות "אינטרסקס" ליטול תרופות להורדת מינון הטסטוסטרון

האצנית הדרום אפריקאית קסטר סמניה. רויטרס
עוד לא אבדה תקוותה. סמניה/רויטרס

קסטר סמניה שוב תוכל להתחרות ללא הגבלות ולרוץ בתחרויות גם בלי החובה לקחת תרופות, לפחות לעת עתה - כך קבע היום (שני) בית המשפט העליון בשוויץ, שהורה לאיגוד האתלטיקה העולמי לדחות את התקנות החדשות נגד ספורטאיות עם חוסר איזון הורמונלי ועודף טסטוסטרון.

כזכור, סמניה, אלופת העולם והאלופה האולימפית בריצת 800 מטר, הגישה ערעור על החלטת ה-CAS, שלפני מספר שבועות קיבל את הדרישה של איגוד האתלטיקה העולמי לכפות על ספורטאיות "אינטרסקס" לקחת תרופות שיורידו להן את כמות הטסטוסרון בגוף מאחר שהוא מעניק להן יתרון משמעותי.

ההחלטה המפתיעה של בית המשפט העליון בשוויץ, שדוחה את הפסיקה של CAS, שימחה רבות בעולם האתלטיקה, אחרי שהוחלט שנשים עם עודף טסטוסטרון לא יוכלו להשתתף בתחרויות ריצה בלי לקחת תרופות.

עורך הדין של סמניה, גרג נוט, טען שההחלטה "מרוממת נפש וכל כך טובה לסמניה". יש לציין כי אין מדובר בהפיכת ההחלטה, אלא רק בבקשה לדחות עד ל-25 ביוני את התקנה. בחודש שעבר CAS הכריז כי הוא מקבל את הדרישה של איגוד האתלטיקה, כי היא "הכרחית, הגיונית ופרופורציונלית" על מנת לקיים שוויון בתחרויות. עם זאת, רבים הרגישו שמדובר באפליה לא הוגנת נגד ספורטאיות שנולדו עם נתונים גנטיים ייחודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully