וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ניצחה 104:109 בטורונטו וקבעה 1:1 בסדרת גמר ה-NBA

ניצחון מלא אופי של האלופה: תומפסון ולוני נפצעו, קרי שיחק חולה, אבל מחצית שנייה מעוררת השראה סידרה ניצחון 104:109 בקנדה. סטף קרי (23) ודריימונד גרין (17) הצטיינו, קאזינס היה האקס פקטור, תומפסון צלף 25 לפני שנפצע

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, דריימונד גרין חוגגים. רויטרס
כמה אופי. דריימונד גרין וסטף קרי/רויטרס

גולדן סטייט תיכתב בדפי ההיסטוריה של ה-NBA כאחת הקבוצות המוכשרות והחכמות אי פעם, אבל הלילה (בין שני לשלישי) היא הזכירה לכל מי שהספיק לשכוח שמדובר בקבוצה היסטורית גם באספקט נוסף, קצת פחות מדיד: יש לה אופי ועצבים מברזל. ללא קווין דוראנט המושבת, בלי קליי תומפסון וקוון לוני שנפצעו במהלך המשחק ולא חזרו, עם סטף קרי חולה, גירדה האלופה ניצחון 104:109 גדול במשחק 2 בסדרת הגמר מול טורונטו, ואיזנה אותה ל-1:1.

ייתכן שהווריירס עוד לא עברו את החלק הקשה באמת. אם קווין דוראנט, קליי תומפסון וקוון לוני ייעדרו ממשחק 3, הם יגיעו בעמדת נחיתות מול העומק של הראפטורס. אבל אם יש משהו שהוכח הלילה הוא שהאלופה הגאה מסוגלת להתמודד עם כל מהמורה בדרך, ואת האמונה הזו היא תיקח איתה בחזרה למשחקים הבאים במפרץ.

סטיב קר בוודאי ייקח איתו עוד דברים חיוביים: את התרומה של דמרכוס קאזינס, למשל, שהוקפץ לחמישייה ותרם 11 נקודות, 10 אסיסטים ו-6 אסיסטים. או את הקאמבק של אנדרה איגודלה, שרשם תצוגה חלשה במשחק 1 והתאושש עם משחק סולידי ויציב (8 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), כולל שלשה מכרעת 5 שניות לסיום שסגרה עניין. או את התרומה של קווין קוק מהספסל, עם 9 נקודות כולל שלשות חשובות ברגעים קריטיים.

הכוכבים עשו את מה שהתרגלנו מהם: קליי תומפסון צלף 25 נקודות והוסיף 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים לפני הפציעה בשלהי המשחק, סטף קרי סבל ממחלה והציג יכולת חלשה בפתיחת המשחק רק כדי להתאושש ולסיים עם 23 נקודות, דריימונד גרין שוב עשה הכל מהכל עם 17 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. בצד ההגנתי, הווריירס שינו גישה: קוואי לאונרד (34 נקודות ו-14 ריבאונדים) קיבל פחות שמירות כפולות, והפועל היוצא מכך היה יכולת פחות טובה של השחקנים שמסביבו, כולל מצטיין המשחק הראשון פסקל סיאקם (12 נקודות בלבד) וקייל לאורי (13). פרד ואנווליט (17) שוב סיפק ניצוץ מהספסל, אבל הפעם זה לא הספיק.

דמרכוס קאזינס, גולדן סטייט ווריירס, מול מארק גאסול, טורונטו ראפטורס. GettyImages
ההפתעה של סטיב קר בחמישייה החזיקה שלוש דקות. קאזינס מול גאסול/GettyImages
שחקני טורונטו ראפטורס קוואי לאונרד, קייל לאורי. GettyImages
פתיחה טובה היתה ללאונרד ולאורי/GettyImages
ברק אובמה עם קומישינר ה-NBA אדם סילבר. GettyImages
גם ברק אובמה הגיע לקנדה כדי לצפות במשחק/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

סטיב קר ביצע שינוי מפתיע בחמישייה בניסיון להתאים את עצמו לראפטורס, והעלה את דמרכוס קאזינס לצד דריימונד גרין, אנדרה איגודלה, קליי תומפסון וסטפן קרי. טורונטו פתחה בחמישייה הרגילה עם קייל לאורי, דני גרין, קוואי לאונרד, פסקל סיאקם ומארק גאסול. פתיחת המשחק היתה רשומה על שני שחקנים: קליי תומפסון בצד אחד, וקוואי לאונרד בצד שני. הראשון קלע את תשע הנקודות הראשונות של הווריירס, השני היה חתום על החמש הראשונות של הראפטורס. כך או כך, השליטה שוב היתה בידיים של טורונטו, שעלתה ל-13:19 עם אלי-אופ אדיר של סיאקם. דריימונד גרין החזיר את הווריירס לשוויון ואף ליתרון 19:23, אבל אקורד הסיום היה של הראפטורס, שסיימו את הרבע ביתרון 26:27.

הרבע הראשון לא היה משובח מבחינה התקפית

קייל לאורי, טורונטו ראפטורס חוגג. רויטרס
התחיל טוב, ונחלש. קייל לאורי/רויטרס
דריימונד גרין, קוון לוני, גולדן סטייט ווריירס, מול קייל לאורי, טורונטו ראפטורס. GettyImages
גרין ולוני נאבקים בלאורי/GettyImages

רבע 2

מיד עם פתיחת הרבע סטף קרי, שנראה תשוש ברבע הראשון, ירד לטיפול בחדר ההלבשה. כעבור זמן קצר חזר לפרקט, אבל המשיך להחטיא ולהיראות לא מפוקס - ממש כמו שאר חבריו פרט לקליי תומפסון. פרד ואנווליט והראפטורס ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון שיא של תשע נקודות, 30:39, שבע דקות למחצית. הרכב המחליפים של גולדן סטייט המשיך להתקשות התקפית והגנתית, ואחרי סל ועבירה של קוואי לאונרד עמד היתרון על שיא של 12 נקודות, 35:47. שלוש וחצי דקות למחצית קלע סטף קרי סל שדה ראשון, והחל מאותו רגע להט התקפית. ואנווליט הנהדר עוד שמר על הראפטורס בטווח ביטחון עם מהלכים גדולים, אבל קרי הגיע ל-16 נקודות עם שתי קליעות מהקו, והווריירס ירדו להפסקה בפיגור מינימלי, 59:54.

הסטטיסטיקה במחצית

רבע 3

במהלך המחצית התברר שקוון לוני, שנפגע במהלך היתקלות עם קוואי לאונרד ברבע השני, פצוע וספק רב אם יחזור להמשך המשחק. למרות זאת, הווריירס פתחו בסערה את המחצית השנייה ועם ריצת 0:7 מהירה עלתה ליתרון 59:61. הבצורת ההתקפית של הראפטורס נמשכה גם בדקות הבאות, בזמן שאיגודלה וקאזינס המשיכו להציג יכולת משופרת. שלשה של קליי תומפסון השלימה ריצת 0:14 וגרמה לניק נרס להזעיק פסק זמן, אבל גם ממנו טורונטו לא חזרה חדה יותר. הנקודות הראשונות שלה ברבע הגיעו שש דקות בלבד אחרי פתיחתו, והיתרון של הווריירס צמח ל-13, 65:78. זה היה השלב בו קוואי לאונרד החליט לקחת את העניינים לידיים. תשע נקודות היו לו עד סיום הרבע, ובעזרתו ירדה טורונטו בפיגור סביר לקראת הרבע האחרון, עם 80:88 לגולדן סטייט.

אנדרה איגודלה, גולדן סטייט ווריירס פצוע. רויטרס
גם החבלות לא עוצרות את גולדן סטייט. איגודלה פצוע/רויטרס
שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, קווין קוק חוגגים. GettyImages
גם שחקני הספסל של הווריירס תרמו לבריחה. קרי חוגג עם קווין קוק/GettyImages

רבע 4

הרבע האחרון נפתח עם הרכבי מחליפים: דמרכוס קאזינס המשיך לבלוט אצל גולדן סטייט, קווין קוק הבליח עם שתי שלשות גדולות, אבל איבקה השאיר את הראפטורס קרובים, ועם שלשה צימק ל-98:91 לזכות הווריירס. באותה נקודה האלופה קיבלה עוד סיבה לדאגה, אחת מני רבות הלילה: קליי תומפסון צלע לחדר ההלבשה כדי לקבל טיפול אחרי שסובב את הברך. מפתיע או לא - גם זה לא עזר את גולדן סטייט. מהלכים גדולים של דריימונד גרין ואנדרו בוגוט שנשלף ממעמקי הספסל השאירו את היתרון בצד של הווריירס, וארבע דקות לסיום נראה היה שהניצחון מונח בכיס של האורחת. לצערה של האלופה, קוואי לאונרד לא התכוון לוותר בקלות. כמה נקודות שלו בצירוף שלשה של דני גרין צימקו למינוס שתיים בלבד 26 שניות לסיום, אבל אז אנדרה איגודלה הוותיק והטוב צלף שלשה מכרעת בצד השני, וסגר עניין. 104:109 לגולדן סטייט בסיום.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס חוגג. GettyImages
נשאר לעמוד. סטף קרי חוגג/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו לגולדן סטייט: קליי תומפסון 25, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ב-32 דקות, סטף קרי 23 (6 מ-17 מהשדה, 3 מ-10 מהשלוש, 8 מ-9 מהעונשין), דריימונד גרין 17, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, דמרכוס קאזינס 11, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים (28 דקות), קווין קוק 9, אנדרה איגודלה 8, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אנדרו בוגוט ושון ליבינגסטון 6 כל אחד, ג'ונאס ג'רבקו ואלפונזו מקיני 2 כל אחד.

קלעו לטורונטו: קוואי לאונרד 34 ו-14 ריבאונדים (8 מ-20 מהשדה, 16 מ-16 מהעונשין), פרד ואנווליט 17, קייל לאורי 13, פסקל סיאקם 12 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), דני גרין 8, נורמן פאוול וסרג' איבקה (10 ריבאונדים) 7 כל אחד, מארק גאסול 6 (2 מ-7 מהשדה).

הסטטיסטיקה המלאה מהמשחק

הנתון המדהים של המשחק: כל סלי השדה של גולדן סטייט במחצית השנייה באו כתוצאה מאסיסטים

אנדרה איגודלה, גולדן סטייט ווריירס חוגג. GettyImages
שלשה מכרעת. אנדרה איגודלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully