וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עלולה לספוג השעייה מהמשחקים האולימפיים בטוקיו 2020

חשד שאיגוד האתלטיקה הרוסי זייף מסמכים וטייח שימוש של דניל ליסנקו בחומרים אסורים. הרוסים הושעו מאולימפיאדת החורף ב-2018

דניל ליסנקו, קופץ לגובה רוסיה. AP
הכתובת של הבדיקות התבררה כאתר בנייה. ליסנקו/AP

רוסיה עלולה לספוג השעייה מהמשחקים האולימפיים בטוקיו בשנה הבאה בעקבות סערה של שימוש בחומרים אסורים. לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת באירופה, נבדק חשד שאלוף העולם בקפיצה לגובה, דניל ליסנקו, השתמש בחומרים אסורים ושאיגוד האתלטיקה של רוסיה סייע לו לטייח את העקבות. החשד הוא שליסנקו לא התייצב לכמה בדיקות לאיתור חומרים אסורים, אולם האיגוד הוציא מסמכים עם תוצאות מזויפות.

ליסנקו הסתבך כבר באוגוסט 2018, כשלא התייצב לבדיקות והושעה מכמה תחרויות. כעת נחשף כיצד הוא קיבל עזרה מהרשויות ברוסיה. לפי הפרסומים, החוקרים חיפשו את הכתובת שבה ליסנקו כביכול נתן בדיקה, אבל גילו שם אתר בנייה. בהמשך הוחרמו מחשבים ממשרדי איגוד האתלטיקה של רוסיה והנשיא, דימיטרי שליאחטין, נחקר.

גורם באיגוד האתלטיקה העולמי סיפר לתקשורת הבריטית שאם החשדות יתאמתו ויתברר שאיגוד האתלטיקה של רוסיה היה מעורב בטיוח וזייף מסמכים, רוסיה תושעה מאולימפיאדת טוקיו 2020.

הוועד האולימפי העולמי אסר את השתתפותם של לא פחות מ-111 ספורטאים רוסים באולימפיאדת ריו דה ז'נרו ב-2016 בגלל חשיפה של פרשה רחבת היקף של שימוש בחומרים אסורים. רוסיה גם הושעתה מאולימפיאדת החורף ב-2018 וכמה ספורטאים מקומיים השתתפו במשחקים תחת הדגל האולימפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully