וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגליים שלו: הילד מבאיירן מינכן יציל את לטביה ממבוכה נגד ישראל?

פפ הזמין אותו להתאמן עם הבוגרים והגיוס לנבחרת הפך למשימה לאומית. עם סגל דל ותוצאות עלובות, לטביה בונה על דניאלס אונטוז'אנס

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

שנים ארוכות חלפו מאז שלטביה הפתיעה את הכדורגל האירופי עם העפלה ליורו 2004 וכפיית 0:0 על גרמניה בשלב הבתים. מאז הנבחרת הבלטית חזרה למימדיה הטבעיים. מעט השחקנים הבולטים שהיו לה כבר תלו את הנעליים, התוצאות לא טובות והעניין מועט.

למשחק נגד ישראל ביום שישי במוקדמות יורו 2020, לטביה תתייצב אחרי שלא ניצחה משחק רשמי מאז ה-0:4 על אנדורה באוקטובר 2017. בשנים האחרונות היא הפסידה לגיברלטר במשחק ידידות, סיימה שני משחקים נגד אנדורה בליגת האומות ב-0:0, לא הצליחה להתגבר על איי פארו והפכה לאחת נמושות היבשת.

בהיעדר שחקנים מליגות טובות, בלטביה עשו הכל כדי לאתר גרגר של תקווה ומצאו את דניאלס אונטוז'אנס. הקשר בן ה-19 הוזמן לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת ובלטביה קיימת סקרנות גדולה בנוגע אליו, אחרי הכל, לא בכל יום מופיע בנבחרת המקומית שחקן מבאיירן מינכן, שבגיל 14 הוזמן על ידי פפ גווארדיולה להתאמן עם הבוגרים.

אונטוז'אנס בן ה-19 עבר לגרמניה בגיל 8, אחרי שאביו קיבל הצעת עבודה. הוא שיחק בקבוצת הילדים של אוגסבורג וצד את עיניהם של סקאוטים של באיירן מינכן. הדרך לאימפריה הבווארית הייתה קצרה ובגיל 15 הוא קיבל זימון לנבחרת הנערים של גרמניה.

בלטביה שמעו על הטאלנט והחלו לגשש. כשאונטוז'אנס חתם במאי 2018 על חוזה חדש לשלוש שנים במועדון הגרמני (המנהל הספורטיבי, חסן סליהאמידזיץ': "משוכנעים שהוא יהפוך לשחקן מן המניין בבוגרים") הלטבים הבינו שהם חייבים לעשות הכל כדי להנחית אותו בנבחרת.

למשימה הלאומית נרתמו המאמן סלבישה סטויאנוביץ' ונשיא ההתאחדות לכדורגל, קספרס גורקס (מגדולי כדורגלני לטביה בכל הזמנים). "טסנו למינכן ונפגשנו עם משפחתו של דניאל", סיפר סטויאנוביץ', "הייתה הסכמה שהדבר הכי טוב בשבילו יהיה לשחק בנבחרת לטביה. הוא בן 19 וזה זמן טוב בשבילו להצטרף לנבחרת הבוגרת, להכיר את השחקנים האחרים, להבין את הפילוסופיה שלנו ולבחון את המוכנות שלו".

בשנתיים האחרונות אוז'טונאס סבל מכמה פציעות שהאטו את ההתפתחות שלו, אבל בלטביה החליטו שאין טעם לחכות. הזימון שלו למשחקים נגד ישראל (7.6) וסלובניה (10.6) היה הראשון וייתכן שהוא יקבל דקות נגד החבורה של אנדי הרצוג ביום שישי.

השחקנים הבכירים של נבחרת לטביה מגיעים מליגת המשנה ברוסיה, מלובליאנה הסלובנית ויאבלונץ ממרכז הטבלה בצ'כיה. "11 הזאבים" יהיו אנדרדוג ברור נגד ישראל ואולי בגלל זה עיקר העניין לפני המשחק נוגע לילד שלא חי במדינה כבר 11 שנה: דניאלס אונטוז'אנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully