וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדן הזאר נפרד מצ'לסי, בספרד טוענים: יוצג בריאל כבר בשבוע הבא

הכוכב אמר שלום לאחר הצמד ובדרכו לספרד: "עכשיו זה בין שני המועדונים, אני מחכה בדיוק כמוכם". מאוריציו סארי לא פוסל את אופציית יובנטוס: "יש לי חוזה לעוד שנתיים, אבל נראה מה יהיה"

מאוריציו סארי מאמן צ'לסי. רויטרס
בגיל 60, יש לו גביע ראשון. מאוריציו סארי/רויטרס

צ'לסי חגגה הערב (רביעי) באצטדיון בבאקו את הזכייה השנייה שלה בליגה האירופית, אחרי שהביסה את ארסנל 1:4 במשחק הגמר. אחרי מחצית ראשונה חלשה, הבלוז התעוררו בזכות נגיחה של אוליבייה ז'ירו, מלך שערי המפעל, שהבקיע מול ארסנל וראה את האקסית שלו מתפרקת. פדרו שוב כבש במעמד הגמר, אדן הזאר השלים צמד במשחק הפרידה שלו מהבלוז ושער מצמק בתווך של אלכס איוובי לא מנע מארסנל הפסד חמישי רצוף בגמר אירופי.

התותחנים לא הצליחו להניף את הגביע ולהשיג את הכרטיס לליגת האלופות מהדלת הצדדית, ומי שהרוויחה מכך היא ליון, שדורגה שלישית בליגה הצרפתית וכעת נכנסה אוטומטית לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג. איסטנבול בשאקשהיר (סגנית אלופת טורקיה) ולאסק לינץ (סגנית אלופת אוסטריה) הוקפצו לסיבוב המוקדמות השלישי של מסלול הלא אלופות.

קפה שוער צ'לסי. רויטרס
גם השוער קפה במניפים/רויטרס

המספרים

* צ'לסי קבעה שיא מועדון של 15 משחקים ללא הפסד באירופה, כשבליגה האירופית הרצף שלה עומד על 18.

* צ'לסי הפכה לקבוצה הראשונה שזוכה בליגה האירופית/גביע אופ"א ללא הפסד מאז שפיינורד עשתה זאת ב-2001/02 (אחרי שנפלה מליגת האלופות).

* צ'לסי הגיעה לשישה תארים במפעלי אופ"א השונים - כמו מנצ'סטר יונייטד וחמש פחות מליברפול המובילה מבין האנגליות.

* אוליבייה ז'ירו הפך לשחקן הראשון שכובש 11 שערים באירופה עבור מועדון אנגלי מאז אלן שירר במדי ניוקאסל ב-2004/05.

* פדרו הוא הראשון בהיסטוריה שכובש גם בגמר ליגת האלופות (עם ברצלונה) וגם בגמר הליגה האירופית.

* אם משלבים גם את ימי גביע אופ"א, אז פדרו הוא החמישי שעושה "דאבל", אחרי אלן סימונסן, הרנן קרספו, דמיטרי אלייניצ'ב וסטיבן ג'רארד.

* אדן הזאר הוא הבלגי הראשון שכובש צמד בגמר אירופי מאז גילברט ואן בינסט שעשה את זה במדי אנדרלכט מול אוסטריה וינה בגמר גביע המחזיקות 1978.

* הזאר הוא גם השחקן הראשון מקבוצה אנגלית שכובש צמד בגמר מאז מארק יוז ב-1991 (במדי יונייטד מול ברצלונה בגמר גביע המחזיקות).

* מאוריציו סארי, שחגג תואר ראשון בקריירה, הוא המאמן האיטלקי הראשון שזוכה במפעל מאז אלברטו מלזאני הוביל את פארמה להנפת גביע אופ"א ב-1999.

* פטר צ'ך היה הראשון שמשחק בגמר אירופי במדי קבוצה (עם צ'לסי ב-2013) ונגדה (הערב).

* ארסנל הפכה לקבוצה הראשונה שסופגת רביעייה בגמר הליגה האירופית/גביע אופ"א מאז מידלסברו שהפסידה 4:0 לסביליה ב-2006.

עוד באותו נושא

צ'לסי זכתה בליגה האירופית אחרי 1:4 מהדהד מול ארסנל בבאקו

לכתבה המלאה
מאוריציו סארי מאמן צ'לסי עם אדן הזאר. רויטרס
נפרדים. מאוריציו סארי עם אדן הזאר/רויטרס

התגובות

אדן הזאר, כובש הצמד שהחל את היום עם דיווחים בספרד כי יוצג רשמית בריאל מדריד ביום שני, הודה בסיום: "אני חושב שנאמר שלום, זה הזמן לאתגר חדש. אמרתי את זה גם אחרי המונדיאל בשנה שעברה, אבל זה לא קרה. עכשיו זה בין שני המועדונים, אז נראה. אני מחכה, בדיוק כמו שאתם מחכים והאוהדים מחכים. נראה מה יהיה ביומיים הקרובים".

בהמשך הלילה שוב התעקשו בספרד שהעסקה סגורה ושהזאר יוצג כשחקן ריאל במהלך השבוע הבא, וחברו לקבוצה לשעבר ססק פברגאס גיבה את ההחלטה: "לצערי, אני לא חושב שצ'לסי מסוגלת להעניק להזאר את מה שהוא ראוי לו עכשיו. בכל מה שקשור לזכייה בתארים - קבוצתיים או אישיים - אין כאן שאלה בכלל. אדן אולי אומר שלא אכפת לו מזה, אבל עמוק בפנים אכפת לו ועוד איך. הוא ממש רוצה לזכות בליגת האלופות, וברור שהתקרה שלו בריאל מדריד תהיה הרבה יותר גבוהה מהתקרה שלו בצ'לסי".

המאמן מאוריציו סארי, שהוזכר בשבוע האחרון כמועמד המוביל לאימון יובנטוס בעונה הבאה, אמר: "יש לי חוזה לעוד שנתיים בצ'לסי. אין הרבה בעיות, אבל נראה מה יהיה. האוהדים של נאפולי לא רוצים שאלך ליובה? הם יודעים עד כמה אני אוהב אותם, אבל לפעמים המקצוע גורם לך ללכת לכיוונים שונים. בימים האחרונים שלחו אותי לרומא, למילאן, ליובה. זה מה שכותבים בעיתונים, לי זה לא עושה שום דבר".

הקשר ז'ורז'יניו הגן על סארי שהביא אותו מנאפולי: "אחרי כל הביקורות, אני חושב שהייתה לנו עונה נהדרת. סיימנו במקום השלישי בליגה, הגענו לגמר גביע הליגה ועכשיו זכינו בתואר. ביקורת היא חלק מהמשחק, אבל אני רוצה להודות לכל מי שעשה את המסע הארוך כדי לתמוך בנו כאן. אני מצדיע לאשתי ולילדים שלצערי לא יכולים היו להגיע בגלל הכאוס המוחלט של ההגעה לכאן".

הבלם דויד לואיז אמר: "היו לנו עליות וירידות במהלך העונה, אבל השתפרנו מאוד ולמדנו המון במהלך העונה. סיימנו טוב את העונה וזכינו בתואר. זה התואר האירופי השלישי שלי עם צ'לסי, מאמינים במשחק שלי פה. סארי הוא בחור נהדר, מאמן נהדר וזה מגיע לו. המאמן עשה עבודה מדהימה עבור המועדון. אני לא יודע שום דבר לגבי הספקולציות, עכשיו זה הזמן לדבר על התואר".

פדרו, שכבש את השער השני, אמר: "במחצית הראשונה אני חושב שהיה משחק פתוח יותר ולארסנל היו מצבים, אבל אני חושב ששלטנו במשחק במחצית השנייה והנענו את הכדור יפה עד הסוף. זה בלתי ייאמן וזה עוד שער ועוד גמר אירופי. הדבר הכי טוב הוא שהקבוצה עבדה היום. זה תואר נוסף ואני מאושר לזכות בתואר נוסף. אני חושב שזה הגיע לנו כי היינו הקבוצה הכי טובה בליגה האירופית. לסגור את העונה הזו עם הגביע זה נהדר. יש לי שיתוף פעולה מצוין עם אדן הזאר והוא שחקן גדול, אני כל כך מאושר בשבילו".

שחקני צ'לסי, אנטוניו רודיגר, דויד לואיז, וויליאן, אמרסון. רויטרס
מאמינים במשחק שלי פה. דויד לואיז עם הגביע והחברים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully