וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים עלתה לפיינל פור עם 77:95 על הפועל באר שבע

הקבוצה של עודד קטש הפכה לראשונה שמבטיחה את מקומה בפיינל פור, אחרי עוד ניצחון בהפרש דו-ספרתי על הקבוצה מבירת הנגב ו-0:3 בסדרה. תומאס הוביל עם 17, פלדין ואמארה קלעו 15 כל אחד

ONE

הפועל ירושלים השלימה הערב (רביעי) סוויפ ראשון בסדרת רבע גמר מאז עונת האליפות ההיסטורית ב-2014/15, כשניצחה 77:95 בבית את הפועל באר שבע והפכה לקבוצה הראשונה שמבטיחה את מקומה בפיינל פור 2019 של ליגת העל. הירושלמים ניצחו בפער דו-ספרתי בשני המשחקים הראשונים בסדרה, וחזרו על כך גם הפעם, בערב בו שיחקו בהילוך ראשון. כעת עודד קטש ושחקניו ממתינים לדעת מי תהיה היריבה שלהם בחצי הגמר - מכבי ראשון לציון או הפועל חולון שצריכה לצאת מבור עמוק של פיגור 2:0.

הפועל באר שבע, שתפסה את המקום השביעי בעונה הסדירה, יכולה לצאת לחופשת הקיץ עם מחמאות על עונת בכורה מוצלחת בליגת העל. מול הפועל ירושלים, לה הפסידה גם במשחקי הליגה, לא היה לה יותר מדי מה להציע. טיילור ברון חזר אחרי כחודש וחצי והוסיף עוד כוח אש לצד קרון ג'ונסון וג'ורדן סווינג, אבל ההגנה לא מצאה פתרון לטיישון תומאס שחגג במחצית הראשונה והצליח לייצר יתרון אותו ירושלים לא שמטה. גם כשבאר שבע התקרבה קצת ברבע האחרון, באו פלדין ויוגב אוחיון והגדילו את הפער בחזרה לסביבה המוכרת של הסדרה כולה.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עלייה לפיינל פור. יוסי ציפקיס
הם בפיינל פור. שחקני הפועל ירושלים/יוסי ציפקיס
אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
משחק אחרון בארנה. אמארה סטודמאייר/יוסי ציפקיס

מהלך המשחק

רבע 1:

הפתיחה של הפועל ירושלים הייתה מלהיבה, עם סל ועבירה של ג'יימס פלדין ודאנק מפלצתי של טיישון תומאס. תמיר בלאט ודשון באטלר העלו ל-9:16, אבל באר שבע ידעה לחזור וגם עלתה ליתרון ראשון (22:24) בזכות שלשות של קרון ג'ונסון וחנן קולמן. תומאס קלע מהקו וקבע 24:24 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2:

טיילור ברון הראה כמה היה חסר להפועל באר שבע ועשה עוד סל קל כדי להעלות את מאזנו לשבע נקודות, אבל ההגנה של האורחת לא מצאה תשובה לתומאס שהגיע ל-10 משלו ובר טימור העלה ליתרון שיא: 29:38. שוב, באר שבע לא נתנה לפער לגדול ושלשה של ג'ורדן סווינג בהתקפת מעבר שלחה את עודד קטש לבקש פסק זמן ביתרון 37:42, וממנו חזרה ירושלים טובה יותר וליאור אליהו השלים פעולה טובה בהגנה עם דאנק שהחזיר לתשע הפרש. קליעות עונשין הורידו את הקבוצות להפסקה ב-42:49 לזכות ירושלים.

טיילור ברון שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
באר שבע התגעגעה אליו. טיילור ברון/יוסי ציפקיס

רבע 3:

בלאט קלע שלשה כשהיה מטר מעבר לקשת וסידר לירושלים לראשונה יתרון דו-ספרתי. מנגד סווינג צלף שלשה משלו, אלא שפלדין ענה עם מהלך של ארבע נקודות וגם חטיפה, והעלה ל-45:58. הטבעה של אמארה סטודמאייר הגדילה ל-14 הפרש, ומנגד קרון ג'ונסון הגיב עם סל ועבירה שהקפיצו אותו ל-16 נקודות אישיות. כריס ג'ונסון, שהדאיג את קטש עם הפציעה שלו, קלע שלשה עם סיום הרבע השלישי והעניק להפועל ירושלים יתרון 59:73.

רבע 4:

אחרי רבע שלם ללא נקודות, תומאס קלע אחת מהקו, כשבצד השני ברון וסווינג צלפו מחוץ לקשת והקטינו ל-80:70 כשנותרו שבע דקות לסיום המשחק. קולמן הוסיף שלשה משלו וצימק לשבע הפרש בלבד, אבל קליעות עונשין של פלדין ובאטלר החזירו את ירושלים לפער דו-ספרתי. יוגב אוחיון עם סל ופאול הגדיל את היתרון וההפגזות של באר שבע לא עזרו הפעם, כשהקהל המקומי כבר החל בשירי הלל לקבוצה ולשחקנים. אוחיון חתם עם שלשה וקבע יתרון שיא שהיווה גם את תוצאת הסיום: 77:95.

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
אמארה סטודמאייר/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: טיישון תומאס 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג'יימס פלדין 15 ו-6 אסיסטים, אמארה סטודמאייר 15 ו-5 ריבאונדים, יוגב אוחיון 10, בר טימור 10, דשון באטלר 9, תמיר בלאט 6 ו-7 אסיסטים, כריס ג'ונסון 5, ג'ייקובן בראון 4, ליאור אליהו 2, אלכס צ'וברביץ' 2.

קלעו להפועל באר שבע: ג'ורדן סווינג 18 נקודות, קרון ג'ונסון 16, חנן קולמן 13, טיילור ברון 12 ו-6 אסיסטים, ג'אקים דונלדסון 8, רם אליאספור 5 ו-6 ריבאונדים, טראוויס ווריק 5. יאיר קרביץ (02:41 דקות), עמית זיס (08:10), עמית גרשון (14:40), חן קראוניק (00:47) ובן אייזנהארט (05:30) שותפו ולא קלעו.

ג'ורדן סווינג שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
ג'ורדן סווינג/יוסי ציפקיס
עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
עודד קטש/יוסי ציפקיס
רמי הדר מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
רמי הדר/יוסי ציפקיס
יוגב אוחיון שחקן הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
יוגב אוחיון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully