וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלבש לו: מאחורי חזרתו של ג'רמי פארגו לסגל של מכבי תל אביב

27.5.2019 / 13:30

ההחלטה הביזארית של ספרופולוס להחזיר את הרכז, ההבנות עם בלאק, המתעניינת בקיין והמועמדים להחליף את דני פרנקו. מאחורי הקלעים של שתי התל אביביות, לפני משחק מספר 2 ברבע הגמר (21:00, ספורט 5)

ONE

בווידאו: תקציר משחק מספר 1 בסדרה

1. ג'רמי פארגו יעלה הערב (שני) לפרקט בדרייב אין בתום שבוע סוער נוסף בעונה המשוגעת שעוברת עליו. יאניס ספרופולוס לא אהב את חוסר החשק שהפגין במשחק בנהריה ואף העיר לו על כך, פארגו לא הגיב כפי שמאמנו ציפה, ובין השניים נוצר מתח. יום לפני משחק 1 בסדרת רבע הגמר מול הפועל תל אביב האמריקאי חש כאב קל בברכו ונשלח לצילום MRI. ההחלטה של ספרופולוס היתה לא להלבישו למשחק, וכשהצהובים הוציאו הודעה על פציעתו פארגו הגיב בצורה קשה באינסטגרם.

אחרי כמעט 24 שעות, כשהפרשה הגיעה לתקשורת, הלהבות כובו. פארגו מחק את תגובתו, התנצל, אך בדרבי עצמו הוא לא היה נראה שקט. מהצד היה אפשר לחשוב שפארגו יסיים את דרכו במכבי תל אביב בפיצוץ, בתסכול, ובלי לשחק. אבל הערב הוא יעלה על הפרקט במשחק השני בסדרה, ובקבוצה מאמינים שייתן את כולו. "בסופו של דבר, כולם מקצוענים", אומרים במכבי תל אביב. "ג'רמי יודע שגם אם הוא לא ממשיך פה לעונה הבאה, זה לא הדבר הכי חכם לסיים בפיצוץ, גם אם הוא לא זה שיוזם את זה".

מהצד של ספרופולוס, שנחשב למאמן קשוח ולא מתפשר, ההחזרה של פארגו לסגל נראית כמעט ביזארית. אלא שמקורביו של היווני מספרים על הרצון שלו לזכות באליפות כדבר הכי חשוב לו כרגע: "יאניס יודע שכדי להיכנס לעונה הבאה בצורה חלקה, הוא חייב את התואר הזה ביד. כרגע, הוא צריך לנטרל את כל הדברים שיכולים להפריע, ואם הוא מרגיש שמבחינה מקצועית פארגו צריך להיות על המגרש, אז הוא יהיה שם".

יאניס ספרופולוס מאמן מבכי תל אביב. לירון מולדובן
אין לו זמן לסדרות חינוך. יאניס ספרופולוס/לירון מולדובן

2. פארגו הוא השחקן היחיד במכבי תל אביב שאין סיכוי שימשיך לעונה נוספת. הרבה מההחלטות של הצהובים בקיץ תלויים במה שיקרה בשבועיים הקרובים, ובעיקר של טאריק בלאק. הקווים הכלליים של מה שיקרה עם הסנטר כבר ידועים לכל הצדדים. אם בלאק יחתום על הסכם במכבי תל אביב, הוא יכלול אפשרות יציאה לחוזה מובטח ב-NBA עד אמצע יולי. אלא שמה שנותר לסכם הוא הנושא הכספי, כשבהסכמת שני הצדדים הוחלט לדחות את המשא ומתן ליום שלאחר סיום העונה. הסכומים, שעד לפני כחודשיים היו אמורים להיות סביב מיליון דולר לעונה, כבר עלו מאז, אבל במכבי תל אביב נחושים להשאירו.

לאחר שיסגרו את הסוגייה הזו, יתפנו הצהובים לשאר השחקנים בסגל. כפי שכבר פרסמנו, אנג'לו קלויארו יישאר בזכות האופציה הנוחה בחוזהו. לסקוטי ווילבקין יש חוזה, כמו גם לג'ון דיברתולומאו, דני אבדיה ויובל זוסמן. ג'ייק כהן אמור להשאר גם כן, כשכרגע הפערים עם אלכס טיוס משמעותיים.

מבין הזרים ללא חוזה, מי שנחשב לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להמשיך הוא ג'וני אובריאנט, שבמועדון רואים בו כבעל הפוטנציאל הגבוה לעשות קפיצה קדימה בעונה הבאה. ספרופולוס מעוניין להמשיך גם עם דיאנדרה קיין, כשבינתיים מספר קבוצות ביורוליג הביעו בו עניין, ביניהן ולנסיה, אך ההחלטה לגביו, כמו גם לגבי מייקל רול, טרם התקבלה.

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
נחושים להשאירו. טאריק בלאק/לירון מולדובן

3. בצד האדום, אלו יהיו המשחקים האחרונים של דני פרנקו כמאמן הפועל תל אביב, בלי קשר לתוצאת הסדרה. גם בעונת הבכורה שלו בקבוצה מערכת היחסים שלו עם ההנהלה לא הייתה מדהימה, אלא שעם התוצאות אז היה קשה להתווכח. לעומת זאת העונה, בה נכשלו בהפועל גם בבניית הסגל, גם בזירה האירופית וגם בזירה המקומית, היו מחשבות לסיים את דרכו באמצע העונה, אך בסופו של דבר התקבלה ההחלטה לאפשר לו לסיים את העונה.

היו"ר רמי כהן אמר השבוע כי נתן הוראה לא לדבר עם אף מאמן, אך מסביב לקבוצה וגם מתוכה כבר בודקים אפשרויות. בשלב הזה נראה כי שני המועמדים הבולטים להחליף את פרנקו הם אריאל בית הלחמי ובראד גרינברג. בית הלחמי עדיין נחשב למועמד המוביל גם של גלבוע/גליל לעמוד על הקווים לעונה שישית, אך פנייה רשמית מצד הפועל תל אביב עשויה לטרוף את הקלפים. גרינברג, שמחזיק בחוזה יקר במכבי אשדוד, עשוי לעזוב במהלך שיקל כלכלית גם על קבוצתו, למרות שבהפועל תל אביב מעריכים שלא יהיה פשוט לעבוד עם האמריקאי.

עד לפני שבועיים הייתה קיימת אפשרות נוספות. מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג, שלפני שנתיים היה קרוב מאוד לחתום בהפועל תל אביב, שוחח לאחרונה עם אחד מאנשי המועדון שבדק את האפשרות שיגיע בעונה הבאה. גינזבורג, שמוביל את הצ'כים למונדובאסקט, הסביר כי בקיץ הנוכחי לא יוכל להגיע לישראל גם אם יסתדר בנושא הכספי, שכן הוא כולו מחויב לנבחרת הצ'כית, אך האפשרות שיגיע לאדומים בשנים הקרובות היא יותר מריאלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתי הוא יגיע להפועל תל אביב? ננו גינזבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. כפי שפרסמנו בסוף השבוע, בגזרת השחקנים הפועל תל אביב סגורה רק עם תומר גינת, שלא אמור לנצל את אופציית היציאה לאירופה, וים מדר, כשגם רביב לימונד מחזיק בהבטחה מראשי המועדון לחוזה לעונה נוספת לאחר שהסכים לקצץ בשכרו במהלך העונה הנוכחית. מכל שחקני הסגל הנוכחי היחיד שעשוי להמשיך הוא ג'רל מקניל.

להפועל תל אביב יש מועמדים רבים להצטרף, אך ההחלטות יחכו עד למינוי מאמן. חואקין שוכמן ומייקל בריסקר נחשבים כשמות החמים, כמו גם עמית גרשון מבאר שבע. בנוסף יעשו האדומים מאמצים גדולים להחזיר את בר טימור אם הגארד ששיחק במדי הקבוצה במשך שנתיים לא ימשיך בהפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully