וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ההצהרה של ירדן שועה, תוכניות הרכש של שחר ובלבול

26.5.2019 / 9:15

אחרי החגיגות הגדולות בחיפה ("מקום שני זה דבר אדיר"), בקבוצה מביטים קדימה: הדילמות סביב שועה, המשא ומתן עם קרים פריי, וסימני השאלה סביב גרשון, מאנג'ק, וייסמן ועוואד. וגם: משמעות ההעפלה לאירופה

יוסי ציפקיס

עיקרי הדברים

- שועה התעקש לקחת את הבעיטה בשער הניצחון, וקיבל חיבוק חם משחר
- בחיפה מעריכים: קרים פריי יישאר
- קהת, גרשון, דוס סנטוס ועוואד צפויים לעזוב
- מאמצים לצרף את טאלב טוואטחה ובירם כיאל, גם מיכאל אוחנה ורמזי ספורי על הפרק

1. הרבה לחץ השתחרר אתמול (שבת) במכבי חיפה. דקה לפני שריקת הסיום אפילו אנשי הצוות המורחב, שבדרך כלל יושבים ביציע, הורדו אל אזור הספסל. מבט על הספסל הירוק היה יכול להטעות ולגרום למישהו לחשוב שהירוקים רגע לפני זכייה בתואר. "עם איפה שהיינו העונה, ואיך שהתחלנו אותה, ואחרי כל מה שעברנו - לסיים מקום שני זה דבר אדיר", אמר גורם בקבוצה, "זו הייתה עונה של אופי ועכשיו צריך לקחת את זה כמה צעדים קדימה".

אך לא רק הספסל חגג, גם השחקנים צהלו, אפילו אלו שנדחקו מרבית העונה לקצה הספסל דוגמת רועי קהת חגגו דקות ארוכות עם האלפים שהגיעו מחיפה ליציעי האיצטדיון בנתניה. בצד עוד משחק ידיים בין ז'ורז' מאנג'ק ומוחמד עוואד גרם לרשתות החברתיות לסעור בשעות הלילה, כשרבים דיברו על אגרוף שנתן לכאורה הקמרוני לעוואד, אך האחרון מיהר להבהיר שהכל היה כחלק מהחגיגות. האמת שכך היה: החלוץ היה הראשון שנתן לקמרוני מכה, וזה קרא לו כדי להחזיר כשעוואד נאות ל"בקשה". השניים, כך מציינים בסביבתם, חברים גם מחוץ למגרש, כשלא פעם עוואד ומוחמד אבו פאני מבלים עם השחקנים הזרים של הקבוצה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. יוסי ציפקיס
בעונה כזאת מקום שני זה לא רע. חיפה חוגגת/יוסי ציפקיס
שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
דקות ארוכות של חגיגות. חיפה/יוסי ציפקיס

2. בחיפה הרבו לדבר על "אופי" אבל האמת די ברורה: לחיפה חסר את הרוע שאפיין אותה בעבר, ואתמול היא ראתה מאיפה היא יכולה לקבל אותו. בדקה ה-89, כשסאן מנחם הוכשל בסמוך לרחבה, מקסים פלקושצ'נקו היה אמור להיות זה שיבעט. אפילו רז מאיר חשב שאולי הוא יבעט, אבל ירדן שועה לקח את הכדור וסימן לכולם שכאן זה לא אימון, ואפילו השעיה כבר לא תעצור אותו, ושהוא זה שלוקח את הבעיטה. פלקושצ'נקו עוד סימן לספסל לברר, אבל את שועה זה לא עניין, והוא כבר עמד על הכדור כמסמן שזה הרגע שלו. את ההמשך כבר כולם זוכרים, עם כדור שנשלח בדיוק לחיבורים, והעלה שוב סימני שאלה על כל ההתנהלות סביב שועה בשבועות האחרונים, ותהיות איך מתנהלים מול החלוץ לקראת העונה הבאה, כדי להוציא ממנו רגעי קסם כמו אתמול.

בסיום, כשיעקב שחר ירד לאזור חדרי ההלבשה, בסביבתו עוד היו המומים מהשער. גם בחדרי ההלבשה עצמם שחר הראה שאם זה היה תלוי בו בלבד, שועה כנראה היה מקבל הרבה יותר העונה, כשנתן לחלוץ חיבוק אדיר. גורמים במועדון מספרים שההתעקשות להחתים את שועה גם בסכומים גבוהים הגיעה משחר עצמו, או נכון יותר ממשפחת שחר, כולה ובראשה הבן אור. במשא ומתן האחרון הגיעו לפגישה גם ילדיו של שחר, דבר שלא קורה בכל משא ומתן. "משפחת שחר אוהבת מאוד את ירדן", אמר גורם המעורה בפרטים, "וירדן יודע את זה ולכן היחס שלו ליענקל'ה הוא ביראת כבוד".

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי חיפה תהיה באירופה אחרי 1:2 דרמטי על מכבי נתניה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה קרים פריי. אדריאן הרבשטיין
חלק מהמשא ומתן. פריי/אדריאן הרבשטיין

3. מי שעוד זכה לחיבוק חם מהבעלים היה קרים פריי. כמה דקות לאחר מכן הטורקי פרסם פוסט שנראה היה כמו פוסט פרידה, אלא שבחיפה מעריכים שלמרות הפוסט סיכויים גבוהים שהשחקן יישאר. גם אתמול הבהיר פריי לאנשי חיפה שהוא ישמח להישאר בישראל עונה נוספת, ובימים הקרובים יתברר סופית אם המשא ומתן מצליח. בחיפה מקווים לשאול את השחקן לעונה נוספת ולשלם את מלוא שכרו, כשהתקווה היא שעד סוף השבוע הדברים יסתדרו. אגב, לאותו פוסט של פריי, שכנראה גם היה חלק ממשחקי המשא ומתן, הגיבו יותר מ-800 אוהדי חיפה שפשוט ביקשו מהטורקי להישאר.

שון וייסמן (מימין), עאיד חבשי, ירדן שועה שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יישאר? וייסמן/יוסי ציפקיס

4. אך לא רק פריי בסימן שאלה, נדמה שלא מעט שחקנים בחיפה יקבלו הודעות בשבועיים הקרובים על עתידם. רועי קהת צפוי לעזוב, כשמכבי נתניה מעוניינת בשירותיו. גם בהפועל באר שבע עשויים לצרף את השחקן אך במקרה כזה בחיפה ידרשו את מיכאל אוחנה בתמורה כחלק מהעסקה. שון וייסמן עדיין בודק אופציות מאוסטריה, קפריסין ופולין והתקווה שלו היא לעבור לחו"ל, אך אם לא יצליח למצות אחת מהאופציות הללו יחתום בחיפה על חוזה ארוך טווח. סאן מנחם עשוי לעזוב גם כן אם יגיע מגן שמאלי בכיר, כאשר רמי גרשון גם צפוי לעזוב למרות החוזה שיש לו. אליסון דוס סנטוס יעזוב גם הוא. מוחמד עוואד עשוי לבקש לצאת להשאלה, כאשר בימים האחרונים עלתה גם האופציה שהשחקן יעזוב לחו"ל. ז'ורז' מאנג'ק גם כן בסימן שאלה. בחיפה מדברים עם השחקן על הישארות אך העובדה שזה יוצא לאליפות אפריקה ויחמיץ חלק גדול מההכנה לעונה עשויה להשפיע על ההחלטה של הירוקים. בחיפה רוצים להתחזק כמובן בכמה שחקנים בולטים כאשר בשבועיים הקרובים יוגברו המאמצים לצרף את בירם כיאל וטאלב טוואטחה. גם מיכאל אוחנה ורמזי ספורי חזק על הפרק, כשעלי מוחמד ואיסמעילה סורו עשויים להגיע כחיזוק זר.

שחקן מכבי חיפה, ירדן שועה. יוסי ציפקיס
רוצים לבנות אליו. שועה/יוסי ציפקיס

5. בעקבות ההעפלה למפעלים האירופים בכפר גלים לא צפויים להרבה ימים של חופש. כבר ב-16 ביוני יחלו האימונים לקראת העונה הבאה, כשב-19 ביוני כבר תצא הקבוצה לאוסטריה למחנה אימון ראשון בן שישה ימים. משם תעבור הקבוצה ישירות להולנד לעוד שבוע של מחנה אימון שיכלול גם משחקי הכנה, בין היתר אחד נגד סינט טרוידן הבלגית ב-2 ביולי. משמעות הדבר היא שהשחקנים כמעט ולא יזכו לחופש. עאיד חבשי למשל בכלל לא יהיה בחופש בגלל משחקי הנבחרת.

שחקן מכבי חיפה, עופרי ארד. יוסי ציפקיס
ועכשיו: אירופה. ארד/יוסי ציפקיס

6. הרבה שנים לא חוו בחיפה ריגוש אמיתי של משחקים באירופה והפעם הירוקים רוצים להגיע לשלבים משמעותיים. בעקבות חוסר ההצלחה בשנים האחרונות בחיפה איבדו את כל הניקוד שלהם כמעט וישחקו עם הניקוד של הליגה הישראלית, שגבוה מהניקוד האישי של הקבוצה. המשמעות שהירוקים יהיו מדורגים בסיבוב הראשון, אבל החל מהסיבוב השני כבר לא יהיו מדורגים, מה שיקשה מאוד את המשימה להגיע לשלב הבתים. כבר בסיבוב השני יש אפשרות לפגוש יריבות כמו איינטרכט פרנקפורט, אספניול, וולבס ואלקמאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully