וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א הודיעה: מונדיאל 2022 יכלול 32 נבחרות ולא 48

בשל היחסים המתוחים בין ערב הסעודית לקטאר, הוחלט כי לא תהיה אפשרות לקיים חלק מהמשחקים במדינות השכנות של האחרונה

יוטיוב

פיפ"א הודיעה הערב (רביעי) שאחרי דיונים ובדיקות הוחלט להשאיר את מונדיאל 2022 בפורמט הנוכחי. כלומר, רק 32 נבחרות ישתתפו בו, בניגוד לרצון המקורי שהיה להגדיל אותו לכזה בו יטלו חלק 48 נבחרות. הרעיון המקורי היה להעביר חלק מהמשחקים למדינות שכנות לקטאר על מנת להפחית ממנה את העומס ולמעשה לאפשר קיום טורניר בן 48 נבחרות.

פיפ"א הודיעה כי "לאחר דיונים והתייעצויות מעמיקים עם כל המעורבים, הגענו למסקנה שתחת הנסיבות הנוכחיות העניין לא יוכל לצאת לפועל". עם זאת, הסיבה לנפילת הרעיון היא הבעיות הפוליטיות במזרח התיכון. פיפ"א לא תצליח לגרום לכך שערב הסעודית, שסופגת ביקורת חריפה על הפרות של זכויות אדם בשטחה ועל מעורבותה בפרשת הרצח של העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י, תשתף פעולה עם קטאר המסוכסכת איתה ותארח משחקים, מצב דומה לזה שיש גם עם איחוד האמירויות ובחריין. כל זה משאיר את פיפ"א עם עומאן וקוויית כשתי המדינות היחידות שיכולות לארח חלק מהמשחקים. ההחלטה עצמה תעבור באופן רשמי בקונגרס פיפ"א בפריס ב-5 ביוני.

מוקדם יותר העיתון "טיימס" הבריטי דיווח על העניין עוד לפני הפרסום הרשמי. באתר שלו פורסם כי נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו דחף להרחבת הטורניר מ-32 נבחרות ל-48 וקיום חלק מהמשחקים במדינות אחרות במזרח התיכון, אבל נאלץ לקבל את העובדה שהעניין יהיה בלתי אפשרי ליישום. עם זאת, לפי הדיווח, הטורניר הבא, זה שייערך בארצות הברית, קנדה ומקסיקו ב-2026, כן צפוי להתרחב ל-48 נבחרות.

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. AP
יצטרך לשנות את התכניות. אינפנטינו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully