וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד טוענים: ההצלחה של חטאפה היא בעזרת טכנולוגיה של "המוסד"

על פי כתבה נרחבת בתקשורת הספרדית, כלי שפותח על ידי יוצאי יחידת 8200 סייע להפתעת העונה בלה ליגה: "כלי שישנה את צמרת הספורט"

צילום וידאו: יניב טוכמן, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: אתלטיקו מדריד בבאר שבע

בספרד מדווחים שההצלחה הגדולה של חטאפה - שלמרות שיש לה את התקציב הרביעי הכי קטן בלה ליגה הצליחה לסיים במפתיע את העונה במקום החמישי בספרד, להגיע לאירופה ותשחק בשנה הבאה בליגה האירופית - היא בעזרת "הטכנולוגיה של המוסד" והקשר שלה ליחידת 8200 הישראלית, "אחת היחידות הסודיות ביותר במודיעין הישראלי", כפי שנכתב.

מדובר בכלי טכנולוגי שפותח על ידי שני ישראלים בקליפורניה - טל בראון ואייל אלייקים - שמנתח נתונים. "אם הם הצליחו לנתח דאטה כדי לצפות את ההתנהגות של אויבי מדינת ישראל, למה שלא יצליחו לחזות פציעות בשריר?", נכתב בדיווח.

על פי חאבייר וידאל, מאמן הכושר של חטאפה ויד ימינו של המאמן חוסה בורדאלס, "מדובר בכלי שישנה את צמרת הספורט. היו מקרים שהותירו אותנו המומים. קטפנו את הפירות בעיקר בכל הנוגע לתכניות למניעת פציעות". ואכן, לשחקני חטאפה היו העונה שמונה פציעות שריר בלבד - הכי מעט בלה ליגה (לעומת ריאל ואתלטיקו מדריד, למשל, עם כ-30).

בורדלאס עצמו סיפר ש"היינו צריכים לסחוט את כל המשאבים שלנו, לא היתה לנו ברירה", ועל כן פנו במועדון לכיוונים קצת פחות קונבנציונליים, בין היתר בסיועו של ג'ורדי קרויף שעזר, על פי הדיווח, לאקלם את המערכת בכדורגל הספרדי. מדי יום מקבלים במועדון דיווח מלא הכולל, בין היתר, את המדדים הפיזיולוגיים המלאים של כל השחקנים, בהווה ובעבר.

"יחידת האיסוף המרכזית", בשמה הרשמי, כבר זכתה לפרסום רב בעולם בזכות ישראלים רבים שיצאו ממנה והתברגו בתפקידי מפתח בצמרת ההייטק בישראל ובעולם. על פי הדיווח, "חברי יחידת 8200 יושבים בקליפורניה בחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם".

חוסה בורדלאס מאמן חטאפה. GettyImages
גם הוא מרוצה מהכלי החדש. בורדלאס/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • חטאפה
  • 8200

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully