וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "מקווה לסדרה שקטה". לימונד: "המפתח שלנו זה האנרגיות"

שמונה הקבוצות שמשתתפות בפלייאוף ערכו מסע"ת חגיגית: הצהובים והאדומים מצפים לדרבי ללא אלימות, אליהו מסרב לדבר על מעמדו בירושלים, שמיר מסביר את הסוד של חולון הפצועה

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

העונה הסדירה בליגת העל הסתיימה אתמול (שני) עם מחזור דרמטי שבסיומו נקבעו כל סדרות רבע גמר הפלייאוף הישראלי. הסדרה הכי מעניינת תפגיש כמובן את מכבי תל אביב שסיימה ראשונה עם הפועל תל אביב השמינית. הפועל ירושלים תפגוש את הפועל באר שבע, חולון את ראשון לציון ונס ציונה תתארח באילת. היום נערכה מסיבת עיתונאים חגיגת של איגוד הכדורסל בהשתתפות המאמנים והקפטנים.

סדרות רבע הגמר:

מכבי תל אביב (1) - הפועל תל אביב (8)
הפועל ירושלים (2) - הפועל באר שבע (7)
הפועל חולון (3) - מכבי ראשון לציון (6)
הפועל אילת (4) - עירוני נס ציונה (5)

הליגה העניקה למצטיינים הסטטיסטיים
מלך הסלים: מארק טולפסן (מכבי אשדוד), 20.4 נקודות למשחק
מלך הריבאונדים: גרג וויטינגטון (גלבוע/גליל), 9.6 למשחק
מלך האסיסטים: אבי בן שימול (הפועל אילת), 7.8 למשחק

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. יותם רונן
מקווה למאבק שקט. ספרופולוס/יותם רונן

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל: "מרגש לפתוח פלייאוף נוסף. אני שמח שהחלטנו על פרידה מפיינל פור ומעבר לסדרות מהעונה הבאה, כמו שמקובל בכל העולם. בטוח שזה יגדיל את התחרותיות ואת העניין. אנחנו מאמינים ששינוי השיטה והקמת בית עליון ובית תחתון ייצור יותר מתח ועניין. באירופה הפועל ירושלים הודחה רגע לפני הפיינל פור, חולון הפסידה בחצי הגמר, נמשיך לתמוך בקבוצות כדי לראות ארבע-חמש קבוצות מתמודדות במפעלים באירופה. אין לי ספק שזה יעלה את הרמה בליגה. גם שחקנים צעירים מקבלים השנה הזדמנויות, ומוכיחים שמקומם ברמה הזו. יש לנו יותר צעירים מאשר בהרבה ליגות אחרות באירופה. אנחנו מתכוונים להילחם באלימות, אין דבר יותר מזיק לספורט מאשר אלימות".

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל תל אביב תפגוש את מכבי תל אביב בפלייאוף

לכתבה המלאה
ליאור אליהו הפועל ירושלים. יותם רונן
יום חגיגי לענף. אליהו/יותם רונן

מכבי תל אביב (1) - הפועל תל אביב (8)

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס על האירועים האלימים: "נחמד מאוד לליגה ולקהל שיהיה דרבי ברבע הגמר, זה ייתן דחיפה נוספת לענף, ומה שחשוב לי זה שיהיו משחקים טובים, שידברו רק על השחקנים. אני יודע שאני מגיע ממדינה עם מצבים דומים בכדורסל, וכמו שאני מאחל במדינה שלי - אני מאחל למשחקים טובים, בלי אלימות, בלי תקריות. זה הספורט שכולנו אוהבים, בואו נגן עליו".

קפטן מכבי תל אביב ג'ון דיברתלומאו: "כל פלייאוף מרגש, הדרבי אף עושה את זה יותר אינטנסיבי, כך שאנחנו מצפים לזה מאוד. חשוב מאוד שיש לנו את יתרון הביתיות, במיוחד בדרבי, לא קל לשחק בדרייב אין. נהיה חייבים לעלות ולהילחם".

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו: "המשחקים האחרונים שלנו בעונה הסדירה סידרו לנו מפגשים מול הקבוצות הכי טובות בליגה, זה דרש מאיתנו יותר וחידד אותנו, ועשה לנו טוב מבחינה מקצועית. גם מול ירושלים הגענו בגישה טובה, ומפה והלאה מסתכלים רק קדימה. יחסי הכוחות ברורים, ונצטרך להתעלות כדי לנצח כמה שיותר משחקים בסדרה".

רביב לימונד: "דרבי זה משהו מיוחד, עם המון משמעויות, אבל כשחקנים אנחנו צריכים להתרכז במה שעלינו לעשות על המגרש, ולהשאיר את הפיקנטריה לכל השאר. אני לא יודע אם פערי הכוחות לא גדולים, מכבי קבוצה הרבה יותר טובה על הנייר, זה לא סוד, ונצטרך לעשות הרבה דברים כדי להוציא אותם מהקצב שלהם. בדרבים הקודמים מה שהיה חשוב זה האנרגיות שאיתן הגענו, זה המפתח העיקרי מבחינתנו. אני לא רוצה לדבר על הקהל, ומאחל שיהיה כדורסל טוב, ואווירה טובה, ושכולם יחזרו הביתה בשלום. לא רוצים לראות מקרים כמו שהיו בדרבי האחרון, משני הכיוונים. עברנו עונה מורכבת, הקבוצה לא נבנתה טוב, אלף ואחד סיפורים, אבל עכשיו אנחנו כאן, לפני הדבר האמיתי, ויש לנו הזדמנות לעשות משהו מיוחד, אז נילחם עד השנייה האחרונה".

יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב עם ג'ון דיברתולומאו. דני פרנקו עם רביב לימונד הפועל תל אביב. יותם רונן
יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב עם ג'ון דיברתולומאו. דני פרנקו עם רביב לימונד הפועל תל אביב/יותם רונן

הפועל אילת (4) - עירוני נס ציונה (5)

מאמן אילת שרון דרוקר: "כל מי שמגיע למעמד הזה צריך להאמין ולהרגיש מה עומד לקרות. עשינו עונה טובה, עברנו הרבה דברים, שגם ליכדו אותנו. אני לא מרגיש אנדרדוג או פייבוריט, החבר'ה שלי מנוסים, ורעבים, ונעבור משחק אחרי משחק, לא משנה אם אתה פייבוריט או לא"

אבי בן שימול: "היה לנו הרבה שקט העונה, למרות הרעשים מבחוץ. המאמן הצליח לנווט היטב ולנהל את כולם, כולל את דקות המשחק שלי".

מאמן נס ציונה נדב זילברשטיין: "לא רואה את זה כלחץ, אלא כאתגר. אני כן חושב שאנחנו אנדרדוג. מגיע לאילת קרדיט גדול על העונה שלהם, קבוצה מחוברת, עם רכז על. אבל אנחנו מביאים המון מחויבות, תשוקה ורעב להצליח, וכמו בפלייאוף, משחקים פוזשן פוזשן. אוהב את השחקנים שלי, לא הייתי מחליף אותם באף אחד".

טל דן: "לשחק באירופה עזר לנו מאוד, גם בגיבוש, גם להוכיח שאנחנו יכולים לשחק ברמות גבוהות, וגם להתמודד עם העומס של שני משחקים בשבוע".

שרון דרוקר עם אבי בן שימול הפועל אילת, טל דן נדב זילברשטיין נס ציונה. יותם רונן
שרון דרוקר עם אבי בן שימול הפועל אילת, טל דן נדב זילברשטיין נס ציונה/יותם רונן
שרון דרוקר, מאמן הפועל אילת. יותם רונן
אופטימי. דרוקר/יותם רונן

הפועל חולון (3) - מכבי ראשון לציון (6)

מאמן הפועל חולון דן שמיר: "בשבילנו זו שנה שלישית ברצף בפלייאוף, שמחים להיות פה. כשטיג'יי קליין נפצע מאוד חששתי, כשפניני נפצע על אחת כמה וכמה, אבל המחזורים האחרונים ואיך ששיחקנו נותן לנו הרבה ביטחון. איבדנו הרבה מהליינאפים שהיו לנו, איבדנו מוסרים טובים, איבדנו הרבה אפשרויות, אבל מצאנו את הדרך שלנו לשחק, ואנחנו יודעים מי אנחנו. אנחנו אולי לא עמוקים, אבל כשאנחנו משחקים טוב לא קל לנצח אותנו. יש לנו כרגע מספיק עומק. ברגע שהסתדר לנו להביא את קולשוב, הסגל שלנו בסדר גמור, כולם משחקים כמות דקות נורמלית, לא חריגה. הצלחנו להביא אנרגיות ואמוציות, ונצטרך אותן".

שלומי הרוש, הפועל חולון: "ניסיון זה משהו מאוד חשוב, כל מאמן רוצה שחקנים עם ניסיון במעמדים האלה, זה נותן הרבה ביטחון, וזה תרם לנו המון. כמו שדן אמר, המצאנו את עצמנו מחדש, סגנון שונה, יותר מהיר, ויהיה קשה מול ראשון, כמו בכל שלושת המשחקים שהיו לנו מולם העונה".

מאמן ראשון לציון גיא גודס: "זו קבוצה ישראלית, הישראלים שלנו מובילים את הליגה בדקות ורוצים שזה יימשך ככה. זו קבוצה שהייתה במקום האחרון, עם המון בעיות, המון שינויים ועזיבות, כך שאנחנו מאוד שמחים לאן שהגענו העונה, מקום שישי וגמר גביע. עבדנו קשה בשביל זה".

עוז בלייזר, ראשון לציון: "אף אחד לא ספר אותנו, אז פשוט באנו ונלחמנו, אנחנו באים כדי לנצח בכל משחק. יש לנו את הכלים להתמודד מול חולון ולנצח בסדרה כדי להגיע לפיינל פור".

גיא גודס עוז בלייזר מכבי ראשון לציון עם שלומי הרוש דן שמיר הפועל חולון. יותם רונן
יהיה מעניין. חולון נגד ראשון לציון/יותם רונן

הפועל ירושלים (2) - הפועל באר שבע (7)

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש: "מקווה שנעשה סוויץ', שהשחקנים יבינו את המשמעות. במשחקים האחרונים הגנתית היינו פחות טובים, מול הפועל תל אביב לא היינו טובים התקפית. עברנו עונה ארוכה, יש מין תחושה שמחכים שהפלייאוף יגיע, ואני מקווה שנוכל לחבר את שני החלקים יחד ולהיות דומיננטיים. אני מספיק שנים כדי לדעת שכל הדיבור על אנדרדוג ופייבוריט הוא לא טוב, ולא נתייחס לזה ככה. מה שעבר העונה על באר שבע זה יוצא דופן, ועם זאת הם המשיכו לעבוד עם שיטה, ואני מעריך מאוד את מה שהם עושים. אסור לנו לזלזל".

קפטן הפועל ירושלים ליאור אליהו, על העובדה שלאחרונה הוא לא משותף: "לא משפיע עליי, אני חלק מקבוצה, חלק ממועדון, זה הכל". על האפשרות לדאבל: "זה משהו שהמועדון הזה מעולם לא עשה, וזה משהו שאנחנו מאוד מקווים לעשות".

מאמן הפועל באר שבע רמי הדר: "עונה עם הרבה תקלות ופציעות, אבל אני נורא נהניתי ממנה. וזה המפתח. נצטרך להגיע חדים, וללכת עד הקצה. יש לי על מי לסמוך. באים להתחרות, ונעשה הכל".

חנן קולמן, הפועל באר שבע: "אני מרגיש שישראל זה הבית שלי, מרגיש מחובר למדינה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully