וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקציה והעיר הגדולה: עלייתה של סקציה נס ציונה לליגת העל אחרי 51 שנה

21.5.2019 / 8:00

סמל שחווה פירוק, ירידה לליגה א' ושער עלייה קסום, שחקנים למודי תלאות שראו הכול מהכול, כולל רחבה שנסגרה כזירת רצח, ועיר עם שלוש קבוצות בליגת העל (אבל כרגע בלי אצטדיון). על הקאמבק של נס ציונה אחרי 51 שנה והערב הכי מאושר של יעקב שחר העונה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

"רק תזכור שאחרי המשחק לא ידברו עלינו", ניבא חגיגית אחד מאוהדי סקציה נס ציונה בכניסה לאצטדיון רמת גן, כשעתיים לפני הפיניש הדרמטי שסיפק מחזור הסיום של הפלייאוף העליון בליגה הלאומית. "תדברו על כפר סבא ונצרת עילית, על סגירות וקומבינות, על ויצמן ועל יער. אבל מה אכפת לנו? לא דיברו עלינו כל העונה. כל הדרך לליגת העל".

אז הנה, אנחנו מדברים על הסקציה.

עוד בנושא:
עופר טסלפפה לא ימשיך בנס ציונה: "אם חדרה שרדה, גם נס ציונה יכולה"
נצרת עילית תבקש לחקור את התנהלותו של יגאל אנטבי במשחק נגד כפר סבא
הפועל עכו סיימה במקום ה-14 ותפגוש במשחקי המבחן את מכבי הרצליה

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים. קובי אליהו
עושים קצת רעש בדרך לליגת העל. שחקני סקציה נס ציונה חוגגים/קובי אליהו

ההופעה היחידה של נס ציונה בליגה הבכירה הייתה בעונה הכפולה, שהחלה ב-1966 והסתיימה ב-1968. 51 שנים הלכה במדבר - יובל עם ריבית. זה פרק הזמן הכי ארוך שהמתינה קבוצה כלשהי כדי לחזור לליגה הראשונה. ב-2013 בכלל נשרה לליגה א', התנהלה תחת מפרק, השתקמה ב-2015 בעזרת הנהלה חדשה ובעונה שעברה דרסה את המחוז הדרומי (16 הפרש בפסגה, 24 ניצחונות ו-78 שערים ב-30 מחזורים) כדי לחזור ללאומית. אבל ליגת העל? איש לא העז אפילו לדמיין. והנה היא הרביעית בחמש השנים האחרונות שרושמת שתי עליות רצופות. צועדת בדרכן של הפועל אשקלון, הפועל כפר סבא והפועל חדרה.

"אף אחד לא חשב על זה, אבל ככל שהתקדמה העונה האמנו שאפשר לעשות את הבלתי ייאמן", אומר הקפטן סהר לוי, שנכנס כמחליף ודאג להחתים את הדרכון של נס ציונה במעבר הגבול של ליגת העל. ולא היה אקורד סיום טבעי יותר לעונה הקסומה הזו בכתום, מאשר שער עלייה של הסמל הבלתי מעורער של המועדון. הוא היה שם כשהקבוצה הוקמה מחדש ב-2005, נותר השריד היחיד מהירידה ב-2013 ואחרי שנת גלות אחת בה סייע לכפר סבא לשוב ללאומית, חזר הביתה כדי לעשות קפיצה כפולה. "זו הגשמת חלום מבחינתי, הרגשה מדהימה להעפיל עם נס ציונה לליגת העל אחרי 51 שנה", אמר לוי בן ה-33, ששמע על העלייה הדרמטית של האקסית כפר סבא במקביל. "מגיע גם להם מזל טוב ואני מאחל להם הצלחה בעונה הבאה. אין מאושר ממני".

עוד באותו נושא

הפועל כפר סבא חזרה לליגת העל עם שער בדקה ה-97, נס ציונה עלתה אחרי 51 שנה

לכתבה המלאה
אוהדי סקציה נס ציונה. קובי אליהו
אין כובש סמלי ממנו לשער העלייה. תמונתו של הקפטן סהר לוי על דגל האוהדים/קובי אליהו

לוי לא פתח בהרכב אפילו פעם אחת ב-2019. הוא נכנס כמחליף בכל משחק ושימש כג'וקר הקבוע של עופר טסלפפה, שהסתדר כמעט ללא תרומה של זרים. הזר הראשון אוגו אזוצ'וקוו הסתפק בשער אחד לפני שעבר בדקה האחרונה של חלון החורף להפועל רמת גן, ועוד אתמול כמעט קלקל את החגיגה עם שער לרשת הסקציה. הזר השני נז'יה קבהא, בלם גמבי בן 19, רשם שבע הופעות בלבד. החיזוק הגיע מהליגה (רז שטיין שחווה ירידות עם קטמון ומכבי הרצליה והשיג תיקון מושלם כשחקן העונה בלאומית, ניר שרון שחזר הביתה, עידו אקסברד שהגיע בינואר, הבלם איתי עוזרי והמגן אחמד שעבאן) והבסיס נותר אותו שלד קשוח ומגובש מליגה א'.

כמעט מדי שבוע, ההרכב של נס ציונה כלל שישה שחקנים שהיו עם הקבוצה בליגה השלישית. כאלה שוויתרו עליהם במקומות אחרים, כאלה שכבר היו קרובים לוותר בעצמם. "בעמישב פתח תקוה, הגענו לאימון יום אחד וראינו שסוגרים את הרחבה עם סרט של זירת רצח", נזכר המגן הימני בן סיטלקול בסיפורי הביזאר של ליגה א', עוד לפני שהצטרף ב-2015 לנס ציונה. "בתור חייל, נסעתי לאימון בקרית מלאכי ב-14:00 בצהריים וחזרתי הביתה ב-23:00 בלילה. היו לי המון רגעים שחשבתי להפסיק ולפנות לדרך אחרת, אבל מצד שני אף פעם לא הפסקתי להאמין. גם כשלא שילמו. והנה, עונה ראשונה שלי בלאומית ואני עולה לליגת העל. שיחקנו בבקעת הירדן, אזור ודימונה, ופתאום תוך שנתיים אנחנו בבלומפילד וחיפה. זה מדהים".

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים. קובי אליהו
מבקעת הירדן ואזור, לבלומפילד וחיפה. בן סיטלקול, משמאל/קובי אליהו

שותפות הגורל הזו בנס ציונה והחיבור המיוחד בחדר ההלבשה הם שסייעו לקבוצה לצלוח משבר רציני באמצע העונה. למי ששכח, הכתומים טעמו את טעם הפסגה עוד לפני הפלייאוף. למעשה, הם היו אלופי הסיבוב הראשון. שישייה לרשת עכו ו-1:5 מהפנט בכפר סבא הציבו את נס ציונה בפסגה, אבל אז הגיעה צניחה חופשית שכללה שישה הפסדים בשבעה משחקים, ובמהלכה גם החלוץ המוביל עידן שמש סיים כצפוי את חוזהו ועבר להפועל חיפה. הקבוצה כבר ירדה למקום השישי במחזור ה-19, אבל ידעה לצאת מהבוץ בזמן, ניצלה אחוזי הצלחה נמוכים של המתחרות כדי להתברג במקום השלישי בתום העונה הסדירה, ואת הפלייאוף סיימה ללא הפסד. המקום השני הסופי מעט משקר, אם כי לא משנה כהוא זה את השורה התחתונה.

"אני חושב שאנחנו עדיין לא מבינים מה עשינו פה", מודה סיטלקול. "בהתחלה רק רצינו להישאר בליגה, בחיים לא חשבנו שהעונה תסתיים ככה. רק לקראת הפלייאוף העליון, כשהיינו חזק למעלה, התחלנו להאמין שאנחנו מסוגלים, שאפשר לעלות ליגה השנה. אני הכי מאושר בעולם שהצלחנו לעשות את זה".

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים עם המאמן עופר טסלפפה. קובי אליהו
צלח משבר רציני באמצע העונה. עופר טסלפפה/קובי אליהו

גם יעקב שחר נראה מאושר. מכבי חיפה לא מסבה לו יותר מדי נחת, אבל קבוצת נעוריו מנס ציונה לא מאכזבת. במרץ 2018 הגיע למשחק העונה בליגה א' וראה חגיגות אליפות ביתיות מול מכבי יבנה. הפעם הגיע לאצטדיון רמת גן וחזה מקרוב במסיבת העלייה הכתומה שהחזירה אותו יותר מ-50 שנה אחורה. גם אוהדי נס ציונה הבחינו בחיוך של נשיא מכבי חיפה וקראו לו לסייע לקבוצה שלהם עם שחקנים, כסף ואולי גם אישור לאצטדיון.

בשבועות האחרונים הוכיחו אוהדי הקבוצה שיש פוטנציאל של קהל בעיר הזו, שמעמידה כעת קבוצה בליגת העל בכל שלושת ענפי הכדור הבכירים (כמו אשדוד ובאר שבע). משחקי הבית בפלייאוף היו ססגוניים ו-2,500 צופות וצופים (כולל עשרות ילדים מתנועת "הצופים") דחפו את הקבוצה ברגעי ההכרעה. כמה מהם ילוו אותה לראשון לציון (במקרה הטוב) או לאשדוד (רחמנא ליצלן)?

"כולם מגיעים למזרקה, לא הולכים הביתה!", נזף האוהד עם המגאפון בכתומים שהחלו לצאת מאצטדיון רמת גן. "זו חוויה של פעם ב-50 שנה, אנחנו בליגת העל!". ראש העירייה/מנהלת/התאחדות: אל תתנו להם לחוות אותה רק דרך מסך הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully