וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאטסראיי שוב אלופת טורקיה, פיאסט גליביצה עשתה היסטוריה בפולין

פגולי ואונייקורו הפכו ל-1:2 במשחק העונה מול בשאקשהיר והבטיחו דאבל, הקבוצה ששרדה במחזור הסיום בעונה הקודמת הדהימה את הליגה הפולנית

יוטיוב

בווידאו: בנפיקה חוגגת אליפות

גלאטסראיי השלימה הערב (ראשון) דאבל שביעי בתולדותיה וזכייה מספר 22 באליפות, אחרי מהפך במשחק העונה וניצחון ביתי 1:2 על איסטנבול בשאקשהיר שהובילה את הטבלה ברוב שלבי העונה. הקבוצה של פתיח טרים הייתה רק במקום החמישי בסיום הסיבוב הראשון ופיגרה בשמונה נקודות במחזור ה-25, אבל ריצה נהדרת וניצחונות דרמטיים במחזורים האחרונים סידרו לה את ההכתרה בקרב הישיר במחזור הלפני אחרון. שלוש נקודות מפרידות כעת בין הקבוצות, אבל המאזן בין הקבוצות הוא שמכריע ולכן לבשאקשהיר כבר אין אפשרות לחזור.

שחקני גלאטסראיי חוגגים אליפות. רויטרס
קאמבק מרשים. שחקני גלאטסראיי חוגגים אליפות/רויטרס
הנרי אונייקורו שחקן גלאטסראיי עם מאמנו פתיח טרים. רויטרס
כובש השער המכריע. הנרי אונייקורו עם מאמנו פתיח טרים/רויטרס

הבוסני אדין וישצ'ה הוביל את האורחים לאורך כל הדרך, עם 12 שערים ו-14 בישולים שזיכו אותו בתואר שחקן העונה, אבל בדקה ה-17 דווקא בוסני אחר, ריאד באיץ', נגח לרשת של פרננדו מוסלרה את מה שיכול היה להיות שער האליפות של בשאקשהיר. השחקנים התעמתו על כר הדשא, האווירה התחממה גם ביציעים והשוטרים נאלצו ליצור קיר חוסם מול האולטראס של גלא, שזכה לחגוג במחצית השנייה. סופיאן פגולי נגח למשקוף והגיע לכדור החוזר כדי להשוות עם מספרת נפלאה בדקה ה-47. יונס בלהנדה השלים מהפך בדקה ה-55, אבל אחרי כמה דקות של עיכוב החליט השופט ג'ונייט צ'קיר לפסול את השער בסיוע ה-VAR. לאחר מכן נפסל גם שער של הנרי אונייקורו בגלל נבדל, אבל אותו חלוץ ניגרי לא חיכה יותר מדי ובדקה ה-64 נגח פנימה מקרוב. הפעם השער אושר והתוצאה נשמרה עד לשריקת הסיום שנתנה את האות לחגיגות הצהובות-אדומות. גלאטסראיי שמרה על התואר שלה וחגגה עוד דאבל.

סופיאן פגולי גלאטסראיי. רויטרס
מספרת שהביאה אליפות. סופיאן פגולי/רויטרס
מרקאו שחקן גלאטסראיי בעימות עם שחקני איסטנבול בשאקשהיר. רויטרס
אלימות במגרש/רויטרס
שוטרים מול אוהדי גלאטסראיי. רויטרס
וגם ביציעים לא היה שקט/רויטרס

פיאסט גליביצה זכתה לראשונה באליפות פולין

היסטוריה נרשמה בפולין, כאשר פיאסט גליביצה הקטנטנה הדהימה את הליגה וזכתה בתואר ראשון בתולדותיה. הקבוצה הזו, שהישג השיא שלה היה המקום השני ב-2016 וגמר הגביע ב-1978 ו-1983, השתלטה על הפסגה בזכות פלייאוף חלומי ובמחזור הסיום ניצחה הערב 0:1 את לך פוזנן. על שער האליפות היה חתום פיוטר פאז'ישק, אבל בעיקר בלם לך רפאל יאניצקי והשוער שלו מתוש פוטנוצקי, שסיפקו רגע קומי ואפשרו לפיאסט לחגוג בדקה ה-27.

לגיה ורשה נפרדה מהתואר אחרי שלוש זכיות רצופות ותבוא ודאי בטענות ליריבה הגדולה שלה מפוזנן על הגול המצחיק, אבל בעצמה לא עשתה את העבודה עם 2:2 ביתי מול זגלבי לובין ועם שלושה הפסדים בששת המחזורים האחרונים. הקבוצה ששלטה בליגה תסתפק בהופעה בליגה האירופית, בעוד פיאסט, שבעונה שעברה שרדה בליגה רק במחזור האחרון וסיימה במקום ה-14, תהיה לראשונה בתולדותיה במוקדמות ליגת האלופות.

שער האליפות שעוד יעשה רעש בפולין

סלביה פראג זכתה באליפות צ'כיה

נקודה בחוץ מול באניק אוסטרבה (0:0) הספיקה לסלביה פראג כדי להבטיח זכייה חמישית באליפות צ'כיה אחרי הפסקה של עונה אחת (זכייה קודמת בעונת 2016/17). למרות שנותרו שלוש נקודות בקופה וסלביה מקדימה בשלוש את ויקטוריה פלזן השנייה, הפער הזה מספיק מכיוון שלמוליכה יש יתרון ביחס הראש-בראש בין הקבוצות העונה. מדובר באליפות מספר 19 אם כוללים גם את הזכיות בימי צ'כוסלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully