וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביטן: "קיבלתי מנדט לעשות מה שאני רוצה". גרינברג: "ניסו הוא בינגו"

16.5.2019 / 14:00

המאמן החדש של הפועל תל אביב ערך מסיבת עיתונאים ראשונה לצד הבעלים. אביטן: "חדרה? פעלתי בצורה נכונה". איציק ניסנוב: "הניהול שלנו 'שכונה'? זה הכי רחוק מהמציאות"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

מאמנה החדש של הפועל תל אביב, ניסו אביטן, הוצג היום (חמישי) באופן רשמי וערך מסיבת עיתונאים ראשונה. אביטן מונה אתמול אחרי 24 שעות סוערות במסגרתן הוא פוטר מהפועל חדרה (מפני שנפגש עם הפועל תל אביב) וקובי רפואה סיים את דרכו במתחם חודורוב. למסיבת העיתונאים היום הגיעו גם הבעלים, איציק ניסנוב וזאב גרינברג.

אביטן פתח את דבריו ואמר: "כבוד גדול עבורי לחזור לפה. עשיתי פה סיור והתרשמתי מאוד ממתחם האימונים. במועדון בסדר גודל הזה יש למאמן את כל התנאים להצליח. אני מודה על האמון ומבין שיש עליי אחריות גדולה".

עוד בנושא:

הפועל תל אביב הודיעה: ניסו אביטן חתם לשנתיים
קובי רפואה פוטר מתפקידו כמאמן הפועל תל אביב

ניסו אביטן מאמן הפועל תל אביב. יותם רונן
"אחריות גדולה". אביטן/יותם רונן

ניסו אביטן

על הדרך שהובילה למינויו: "כמאמן, ברגע שאתה מקבל פנייה ממועדון אתה שוקל אם זה מעניין אותך. זה עניין אותי מהרגע הראשון, התהליך היה קצר ומבחינת תחושת הבטן זה הרגיש לי נכון. בחדרה היה מסע מטורף עם הרבה מאוד הישגים ורגעים מרגשים. יש לי המון כבוד ואהבה לאנשים ולאוהדים שם. פעלתי בצורה נכונה וכל מי שהיה צריך לדעת, ידע - מי שאומר אחרת לא דובר אמת. גם ברמה החוזית וגם ברמה הבין-אישית עשיתי הכל כמו שצריך. מסיתים את האש לכיון שלי, אבל אני מספיק חזק כדי לעמוד בזה. יש רק אמת אחת והיא ברורה".

על המטרות בעונה הבאה: "היעד הוא הפלייאוף העליון, זו מטרה מכובדת וזה צעד קדימה. זו המטרה הראשית. הלוואי שנשאף ליותר, אבל צריך להיות ריאליים וזו מטרה ראויה. לדבר זה קל, אני חולם על המון דברים, אבל תמיד שם יעד ריאלי".

על ההתערבות של הבעלים בקביעת הסגל: "יהיה לי וטו. אני אוהב לשמוע את האנשים מסביבי, אבל בסופו של דבר האחריות היא שלי ולכן גם ההחלטה תהיה שלי. הרעיון הוא שנמצא שחקנים שיתאימו למועדון וישרתו אותו בטווח המיידי. אם הם יוכלו להביא רווח בעתיד אז בוודאי שזה יהיה סיפור הצלחה".

על חיזוק: "יש להפועל תל אביב בסיס טוב. לא נלך למהפכות, אלא לשינויים כדי לחזק את עצמנו. שחקנים מחדרה? אני לא אעשה שום דבר שהוא לא חוקי. בגלל הרגישות נהיה מאוד זהירים והכל ייעשה בהסכמה. גוטליב וספורי? הם עוגנים ואני מקווה שהם יישארו".

על הצוות המקצועי סביבו: "קיבלתי מנדט מהבעלים לעשות כל דבר שאני רוצה. קיבלתי חוזה לשנתיים וזה מראה על האמון בי. אני בא נקי ולא פוסל אף אחד, אבל מצד שני יש לי מנדט להחליט מי הצוות שלי. אפגש עם כולם ובעוד כמה ימים נהיה יותר חכמים".

עוד באותו נושא

קובי רפואה להפועל תל אביב: שלמו את מלוא שכרי, או שאפנה לבוררות

לכתבה המלאה
ניסו אביטן מאמן הפועל תל אביב. יותם רונן
גרינברג, אביטן וניסנוב/יותם רונן

איציק ניסנוב

על קובי רפואה: "אני רוצה להגיד לקובי רפואה תודה. אנחנו מעריכים אותו ומאחלים לו הצלחה. קובי מאמן מאוד ראוי והוא יודע להעמיד קבוצה טוב. אבל היו דברים שהיה לנו קשה לחיות איתם מבחינת מערכת ומועדון. אני האחרון שיכפיש את המאמן הקודם. יש דברים שלא הסתדרנו לגביהם וזה קורה בהרבה קבוצות כדורגל. לפעמים צריך לעשות שינויים, אני לא עושה מזה ביג דיל כמו שעושים בתקשורת".

על העונה החולפת: "השנה הזו הייתה כישלון. קודם כל שלנו הבעלים, וגם של הצוות המקצועי ושל השחקנים. חשבתי שהפועל תל אביב תהיה במקום אחר. עברו עלינו ימים לא קלים ונשארנו בליגה רק שני מחזורים לסיום העונה. אני מקווה שהעונה הבאה תהיה הרבה יותר טובה".

על ההתערבות בנושאים מקצועיים: "במועדון כדורגל בסופו של דבר המאמן מחליט וגם ניסו יחליט כמעט על הכל. ככה זה היה גם עם קובי, אבל אני חושב שהמערכת צריכה להיות שותפה בבחירת הסגל ותהיה מודעת לשחקנים שהולכים להיות חתומים לכמה שנים. לפעמים מאמן לא נשאר הרבה שנים, אבל שחקנים שהוא הביא מחזיקים בחוזים ארוכים. לכן המערכת צריכה להיות בסנכרון עם המאמן. גם אצל קובי אמרנו שלא יגיע אף שחקן שהוא לא ירצה".

על הביקורת כלפיו וכלפי אחיו, שרון ניסנוב: "אנחנו מנהלים את המועדון טוב. כל מי שעובד פה ומשחק פה מרוצה, הכסף מגיע בזמן. אז אומרים 'שכונה', אבל זה רחוק מאוד מהמציאות".

זאב גרינברג

על פיטוריו של רפואה: "החלפה של שחקנים ומאמנים תוך כדי תנועה היא בדרך כלל שגויה ובדרך כלל פעולות כאלו לא מוצלחות. הסטטיסטיקה מדברת על בערך 80 אחוז. אני חושב שכמה שפחות תחליף, פחות תעשה טעויות".

על המחלוקות עם האחים ניסנוב: "כל נושא הקבוצה הבוגרת שייך לאיציק ושרון ניסנוב. אני מקווה שכל המערכת תדע לעשות את זה יותר טוב בעתיד. לא חייבים להסכים על הכל. החוזק שלנו הוא לא ביכולת להסכים אחד עם השני, אלא ביכולת להכיל אחד את השני. אין הרבה מחלוקות, ברוב הדברים אנחנו פועלים ביד אחת".

על התנגדותו לפיטורי רפואה: "אני חשבתי שבגלל שלקובי יש חוזה לעוד שנה, עדיף היה לתת לו לסיים את החוזה. אני מדבר אך ורק מבחינה תקציבית, אני לא מתעסק בצד המקצועי. פיטורים עולים הרבה כסף למועדון. הפיצויים? הנושא של קובי יעבור למישור המשפטי. אני לא הולך לעבור על החוק, נעמוד בכל מה שהחוק מחייב אותנו".

על המצב הכלכלי: "הפועל תל אביב זה המועדון עם הכי מעט בעיות כלכליות, אני לא חושב שאי פעם היה בישראל מועדון כזה נקי. להפועל תל אביב אין היום חובות. אם יש חובות, הם של 'הראל אחזקות'. אין לנו גרעון, הכנסנו יד עמוק לכיס".

על ניסו אביטן: "אני חושב שחייב להיות איזשהו מרקם יחסים בין מועדון, בעלים ומאמן. אני מכיר את ניסו 24 שעות, ראיתי אותו אתמול בפעם הראשונה, אני אומר לכם 'בינגו'. זה בחור שמחובר לקרקע, שמדבר בשפה שלנו. אין לי ספק שאתם רואים את המאמן של הפועל תל אביב להרבה שנים קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully