וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד: "אם עד כה שאפנו לחזור מאולימפיאדות עם 1-2 מדליות, כעת אנחנו רוצים יותר"

שיתוף הפעולה בין הוועד האולימפי והטכניון הוליד את הכנס המדעי הראשון של "המרכז הישראלי למחקר ספורט אולימפי". יו"ר ועדת הספורט אופטימית, גם גילי לוסטיג: "אין לי ספק שיחד נוכל להוביל את הספורטאים שלנו לשיאים חדשים"

אלון וולף, יעל ארד, יאניס פיטסיאלידיס, מולי אפשטיין. ניצן זוהר, דוברות הטכניון, אתר רשמי
אלון וולף, יעל ארד, יאניס פיטסיאלידיס ומולי אפשטיין/אתר רשמי, ניצן זוהר, דוברות הטכניון

הכנס המדעי הראשון של "המרכז הישראלי למחקר ספורט אולימפי" - שיתוף פעולה חדש בין הטכניון לוועד האולימפי בישראל התקיים היום (רביעי) בטכניון, בהשתתפות מאמנים בכירים, מדענים וחוקרים, אנשי תעשיית הספורט-טק ומרצים אורחים מארה"ב ומבריטניה. המרכז, בראשותו של פרופ' אלון וולף מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, בשיתוף המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל מולי אפשטיין והיחידה לספורט הישגי, מעודד מחקרים יישומיים שיקדמו את הספורט האולימפי בישראל על ענפיו השונים.

שני הדוברים המרכזיים בכנס היו ד"ר אליסון שיטס ממעבדת הביומכניקה בחברת נייקי ופרופ' יאניס פיטסילאדיס מאוניברסיטת ברייטון בבריטניה. ראש מרכז המחקר פרופ' אלון וולף אמר כי המרכז נודע לקדם את הספורט ההישגי בישראל באמצעות מחקר בשלוש רמות: הפיזיולוגיה של הספורטאי הבודד, הטכנולוגיה של הציוד והאינטראקציה בין השניים (הספורטאי והציוד). פרופ' וולף ושותפו להובלת המרכז, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל מולי אפשטיין, הציגו את תולדות המחקר המדעי בתחום הספורט האולימפי ואת אתגרי המחקר בתחום זה כיום.

יעל ארד, חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל ויו"ר ועדת הספורט, אמרה כי "שיתוף הפעולה עם הטכניון בא יחד עם קפיצת מדרגה ביעדים שהגדרנו לעצמנו. אם עד כה שאפנו לחזור מכל אולימפיאדה עם מדליה אחת או שתיים, כעת אנחנו רוצים להשיג יותר. לא רק להיות טובים אלא להיות הכי טובים, ולשם כך אנחנו חייבים להתמקד בדברים שאנחנו פחות טובים בהם, להשתפר ולהביא תוצאות מדידות, ובקיצור - יותר מדליות. זהו תהליך ארוך טווח, שאת פירותיו נראה רק באולימפיאדת 2024 ואולי אפילו אחר כך. אבל זה יקרה אם רק נפגין סבלנות, נחישות ועקביות".

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג הוסיף: "אין לי ספק שיחד נוכל לשפר את דפוסי האימון ואת המעקב הפיזיולוגי אחר הספורטאים שלנו וכך להוביל אותם לשיאים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully