וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי ליברמן: "יש לנו הזדמנות לשנות את המציאות של נשים בספורט"

אגדת הכדורסל השתתפה בוועידה בינלאומית לספורט ומגדר של הוועד האולימפי והמכללה האקדמית בוינגייט: "אם לא תאמינו בעצמכן, מי יאמין בכן?"

פרופסור רוני לידור עם ננסי ליברמן. באדיבות הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
ננסי ליברמן עם פרופסור רוני לידור/אתר רשמי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי בישראל והמכללה האקדמית בוינגייט קיימו היום (שלישי) לראשונה בישראל ועידה בינלאומית לספורט ומגדר. מטרת הועידה היתה להעלות את האתגרים בספורט הנשים ולסייע לקידום השוויון בין גברים לנשים בישראל. ספורטאיות מובילות שהגיעו כדי להשתתף בועידה (רשימה חלקית) הן: ננסי ליברמן, יעל ארד, ורד בוסקילה, לימור מזרחי, שלומית ניר טור, אנסטסיה גלושקוב לבנטל ואחרות.

ננסי ליברמן, אגדת הכדורסל האמריקאית, מדליסטית אולימפית ומאמנת בליגת ה-WNBA, אמו של טי ג'יי קליין כדורסלן נבחרת ישראל והפועל חולון, אמרה במהלך הוועידה: "נשים יקרות, אם לא תאמינו בעצמכן, מי יאמין בכן? תפסיקו להאשים גברים בכל מה שקורה. רק אתן תחליטו לאן תרצו להגיע. יש לנו כאן הזדמנות לשנות את התפיסה והמציאות של נשים בספורט. אני אישה, מאמנת, ספורטאית וגם אמא. המסר שלי הוא שלעולם אל תפסיקו לעבוד או לחלום וכך תוכלו להשיג את הכל. אם יש גבר מבוגר שחושב שאנחנו לא שווים להן, אז החדשות הטובות שהם בקרוב ימותו, כי הם מבוגרים". התלוצצה ליברמן והמשיכה: "כשאימנתי את עומרי כספי, אתם חושבים שהיה איכפת לו שאני אישה או שהיה איכפת לו שאוכל לעזור לו להתקדם בספורט? נמאס לי לשמוע מאנשים שאמרו לי בדרך מה לא אוכל להשיג. לכן, קמתי ונלחמתי על של כדי להצליח".

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי. באדיבות הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
יגאל כרמי/אתר רשמי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "אחת המטרות המרכזיות שלנו היא לקדם נשים. זה ערך ליבה של משחקים אולימפיים. בספורט כולם שווים ללא שום תנאי. עם יוזמות כמו הוועידה הזו נוכל לשלוח מסר חשוב של קידום נשים בספורט. אנחנו מחויבים לצמצם את הפערים בין המגדרים בתוך המגרש הספורטיבי ומחוץ למגרש הזה. היעד של שוויון מגדרי הוא איננו מובן מאליו ואנחנו נעשה את הכל כדי להגשים אותו בספורט הישראלי".

פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בוינגייט , אמר בוועידה: "זה כבוד גדול עבורנו שאגדת כדורסל ענקית כמו ננסי ליברמן מגיעה לאירוע חשוב מסוג זה. לשמחתי הנקודות שאנו עוסקים בהן יכולות לסייע לנערות ולילדות רבות להתחיל לעסוק בספורט ולהתמקצע בתחום. האתגרים בנושא השילוב המגדרי הם רבים ואנחנו מנסים כאן למצוא פתרונות אפקטיביים לשאלות השונות שעולות. כולי תקווה שהנושאים שנידונו היום יובילו ליוזמות נוספות שמטרתן לקדם את השוויון בין גברים לבין נשים".
סוזי יוגב, ראש הוועדה לשוויון מגדרי בוועד האולימפי, אמרה: "בישראל בשנה האחרונה נעשה רבות כדי לקדם את השוויון המגדרי בספורט. למרות זאת, קיים עדיין תת ייצוג של נשים בתחום. מדובר על 21.1 אחוז של ייצוג נשי בלבד. התקצוב לספורט נמוך מאוד, השכר למאמנים נמוך, יש היעדר חינוך ספורטיבי בגיל הרך ועוד נושאים רבים שאנחנו צריכים לטפל בהם. הוועידה הזו מאפשרת לנו שיח אקדמי ושיח פרקטי שאפשר להוציא אותו אל הפועל".

בפאנל בנושא אתגרי ניהול, קריירה ומשפחה בספורט, שנערך בהמשך הוועידה. אמרה ביטי דויטש, מרתונסטית ישראלית מהמגזר החרדי, שהחלה לעסוק בספורט מקצועני רק לפני כמה שנים וכבר הפכה לאלופת ישראל בריצת חצי מרתון לשנת 2018: "אני לא רואה קושי בשום דבר. החשיבה שלי היא שהכל אפשרי. רק לפני כמה שנים התחלתי לרוץ בשביל עצמי. היום אני רוצה להשיג את הקריטריון האולימפי כדי להשתתף במשחקים האולימפיים הקרובים. מצד שני, יש לי משפחה גדולה שאני צריכה לגדל. לכן, בראש שלי כל דקה ביום מתוכננת וזו הדרך היחידה שלי לקדם את המטרות שלי. אם יש לנו משמעת, אז נוכל להשיג את כל מה שאנחנו רוצים".

בסוף היום, התקיים במכללה האקדמית בוינגייט גמר החידון האולימפי של ישראל לשנת 2019. במקום הראשון בחידון זכה בר גצל, במקום השני סיימה שובל בוסקילה ולמקום השלישי הגיעה דנית כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully