וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת אישרה: ליגת העל חוזרת לסדרות, עד חמישה זרים בטופס

14.5.2019 / 17:15

בתום ישיבה ארוכה אושר המתווה שהושג אתמול ולפיו ישוחקו הסדרות בשיטת הטוב משלושה משחקים, כשלראשונה מזה 20 שנים יהיו סדרות החל מרבע הגמר ועד הגמר. ישראלי אחד על המגרש בכל זמן נתון, יבוטל הסיבוב השלישי. המתווה עשוי להתחיל רק ב-2020/21

one

בווידאו: תקציר הדרבי התל אביבי

בתום ישיבה של כמה שעות אישר היום (שלישי) דירקטוריון מנהלת ליגת העל הסכם כולל לליגת העל לשלוש השנים הקרובות. ההסכם הגיע לאחר למעלה מחודשיים של דיונים בין הקבוצות השונות, כשעד השבוע שעבר היה נדמה כי לא יימצא הנתיב שיוביל להסכם, וגם היום היו דיונים רבים וויכוחים מרובים.

על פי ההסכם תעבור ליגת העל למתכונת של סדרות בשיטת הטוב משלושה משחקים ברבע, חצי וגמר הפלייאוף והפיינל פור יסיים את דרכו, כמו כן הסיבוב השלישי יסיים את דרכו ובמקומו תעבור הליגה לשיטת בית עליון ותחתון. שיטת הזרים לשלוש השנים הקרובות תהיה זו שתחול על ליגת העל בעונה הבאה על פי ההסכם שהושג במאי 2018 מול ארגון השחקנים - עד חמישה זרים בטופס המשחק עם ישראלי אחד על המגרש. בנוסף, וזאת על פי דרישה של מספר קבוצות, יחולו שינויים בשיטת חלוקת הכספים ומענקי המיקום יוגדלו ויחולקו למקומות 1-8.

עם זאת, בשל העובדה כי ההסכם עם ארגון השחקנים הוא רק לשנה הבאה, ינסו במנהלת הליגה בתקופה הקרובה לסגור עם הארגון על הסכם לעוד שנתיים, כדי שהמתווה כולו יוכל להתחיל בתחילת עונת 2019/20. אם לא יצליחו להגיע להסכם שכזה, המתווה יתחיל רק בעונת 2020/21, וגם בעונה הבאה ישוחק הפיינל פור.

"בנוסף, על מנת לחזק את מעמד השחקנים והקבוצות ולחשוף אותם יותר לרמת המשחק האירופית, הוחלט להעלות את ההקצאה לתמיכה בקבוצות שישחקו באירופה ל-2.5 מיליון ש"ח, כשהמטרה היא עד שש קבוצות באירופה על בסיס הישגים ספורטיביים", נכתב בהודעת המנהלת.

העונה האחרונה בה שוחקו סדרות לאורך כל הפלייאוף, רבע גמר, חצי גמר וגמר, הייתה עונת 1999/2000, כשמאז הליגה שוחקה בשיטות שונות, כולל בית חצי גמר, פיינל פור, סדרות ברבע גמר וחצי הגמר ומשחק גמר יחיד ואף משחק בית וחוץ בגמר. כעת, אחרי20 שנים, תשוב ליגת העל לסדרות.

תמיר בלאט שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
לפחות ישראלי אחד על הפרקט. תמיר בלאט/דני מרון

בהמשך להודעות מטעם מנהלת ליגת העל בכדורסל, ארגון השחקנים מסר: "ההסכם שנחתם לעונת המשחקים הקרובה 2019-20 שריר וקיים. קבוצות שיחתימו עד 3 זרים יקבלו מענק של עד מיליון ₪, מי שיחתים 4 זרים לא יזכה למענק ומי שיבחר להחתים 5 זרים, ייקנס בחצי מיליון ₪. הארגון יפעל להסדרת נושא המתאזרחים כמקובל בתקנון פיב"א כך שכל קבוצה כמו בנבחרת תוגבל למתאזרח אחד בלבד.
כמו כן ,הארגון ימשיך לפעול במלוא המרץ להשוואת תנאי המס של שחקנים זרים וישראלים לרבות מתאזרחים היות ואין כל הצדקה לאפליה הזאת שנמשכת כבר שנים ופוגעת במעמדם של הכדורסלנים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully