וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנד סלאם באקו: שגיא מוקי זכה במדליית זהב, טוהר בוטבול בכסף

11.5.2019 / 17:42

מוקי (עד 81 ק"ג) ניצח שוב את איבנוב, עליו גבר בגרנד פרי תל אביב, והשיג זהב שלישי ב-2019. בוטבול (עד 73 ק"ג) ספג שלושה עונשים בגמר המתיש מול חיידארו

שגיא מוקי (שני משמאל) על הפודיום, גרנד סלאם באקו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
מדליה בכל תחרות בה השתתף ב-2019. שגיא מוקי על הפודיום, שני משמאל/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

אחרי מדליית הארד של גפן פרימו בגרנד סלאם באקו, המשלחת הישראלית המשיכה גם היום (שבת) לספק הצלחות עם עוד שתי מדליות: זהב של שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) וכסף של טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג). אצל הנשים, גילי שריר וירדן מאירסון הודחו בשלבים המוקדמים.

* עד 81 ק"ג: שגיא מוקי המשיך בכושרו המצוין עם זהב חמישי מאז אליפות אירופה בתל אביב ושלישי ב-2019, אחרי גרנד פרי תל אביב וגרנד סלאם יקטרינבורג. בתווך הוא השיג גם מדליית כסף בגרנד סלאם פריס, כך שיש לו מדליה בכל תחרות בה השתתף השנה. מוקי עלה לגמר בעזרת ווזארי בניקוד זהב מול מתיאס קאסה הבלגי, אותו ניצח גם בגמר אבו דאבי באוקטובר 2018. אלוף אירופה הישראלי שרד קרב מתיש שנמשך כמעט שש דקות ובגמר פגש את איבאילו איבנוב הבולגרי, בשחזור הגמר מגרנד פרי תל אביב בחודש ינואר. הבולגרי קיבל עונש ראשון, 1:50 דקות לסיום נענשו שניהם, מוקי קיבל עוד עונש לפני הכניסה לניקוד זהב, ושם השיג איפון נהדר שסגר עניין והציב אותו שוב בראש הפודיום. לפני כן ניצח הישראלי באיפונים את חסיל ג'פארוב האזרי ואת אלכסיוס נטנאצידיס היווני, ובניקוד זהב את נוגזארי טטלשווילי הגאורגי.

* עד 73 ק"ג: טוהר בוטבול, שזכה במדליית ארד בגרנד פרי בתל אביב לפני כארבעה חודשים, לקח הפעם מדליית כסף מאז בזכות יום מוצלח שכלל ארבעה ניצחונות, אבל פספס זהב ראשון בקריירה. שלושה מהניצחונות היו בניקוד זהב, על רופאט ממאדוב האזרי בסיבוב השני, על אקיל גיאקובה הקוסוברי ברבע הגמר וגם על טלמן ולאייב המקומי בחצי הגמר, כשבסיבוב השלישי ניצל שלושה עונשים של סאיאן אונדאר הרוסי. בגמר ציפה לו אזרי שלישי, הפעם חידיאט חיידארוב, והשניים סיפקו קרב טקטי שנגרר לניקוד זהב ונמשך 7:22 דקות. בוטבול קיבל שני עונשים ונדרש להתקיף יותר. אחרי 1:20 דקות במהלך ניקוד הזהב קיבל עונש שלישי והאזרי כבר חשב שניצח, אבל העונש בוטל והקרב נמשך. חיידארוב קיבל גם הוא עונש שני, אבל בסופו של דבר הפאסיביות עלתה לבוטבול בעונש שלישי והפסד.

אורן סמדג'ה, שגיא מוקי, טוהר בוטבול, גיא פוגל, נבחרת ישראל בג'ודו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
לא השיג את הזהב הראשון שלו, אבל סיים תחרות מצוינת. טוהר בוטבול, שני משמאל, עם שגיא מוקי והמאמנים אורן סמדג'ה וגיא פוגל/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

* עד 63 ק"ג: גילי שריר התחילה את התחרות עם ניצחון בניקוד זהב על איימי לייבסי הבריטית, אבל נכנעה באיפון לגרמנייה מרטינה טראידוס בסיבוב השני.

* עד 70 ק"ג: ירדן מאירסון הפסידה כבר בסיבוב הראשון לבלגית גבריאלה וילמס, שריתקה אותה והשיגה איפון אחרי קצת יותר מדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully