וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילדלפיה ופורטלנד כפו משחקי 7 על טורונטו ודנבר

באטלר (25) וסימונס (21) המושמצים סידרו לסיקסרס 101:112 על הראפטורס, לילארד (32), מקולום (30) ורודני הוד המפתיע (25) הצעידו את הבלייזרס ל-108:119 על הנאגטס, שתי הסדרות הולכות למשחק מכריע

עריכה: מתן חדד

שני משחקים נערכו הלילה (בין חמישי לשישי) בפלייאוף ה-NBA, ובשניהם נקבעו משחקי 7. פילדלפיה ניצחה את טורונטו וכפתה משחק 7 בקנדה, ופורטלנד גברה על דנבר וכפתה משחק שביעי בקולורדו.

משחקי הלילה:

פילדלפיה (3) - טורונטו (2) 101:112 (הסיקסרס קבעו 3:3 בסדרה)
פורטלנד (3) - דנבר (2) 108:119 (הבלייזרס קבעו 3:3 בסדרה)

ג'ימי באטלר, פילדלפיה סיקסרס חוגג. GettyImages
התעורר בזמן. ג'ימי באטלר/GettyImages
בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס מטביע. AP
קלע במשחק אחד כמו שקלע בשני המשחקים הקודמים גם יחד. בן סימונס/AP

פילדלפיה (3) - טורונטו (2) 101:112 (הסיקסרס קבעו 3:3)

אחרי שספגה את התבוסה הגדולה בתולדותיה בפלייאוף, כשג'ואל אמביד ממשיך לסבול מפציעות ומחלות מגבילות, במשחק של להיות או לחדול, פילדלפיה היתה זקוקה למבוגר אחראי שיסייע לה להתאושש. את כל זה היא מצאה אצל ג'ימי באטלר, אולי השחקן הכי יציב שלה בסדרה, שמלבד מנהיגות, קשיחות ואופי, הפגין הלילה גם את כל הארסנל ההתקפי שלו. יחד עם התעוררות של בן סימונס, שהיה שקט מדי ולא משפיע מספיק לאורך הסדרה, זה הספיק כדי לכפות משחק שביעי על כל הקופה בקנדה, בו סביר להניח שהלחץ יהיה בעיקר על הראפטורס.

פילי נראתה מצוין כבר מהפתיחה. הרבע הראשון הסתיים בפלוס שמונה לזכותה, וברבע השני היתרון נשמר ואף גדל ל-15 עם הירידה להפסקה. הראפטורס קיוו להשיב מלחמה ולייצר קאמבק שישאיר להם סיכוי לקראת הסיום, אבל הפעם אמביד התעורר, ועם רבע שלישי חזק לא נתן לאורחים להתקרב. הרבע הרביעי היה גארבג' טיים ממושך, והאירוע המרכזי בו היה עבירה טכנית של אמביד, השלישית שלו בפלייאוף, מה שמציב אותו במרחק עבירה טכנית אחת בלבד מהרחקה אוטומטית ממשחק אחד. בהתחשב באפקט האדיר שלו על פילי גם כשהוא לא בשיאו - הלילה פילי ניצחה ב-40 הפרש בדקות בהן היה על המגרש, ובסדרה היא עומדת על 80+ בדקות איתו - לסיקסרס אין את הפריבילגיה לאבד אותו.

כאמור, ג'ימי באטלר ובן סימונס היו כוכבי הערב של פילי. הראשון סיים עם 25 נקודות ו-8 אסיסטים, השני קלע 21 - שווה לתפוקה שלו בשני המשחקים הקודמים בסדרה יחדיו - והוסיף 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. גם לאמביד (17 ו-12 ריבאונדים) וטוביאס האריס (16, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) היו רגעים טובים. מנגד, אחרי משחק קבוצתי יעיל במשחק 5, טורונטו חזרה לסורה: קוואי לאונרד היה מעל כולם עם 29, 12 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, פסקל סיאקם קצת מתחת עם 21 ו-6 ריבאונדים, וכל השאר, כולל קייל לאורי המאכזב (13 נקודות בלבד), הרחק מאחור. עכשיו נשאר משחק אחד על כל הקופה, שייערך בלילה שבין ראשון לשני ב-2:00.

קייל לאורי, טורונטו ראפטורס מאוכזב. GettyImages
שוב איכזב. קייל לאורי/GettyImages
ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס חוגג. GettyImages
פילי בפלוס 80/GettyImages
דמיאן לילארד, פורטלנד בלייזרס. AP
סוף סוף איפס את הידית. לילארד/AP

פורטלנד (3) - דנבר (2) 108:119 (הבלייזרס קבעו 3:3)

דמיאן לילארד הודה אחרי משחק 5 החלש שהוא וחבריו לא במיטבם במשחקים האחרונים, ושכדי לכפות משחק שביעי יהיה עליהם להתעשת מהר ככל האפשר. זה בדיוק מה שקרה הלילה, כשלילארד ושותפו הקבוע סי ג'יי מקולום הצטיינו וגילו שהצלע השלישית שלהם היא בכלל רודני הוד המשתפר, שעשה את ההבדל מהספסל. הנאגטס, לעומת זאת, הולכים למשחק 7 בפעם השנייה בפלייאוף בתקווה שגם הפעם יצליחו לגרד ניצחון ביתי.

הרבע הראשון היה בשליטה של האורחת, שבמהלכו אף פתחה יתרון דו ספרתי, אולם החל מהרבע השני הבלייזרס שלטו לחלוטין. דמיאן לילארד וסי ג'יי מקולום איפסו את הידיות, אבל כאמור, הספסל של הבלייזרס עשה את ההבדל, בעיקר רודני הוד וזאק קולינס שחיברו 39 נקודות משותפות, הרבה יותר מהתרומה הכוללת של שחקני הספסל של הנאגטס (13).

לילארד סיים עם 32 נקודות (6 מ-13 מהשלוש), מקולום הצטיין עם 30, רודני הוד המשיך לבלוט מהספסל עם 24, זאק קולינס הוסיף 14 ולא פחות מחמש חסימות, וגם אוון טרנר עזר מהספסל עם 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. מנגד, שחקני החמישייה של הנאגטס דווקא סיפקו את הסחורה: ניקולה יוקיץ' היה קרוב לטריפל דאבל רביעי בפלייאוף כשסיים עם 29, 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, ג'מאל מארי הוסיף 24 ו-10 ריבאונדים, פול מילסאפ הוסיף 17, אבל גם זה לא הספיק.

ג'מאל מארי, דנבר נאגטס. רויטרס
שוב הולך למשחק 7. ג'מאל מארי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully