וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בארסנל: הנריך מחיטריאן עלול להחמיץ את הגמר מסיבות פוליטיות

ספק אם הקשר יוכל לנחות בבאקו על רקע המתיחות הדיפלומטית בין ארמניה לאזרבייג'ן. מרטין קיאון: "אובמיאנג הדבר הכי קרוב להנרי"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התגובות לאחר עלייתה של ליברפול לגמר ליגת האלופות

הסיכוי של ארסנל להגיע לליגת האלופות דרך הליגה כמעט אפסי, אבל היא רחוקה משחק אחד מלעשות את זה דרך הליגה האירופית. התותחנים נהנו הערב (חמישי) מתצוגה נפלאה של פייר אמריק אובמיאנג, שכבש שלושער ראשון במדי הקבוצה ב-2:4 על ולנסיה (3:7 בסיכום) ויחד עם אלכסנדר לקאזט שמצא את הרשת בתווך, לקח את אונאי אמרי לגמר נוסף במפעל בו זכה שלוש פעמים עם סביליה. כך, השוער פטר צ'ך עשוי לערוך את המשחק האחרון בקריירה שלו ב-29 במאי בבאקו, וזה יהיה בגמר קלאסי מול האקסית צ'לסי, שהשלימה רביעייה אנגלית בשני הגמרים האירופים, לראשונה בהיסטוריה.

גבריאל פאוליסטה, הבלם הברזילאי שהגיע לוולנסיה מארסנל, התקוטט בסיום עם איינזלי מייטלנד ניילס הצעיר ושני השחקנים ספגו כרטיסים צהובים לאחר השריקה.

גבריאל פאוליסטה שחקן ולנסיה בעימות עם איינזלי מייטלנד ניילס שחקן ארסנל. רויטרס
מכות בסיום. גבריאל פאוליסטה עם איינזלי מייטלנד ניילס/רויטרס

המספרים

* זה הגמר האירופי הראשון של ארסנל מאז ההפסד לברצלונה בגמר ליגת האלופות ב-2006, והראשון במפעל המשני מאז 2000, אז הפסידה לגלאטסראיי בגמר גביע אופ"א.

* אונאי אמרי, שיאן הזכיות בליגה האירופית (שלוש הנפות רצופות עם סביליה), יוכל לקחת את התואר הזה בפעם הרביעית ולהיפרד מג'ובאני טראפטוני שזכה שלוש פעמים בגלגול הקודם של המפעל כגביע אופ"א.

* אמרי הוא הראשון שמגיע לארבעה גמרים במפעל על כל גלגוליו, והראשון שמעפיל לגמר הליגה האירופית עם שני מועדונים שונים.

* פייר אמריק אובמיאנג ואלכסנדר לקאזט מתחלקים באופן שווה בכל שמונת השערים האחרונים של ארסנל במפעל. סך הכול, לאובמיאנג יש 29 שערים ושמונה בישולים ב-49 משחקים בכל המסגרות העונה, וללקאזט 19 ו-13 ב-48 משחקים.

* השלושער של אובמיאנג היה הראשון של שחקן ארסנל באירופה מאז שלוקאס פרס עשה את זה בבאזל בליגת האלופות בדצמבר 2016.

* ההדחה של ולנסיה השאירה את ספרד ללא נציגות בגמר אירופי, לראשונה מאז 2013.

פייר אמריק אובמיאנג (מימין) עם אלכסנדר לקאזט שחקני ארסנל. רויטרס
צמד חמד. פייר אמריק אובמיאנג עם אלכסנדר לקאזט/רויטרס

התגובות

כובש השלושער פייר אמריק אובמיאנג אמר בסיום: "הגמר הזה חשוב מאוד. למדנו מהעונה שעברה, אז השנה לא חזרנו על אותן הטעויות. עכשיו אנחנו בגמר, ואנחנו מאושרים. אני נהנה לשחק עם לקאזט. אנחנו מדברים הרבה על היחסים בינינו, זה תענוג לשחק לצדו, עם הקבוצה הזו ובעיקר לנצח משחקים. כשאתה מנצח משחקים כאלה, התחושות טובות מאוד".

החבר אלכסנדר לקאזט הוסיף: "הגבנו טוב לספיגה המוקדמת, ידענו שנצטרך להבקיע שער אחד. תודה לאובמיאנג על השלושער! הוא היה בלתי ייאמן הערב. תודה, אחי!. אנחנו רוצים את הגביע הזה, רוצים להגיע לליגת האלופות. שיחקנו רע בחודש האחרון בפרמיירליג אז אנחנו חייבים להיות טובים יותר. נצטרך לנצל את ההזדמנות הזו בגמר כדי להגיע לליגת האלופות".

אובמיאנג סחט מחמאות גם בתקשורת האנגלית. על פי מרטין קיאון, שפירשן את המשחק, "אובמיאנג הוא הדבר הכי קרוב לתיירי הנרי שהיה לארסנל".

בארסנל עוקבים בדאגה אחרי המשבר הדיפלומטי בין ארמניה לאזרבייג'ן, שעלול להוביל לכך שהנריך מחיטריאן יחמיץ את הגמר. בגלל המתיחות הפוליטית בין שתי המדינות, ייתכן שהקשר לא יוכל לנחות בבאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully