וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן סמואל ומנשה זלקה הדליקו משואה: "לכבוד האמונה ההופכת מכשול לאתגר"

החותרת הפראלימפית וקפטן הפועל חדרה השיאו יחד את המשואה בטקס הממלכתי בהר הרצל: "לכבוד הספורט הישראלי שבו יש הזדמנות, מקום והערכה לכל איש ולכל אישה, בשוויון אמיתי ומכבד"

עריכת וידאו: איתי עמרם

בווידאו: מורן סמואל ומנשה זלקה מדליקים את המשואה

החותרת הפראלימפית מורן סמואל והכדורגלן מנשה זלקה התכבדו הערב (רביעי) להדליק את המשואה התשיעית בטקס הממלכתי הרשמי של יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל, הנערך בהר הרצל בירושלים. טקס הדלקת המשואות עמד השנה בסימן "רק בגלל הרוח - מצדיעים לרוח הישראלית", ויתר משיאי המשואות היו: אבי נשר, אלוף משנה שי סימן טוב, איריס יפרח, בת גלים שאער, רחלי פרנקל, גיל שלמה, ג'ף פינקלשטיין, הודיה אוליאל, ד"ר הלה הדס, יהודה פוליקר, כפיר דמרי, מארי נחמיאס, מוריס קאהן וד"ר סלמאן זרקא.

"אנחנו משיאים משואה זו לכבוד הספורט הישראלי שבו יש הזדמנות, מקום והערכה לכל איש ולכל אישה, בשוויון אמיתי ומכבד", אמרו סמואל וזלקה. "לכבוד הספורטאים והספורטאיות הפראלימפיים המהווים דוגמה לכל ילד וילדה, עם ובלי מוגבליות, ומוכיחים שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. לכבוד אנשי ונשות המילואים של צה"ל, שבשבילם שליחות היא דרך חיים. לכבוד חבריי למקצועות השיקום ומי שעמלים יום יום כדי ליצור חברה תומכת יותר. לכבוד בני העדה האתיופית, האמיצים שהובילו אותנו ארצה והאמיצים שלא שרדו את הדרך. לכבוד האמונה ההופכת מכשול לאתגר, קושי להזדמנות ורצון לעשייה משמעותית, ולתפארת מדינת ישראל!".

מנשה זלקה, טקס הדלקת המשואות ופתיחת אירועי יום העצמאות בהר הרצל, , 8 במאי 2019. צילום מסך, צילום מסך
שליחות היא דרך חיים. מורן סמואל עם מנשה זלקה/צילום מסך, צילום מסך

סמואל בת ה-37 שיחקה כדורסל בצעירותה, השתייכה לנבחרת ישראל והשתתפה עם נירוסופט כרמיאל במשחקי הקבוצה באירופה. בשנת 2006 סבלה מהתפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה והפכה משותקת בפלג גופה התחתון. לאחר שיקום ארוך היא השלימה את הלימודים האקדמיים ופעלה עם התאחדות ספורט הנכים להקמתה מחדש של נבחרת נשים בכדורסל כיסאות גלגלים. במקביל החלה להתמקצע בענף החתירה וייצגה את ישראל כחותרת במשחקים הפראלימפיים בלונדון 2012, אז סיימה במקום החמישי, ובמשחקי ריו 2016 כבר השיגה את מדליית הארד. שנה לפני כן קטפה את מדליית הזהב באליפות העולם, וב-2017 ו-2018 השיגה בתחרות זו את מדליות הכסף.

זלקה בן ה-28, יליד אתיופיה שעלה לישראל עם הוריו כשהיה בסך הכול בן שנה, גדל במחלקת הנוער של הפועל חדרה והעפיל עם הקבוצה מליגה א' לליגת העל תוך שנתיים. הוא סייע לחדרה לחזור לליגה הבכירה אחרי 39 שנים והיה שותף גם העונה למסע המופלא שהסתיים בהשגת הכרטיס לפלייאוף העליון ובעלייה לחצי גמר גביע המדינה ככקפטן הקבוצה. במקביל לקריירת הכדורגל, זלקה שעשה שירות קרבי בתקופתו כחייל סדיר, המשיך לתרום לצבא גם עם שירות מילואים ב"עורב צנחנים" ולעתים אף נעדר ממשחקי קבוצתו והחליף את מדי הכדורגל במדי צה"ל, כמו בתקופת המאבק על העלייה לליגת העל בעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully