וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילות בע"מ: המוליכות האירופיות שאיבדו אליפות במחזור האחרון

12.5.2019 / 10:00

הבעיטה של ובר במצלמת הטלוויזיה והפספוס של אנדי הרצוג. הסיוט החוזר של ריאל ומזוודות הכסף של ברצלונה. הטביעה של יובנטוס ו"השתלת המוח" של מטראצי. הגול העצמי של באלאק והנס הכפול של פיליפ קוקו. לקראת מחזור הסיום באנגליה: המוליכות שאיבדו את הפסגה ברגע האחרון

עריכה: מתן חדד

בווידאו: השוואה עונתית בין ליאונל מסי לכריסטיאנו רונאלדו

ב-26 במאי, יציינו באנגליה 30 שנה לשער האליפות הדרמטי של מייקל תומאס. אז, ב-1989, מפגש הפסגה בין ארסנל לליברפול נדחה לסוף העונה בעקבות אסון הילסבורו והפך למעשה לגמר של ממש - משחק על האליפות. המייטי רדס כבר זכו בגביע והיו זקוקים לנקודה ביתית מול התותחנים כדי להשלים דאבל. הקבוצה של ג'ורג' גרהאם, לעומת זאת, הייתה חייבת לנצח בשני שערים לפחות כדי לזכות בתואר. אלן סמית' כבש את הראשון באנפילד בדקה ה-52, ובתוספת הזמן הגיע הרגע הגדול בקריירה של תומאס. הקשר הכניע את ברוס גרובלאר והעניק אליפות תשיעית לארסנל, שסיימה עם אותה כמות נקודות (76) ואותו הפרש (37+) אבל כבשה שמונה שערים יותר מיריבתה וכך עשתה סוף ל-18 שנות המתנה.

זו הייתה הפעם האחרונה שמוליכה אנגלית איבדה את הפסגה ואת התואר במשחק האחרון. בעידן הפרמיירליג, למרות כמה מותחנים מסמרי שיער (שער האליפות של סרחיו אגוארו ב-2012, למשל) זה עדיין לא קרה.

גם בגלל העובדה הזאת וגם לאור רצף הניצחונות של מנצ'סטר סיטי, רבים מאוהדי ליברפול איבדו תקווה לקראת מחזור הסיום בפרמיירליג. אבל אחרי הקאמבק המטורף מול ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות, למה לא להמשיך לחלום? הנה כמה דוגמאות שיוכיחו להם שכבר היו דברים מעולם, ובלי להזכיר את 15 במאי 2010 בליגת העל שלנו.

מייקל תומאס במדי ארסנל, 1989. GettyImages
האחרון שיצר מהפך של הרגע האחרון בפסגה האנגלית. מייקל תומאס ב-1989/GettyImages

המוליכות האירופיות שבעטו בדלי במחזור האחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully