וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול: סלאח ופירמינו ייעדרו מול ברצלונה, גם ואן דייק בספק

מכת פציעות לקלופ: הבלם החמיץ את האימון המסכם. סוארס: "אם אכבוש, לא אחגוג באותה צורה בה חגגתי בקאמפ נואו" (ג', 22:00)

חצי הגמר - הגומליןהסתיים07/05/2019
ליברפול
  • אוריגי (7)
  • ווינאלדום (54)
  • ווינאלדום (56)
  • אוריגי (79)
0
    ברצלונה
    עריכת וידאו: מתן חדד

    מהלך המשחק

    1

    המשחק יצא לדרך. האם ליברפול תצליח להלחיץ את ברצלונה?

    7
    גול

    0:1 לליברפול! מאנה מצא את ג'ורדן הנדרסון, שעבר את פיקה ובעט מתוך הרחבה. טר סטגן הדף היישר לדיבוק אוריגי שכבש מקרוב

    העלה את ליברפול ליתרון סופר מוקדם. דיבוק אוריגי (צילום: רויטרס)/רויטרס
    10

    פאביניו נכנס בגסות בלואיס סוארס וראה צהוב ראשון

    14

    קוטיניו השאיר כדור לאלבה ששלח רוחב מדוייק לליאו מסי שהפציץ, אליסון נדרש לעבוד בפעם הראשונה והדף לקרן

    16

    ג'ורדי אלבה שוב מצא את מסי שבמקום להפגיז מקרוב ניסה לחלוף על פני ואן דייק שהציל שער בטוח לברצלונה. האורחים מאוד מסוכנים בדקות האחרונות

    ממשיך לקבל קרדיט בברצלונה. וידאל מול מאנה/רויטרס
    18

    הבליץ של ברצלונה נמשך, כשמסי מצא את קוטיניו שנותר חופשי לגמרי וסובב לפינה, אליסון הדף. ההגנה של ליברפול חשופה מאוד מאחור

    23

    אנדרו רוברטסון בחן את טר סטגן עם פצצה מקצה הרחבה, אבל השוער הגרמני הציל. יופי של משחק בינתיים עם מצבים בשני הצדדים

    31

    האם ליברפול תאבד עוד שחקן בשל פציעה? ג'ורדן הנדרסון מתח שריר ודידה על רגלו, אבל התעשת וחזר לפחות עד ההפסקה

    נפצע אבל המשיך לשחק. ג'ורדן הנדרסון (צילום: רויטרס)/רויטרס
    45

    סרג'י רוברטו מצא את מסי שקיבל הזדמנות להשוות לפני ההפסקה, אבל שלח בעיטה חלשה ולא אופיינית

    45

    מסי הכניס כדור עומק נהדר לאלבה שהסתנן ובעט מקרוב, אבל אליסון הדף. ליברפול אוחזת ביתרון שלה במחצית

    ספג בוז מאוהדי ליברפול בכל נגיעה. לואיס סוארס/רויטרס
    46

    סרג'יו בוסקטס קיבל צהוב אחרי התנגשות אווירית עם פאביניו

    46
    sub-icon

    חילוף מאולץ נוסף לקלופ. רוברטסון סובב את הקרסול ולא היה יכול להמשיך. ויינאלדום נכנס במקומו ומילנר הוסט לעמדת המגן השמאלי

    50

    מסי הכניס כדור מושלם לסוארס בין הבלמים, אבל האורוגוואי בעט לא מספיק חזק ואליסון שוב הציל את קבוצתו מספיגה

    איזה גול. הנדרסון מחבק את ויינאלדום (צילום: רויטרס)/רויטרס
    52

    איבן ראקיטיץ' הוצהב על נגיעת יד במרכז המגרש

    54
    גול

    0:2 לליברפול! אלכסנדר ארנולד חילץ כדור מימין ושלח כדור רוחב למרכז. ויינאלדום היה שם והכניע את טר סטגן שהיה צריך לעצור. כרגע: ליברפול צריכה עוד שער אחד בשביל לכפות הארכה

    56
    גול

    0:3 לליברפול! מה קורה פה. שאקירי הרים כדור מדויק לווינאלדום שנכנס רק בהפסקה והשלים צמד. כרגע הולכים להארכה

    ויינאלדום חוגג על ברצלונה (צילום: רויטרס)/רויטרס
    60
    sub-icon

    ואלוורדה הזעיק את סמדו שהחליף את קוטיניו. סרג'י רוברטו עובר לקישור כפי שהיה במשחק הקודם

    66

    ג'ואל מאטיפ עצר את מסי במתפרצת וראה צהוב

    67

    ראקיטיץ' הקפיץ פנימה למסי שעצר ובעט מהאוויר חזק למסגרת, אבל אליסון הדף לקרן

    75
    sub-icon

    ארתור החליף את וידאל שהתעייף. האם אנחנו בדרך להארכה?

    השלים גם הוא צמד. דיבוק אוריגי (צילום: רויטרס)/רויטרס
    79
    גול

    0:4 לליברפול! אלכסנדר ארנולד ניגש לכדור קרן ועשה כאילו הוא לא בועט. אבל חזר לכדור ומצא את אוריגי חופשי לגמרי. הבלגי דחק מקרוב פנימה

    79
    sub-icon

    חילוף אחרון לברצלונה. מלקום נכנס במקום ראקיטיץ'

    85
    sub-icon

    ג'ו גומז נכנס במקום כובש הצמד אוריגי

    90

    הסתיים המשחק. ליברפול עולה לגמר ליגת האלופות אחרי קאמבק בלתי נשכח. ברצלונה מאבדת יתרון של שלושה שערים עונה שנייה ברציפות

    ליברפול תצליח לעשות קאמבק ענק ולעלות בפעם השנייה ברציפות לגמר ליגת האלופות ב-1 ביוני במדריד? ברצלונה תשמור על היתרון מהמשחק הראשון ותחזור לגמר ליגת האלופות לראשונה מאז שזכתה בתואר ב-2014/15? אחרי שהפסידה 3:0 בקאמפ נואו, ליברפול תארח את ברצלונה (שלישי, 22:00, אין שידור בטלוויזיה בשל יום הזיכרון לחללי צה"ל) לגומלין חצי גמר ליגת האלופות.

    אלא שסגנית אלופת אירופה תיאלץ להסתדר במשחק הזה ללא מוחמד סלאח, הכוכב המצרי שלה, וללא רוברטו פירמינו, כוכבה הברזילאי. מאמן ליברפול יורגן קלופ אישר היום שסלאח, שנפגע בראשו אחרי היתקלות עם שוער ניוקאסל במשחק האחרון בין השתיים בפרמיירליג, "לא יוכל לקחת חלק" במשחק הקריטי מול אלופת ספרד. באנגליה ישנו פרוטוקול שדורש משחקן שנפגע בראשו לנוח לפחות שישה ימים לפני שיחזור לפעילות. הדיווחים הראשוניים גרסו שישנו סיכוי שסלאח ישחק, אבל כעת בקבוצה טוענים שהוא ייעדר. אבל זה לא הכל: גם וירג'יל ואן דייק ואלכס אוקסלייד צ'מברליין החמיצו את האימון המסכם, וגם שניהם בספק להתמודדות.

    מוחמד סלאח שחקן ליברפול מול קלמון לנגלה שחקן ברצלונה. רויטרס
    שוב נפצע ברגע קריטי. מוחמד סלאח/רויטרס

    באנגליה סבורים שדניאל סטארידג' עשוי לפתוח כ-9 בחוד וג'רדאן שאקירי ישחק לצידו של סיידו מאנה בחלק הקדמי. בניגוד לליברפול, לרשות ארנסו ואלוורדה עומד סגל מלא כמעט לחלוטין למעט עוסמאן דמבלה הפצוע. ואלוורדה צפוי להמשיך באותו הרכב, כשההתלבטות היחידה היא אם להמשיך עם קוטיניו המאכזב, או לשנות שיטה ולהרכיב במקומו את סרג'י רוברטו בחולייה של ארבעה קשרים.

    "זה זעזוע מוח, כך שלא נוכל להשתמש בו", אמר קלופ על סלאח, "הוא מרגיש טוב, אבל לא כשיר מספיק מבחינה רפואית. זה הכל. זה מאכזב אותו, הכל, אבל אנחנו יכולים לעשות את זה". על לעלות למשחק בפיגור 3:0 מול קבוצה מול ברצלונה אמר קלופ: "הגישה? אנחנו מנסים לנצח משחק. זה הגיוני. המצב הוא לא מה שרצינו. אתה יכול לשחק מול ברצלונה, ולהגיד לעולם - 'צפו בזה'. אם ברגע ספציפי הם ייתנו לנו הזדמנות להעפיל לסיבוב הבא, ננסה לקחת אותה. יש סיכוי קטן להפוך את המסע לארוך יותר, אבל מחכים לנו עכשיו שני משחקי בית אחרונים בעונה מדהימה. אנחנו אמורים לחגוג אותם עם תצוגה טובה על הדשא וביציעים.

    "התוצאה בברצלונה לא עזרה לנו הרבה, ניסינו לכבוש בכל דרך, עכשיו אנחנו צריכים להתמודד עם זה, וניתן את כל מה שיש. יש תקווה, וזה כדורגל. אנחנו לא במצב שבו אנחנו יכולים להגיד שזה יקרה ב-100 אחוז, אבל זה כדורגל. האופי של השחקנים... שניים מהחלוצים הטובים בעולם ייעדרו, ואנחנו צריכים לכבוש ארבעה שערים ב-90 דקות. אבל כל עוד יש לנו 11 שחקנים על הדשא, ננסה לחגוג את משחק ליגת האלופות הזה כדי לסיים אותו בצורה ראויה. זו התוכנית. אם ניכשל, בואו נעשה את זה בצורה הכי נפלאה שיש".

    טרנט אלכסנדר ארנולד אמר על ההתמודדות מול מסי: "הוא כנראה הטוב בעולם. זה יהיה מאבק קשה, אבל בפעם הקודמת שמרנו עליו שקט במשך 88 דקות והוא עדיין הצליח לעשות משהו מיוחד. זה מראה שאתה חייב להיות מרוכז לחלוטין מולו במשך 90 דקות. אסור לחשוש להיראות מטופשים לידו". על קוטיניו: "הוא מהיר מאוד כשהוא הולך לאגפים, כך שחשוב לא לתת לשחקנים כאלה יותר מדי שטחים וכבוד. חשוב ללחוץ על השחקנים שלהם ולזכות בכדור כמה שיותר גבוה".

    מאמן ליברפול יורגן קלופ. רויטרס
    ריאלי, אופטימי. קלופ/רויטרס

    בעוד ליברפול עבדה קשה כדי לנצח 2:3 את ניוקאסל בשבת, ברצלונה - שכבר זכתה באליפות הלה ליגה - העניקה מנוחה לכל הכוכבים שלה והפסידה 2:0 לסלטה ויגו. בין השחקנים שלא נכללו אפילו בסגל היו ליאונל מסי, סרג'יו בוסקטס, ג'ורדי אלבה, ג'רארד פיקה, סרג'י רוברטו, לואיס סוארס, מארק אנדרה טר סטגן ואיבן ראקיטיץ', שהיה מושעה בשל צבירת כרטיסים צהובים. ארתורו וידאל נכנס כמחליף בדקה ה-62 וקוטיניו צפה במשחק מהספסל.

    למרות היתרון המשמעותי מהמשחק הראשון והחסרונות של ליברפול, לברצלונה יש סיבה לדאגה. בארסה הפסידה במשחק החוץ בכל אחד משלושת חצאי הגמר האחרונים בהם השתתפה. בסך הכול ברצלונה ניצחה רק פעמיים בחוץ בחצי גמר ליגת האלופות אי פעם (2 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים). כמו כן, הקטאלנים הפסידו ב-8 מ-12 משחקי הגומלין האחרונים שהיו בחוץ בשלב נוקאאוט. זה המשחק השישי של ברצלונה מול קבוצות אנגליות העונה ובינתיים המאזן שלה נהדר: היא ניצחה 2:4 בחוץ את טוטנהאם וסיימה איתה ב-1:1 בשלב הבתים ועברה את מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר עם 0:1 בחוץ ו-0:3 בבית.

    חלוץ ברצלונה לואיס סוארס אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו יודעים כמה קשה לשחק באצטדיון עם כל כך הרבה היסטוריה. אנחנו מגיעים אחרי תוצאה טובה, אבל אנחנו צריכים לשחק עם הרבה כבוד לליברפול. נצטרך להיות זהירים מאוד. לשחק באנפילד זה תמיד מיוחד. נחמד מאוד בשבילי לחזור לכאן כי בזכות ליברפול חוויתי רגעים נהדרים". האורוגוואי נשאל האם יחגוג במקרה שיכבוש ואמר: "כל מי שמבין בכדורגל יודע מה החשיבות של השער שכבשתי בשבוע שעבר. יש לי את כל הכבוד שבעולם לאוהדי ליברפול. אני אסיר תודה כלפיהם. אם אכבוש באנפילד, לא אחגוג באותה צורה".

    לואיס סוארס שחקן ברצלונה. רויטרס
    לא יחגוג? סוארס/רויטרס

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully