וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי הודיע כי יפרוש בתום העונה: "מצפה לראות מה צופן לי העתיד כמאמן"

הקשר האגדי של ברצלונה ונבחרת ספרד הודיע מקטאר כי החליט לעבור לאימון: "זו חובתי לקחת יוזמה ולהחזיר ככל האפשר בעזרת הכדורגל". צ'אבי בן ה-39 זכה עם בארסה ארבע פעמים בליגת האלופות, ועם ספרד בגביע העולמי ופעמיים ביורו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מתן בכור בטור דעה על חצאי גמר ליגת האלופות

צ'אבי, קשרה האגדי של ברצלונה, הודיע היום (חמישי) על פרישה מכדורגל ומעבר לאימון. אחד המייצגים הבולטים של הטיקי-טאקה הקטלאני, פרסם הודעה לתקשורת ממקום מושבו בדוחא, קטאר, והודיע כי החליט להתמקד בקריירת האימון.

"זו העונה האחרונה שלי כשחקן, אבל אני מצפה לראות מה צופן לי העתיד כמאמן", כתב. "הפילוסופיה שלי כמאמן תייצג את הסגנון שפותח במשך שנים על ידי יוהאן קרויף ולה מאסיה. אני אוהב לראות את הקבוצות לוקחות יוזמה במגרש, תוקפות ומחזירות את הניחוח של מה שאהבנו בילדות - כדורגל של שליטה. הייתה לי הזכות להשיג את מה שהשגתי בשני העשורים האחרונים, ולכן אני מאמין שזו החובה שלי לקחת יוזמה במגרש ולהחזיר ככל האפשר בעזרת הכדורגל".

צ'אבי בן ה-39 משחק מאז 2015 באל סעד הקטארית, שהייתה הקבוצה היחידה שאת מדיה לבש אחרי ברצלונה. במדי בארסה היו לו 58 שערים ב-505 משחקים, ארבע זכיות בליגת האלופות ולא פחות משמונה אליפויות. את נבחרת ספרד הוביל לזכיות הרצופות ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012, ופרש אחרי 133 הופעות ו-13 שערים.

צ'אבי שחקן ברצלונה לאחר ניצחון במסגרת גמר ליגת האלופות. GettyImages
עוד יחזור לקאמפ נואו כמאמן. צ'אבי/GettyImages

לאל סעד נותר עוד גמר גביע מול אל גראפה שייערך הערב ואחריו שני משחקים אחרונים בשלב הבתים של ליגת האלופות האסייתית. צ'אבי כבש העונה שני שערים ב-14 משחקי ליגה וזכה עם קבוצתו הקטארית באליפות ראשונה.

"בארבעת השבועות הקרובים אקשור את הנעליים ואעלה למשחקים האחרונים במרוץ הבלתי נשכח הזה, שנמשך 21 שנים ולקח אותי מסביב לעולם", המשיך צ'אבי. "הזכייה באליפות קטאר, התואר היחיד שהיה חסר לי, היוותה סיום מושלם לקריירה שלי בקטאר. זכינו בכל תואר כאן פרט לאליפות, ואני שמח מאוד עבור מועדון אל סעד, קבוצה נערצת שעבדה קשה מאוד כדי להיות ראויה לתואר. כספורטאי, אתה אף פעם לא מתעייף מניצחונות. ברגע שזכית בתואר, אתה רוצה להשיג עוד ועוד. יש כאן דור טוב מאוד של כדורגלנים בקטאר, שרובם כבר היו חלק מהנבחרת שזכתה בגביע אסיה מוקדם יותר השנה. הייתה לי הזכות לשחק כדורגל עד גיל 39 ועכשיו אני רוצה לסיים עם זכייה בגביע האמיר והעפלה לשלב הבא של ליגת האלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully