וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר נגד עתיד: כוכבי טוטנהאם שגדלו באייאקס פוגשים את קבוצתם הקודמת

ורטונגן, אלדרווירלד, אריקסן וסאנצ'ס מתכוננים לשלב חצי גמר ליגת האלופות (22:00, ספ' 5) שייפתח הערב בלונדון. וגם: מאבק המפתח במרכז המגרש, והקרב בין ההתקפה המלהיבה באירופה לאחת מההגנות המהירות באנגליה

חצי הגמר - משחק ראשוןהסתיים30/04/2019
טוטנהאם
    0
    • (15) ביק
    אייאקס
    עריכת וידאו: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

    בווידאו: לקראת "דרבי היהודיות" בין טוטנהאם לאייאקס בחצי גמר ליגת האלופות

    שלב חצי הגמר של ליגת האלופות ייפתח הערב (שלישי, 22:00, ערוץ הספורט) בלונדון עם קרב המפתיעות הגדולות של העונה בו טוטנהאם תארח את אייאקס. מעבר לפיקנטריה המובנת של שתי קבוצות שהגיעו כאנדרדוג למפעל והגיעו עד לשלב ארבע האחרונות, מדובר גם במשחק המפגיש בין שתי קבוצות בעלות זהות יהודית, דבר אשר מגביר את העניין בהתמודדות בעיקר אצל הקהילות היהודיות המקומיות בלונדון ובאמסטרדם. אם כל זה לא מספיק, הקבוצות גם יציגו הרכבים צעירים ומרגשים, בעלות שחקנים מרגשים שמסומנים ככוכבי העתיד של עולם הכדורגל העולמי.

    ויש גם לא מעט עניין על הדשא עצמו. טוטנהאם מציגה בסגל שלה לא פחות מארבעה שחקנים שהגיעו ישירות מאייאקס, שלושה מהם אפילו עברו במחלקת הנוער של ההולנדים. מדובר ביאן ורטונגן, טובי אלדרווירלד, כריסטיאן אריקסן ודבינסון סאנצ'ס. "זה יהיה מיוחד, אין ספק", סיפר ורטונגן הבלגי, שהצטרף למחלקת הנוער של אייאקס בגיל 16, עלה לבוגרים, שיחק שש שנים ביוהאן קרויף ארנה ואף שימש כקפטן לפני המעבר לאנגליה.

    שחקני טוטנהאם יאן ורטונגן, טובי אלדרווירלד, כריסטיאן אריקסן, דבינסון סאנצ'ס. GettyImages
    טובי אלדרווירלד/GettyImages

    עם כוס בירה, לצד דגל ישראל: החגיגות של אוהדי אייאקס בעיצומן

    המפתח: כריסטיאן אריקסן נגד פרנקי דה יונג

    המאבק בין הקשרים במרכז מסומן כמפתח להכרעת ההתמודדות. מאז שעזב את אייאקס לטובת טוטנהאם ב-2013, כריסטיאן אריקסן הפך לאחד מהקשרים הטובים בעולם. מנגד, פרנקי דה יונג, שבמובן מסוים הפך למחליף של אריקסן באייאקס ולשניים יש סגנון משחק דומה, רק בן 21 וכבר הפך לאחד מהשחקנים המוערכים ביותר באירופה. ההולנדי הכישרוני כבר סגור בברצלונה, אליה יעבור בעונה הבאה, בעוד עתידו של הדני בן ה-27 עדיין לא ברור כשהשמועות אומרות שיש סיכוי שהוא ימצא את עצמו בריאל מדריד.

    "לדה יונג אין יותר מדי עונות ברמות הגבוהות ביותר", סיפר אריקסן, שהחמיא להולנדי הצעיר: "אבל מה שהוא השיג העונה מדהים. אני מכבד אותו מאוד, וכמובן שגם את אייאקס, שנותנת לו לשחק בגיל על כך צעיר וברמות כל כך גבוהות. אני בטוח שהוא ימשיך להתפתח ויהפוך בעתיד לאחד מהשחקנים הטובים בעולם".

    כריסטיאן אריקסן, טוטנהאם. רויטרס
    שימו לב למאבק בינו לבין פרנקי דה יונג במרכז המגרש. כריסטיאן אריקסן/רויטרס

    ההתקפה הקטלנית באירופה פוגשת את ההגנה המהירה באירופה

    סגנון המשחק ההרפתקני של אייאקס, ששיחקה את רוב משחקיה בליגת האלופות עם מערך מעניין של 4-6-0 בו יש חלוץ מדומה או אין חלוץ כלל, היה כמעט בלתי ניתן לעצירה עבור קבוצות כמו ריאל מדריד ויובנטוס בשלבי הנוק-אאוט הקודמים. דויד נרס, חכים זייש ודושאן טאדיץ' מובילים את ההתקפה ההולנדית, שנהנית משחקני קישור המוכשרים דוגמת פרנקי דה יונג ודוני ואן דה באק כמו גם לאסה שונה הוותיק.

    המפתח לעצירת ההתקפות המהירות של אייאקס מבחינת טוטנהאם נמצא בחולייה אחורית מהמהירות באירופה. עם שחקנים דוגמת טובי אלדרווירלד, יאן ורטונגן, דבינסון סאנצ'ס, דני רוז, קירן טריפייר ובן דייויס, לקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו יש הגנה שיודעת כיצד להתמודד עם תנועות מהירות של שחקנים, ויכול להיות שהיתרונות שלה יהיו אלה שיעזרו לה להתמודד עם ה-DNA ההתקפי והקטלני של אייאקס.

    שחקני אייאקס חוגגים. רויטרס
    התקפה קטלנית. שחקני אייאקס/רויטרס

    אייאקס מחפשת נקמה

    מדובר במפגש השלישי בין הקבוצות, שקיימו מפגש כפול בעונת 1981/82 במסגרת הגביע האירופי למחזיקות גביע. זה קרה בסיבוב הראשון של המפעל, והתרנגולים יצאו עם ידם על העליונה עם ניצחון כפול קליל (0:3 במשחק הראשון בלונדון, 1:3 באמסטרדם ו-1:6 לאנגלים בסיכום שני המשחקים). טוטנהאם הגיעה עד לשלב חצי הגמר של המפעל באותה עונה ונעצרה אצל ברצלונה, שגברה עליה 2:1 בסיכום שני המשחקים. זה אפשרי שגם העונה הספרס ייפגשו בשלב המאוחר את הקטלאנים, והפעם הם ישמחו לנקום על אותה הדחה. אבל עוד לפני כן, יש להם משוכה לא קלה בכלל לעבור בדמות הקבוצה המלהיבה מאמסטרדם.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully