וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון מאז צ'רלס בארקלי וריק בארי: המספרים מהלילה האדיר של קווין דוראנט

פורוורד גולדן סטייט קלע 38 נקודות כבר במחצית ו-50 בסך הכול מול הקליפרס וניפץ הרבה שיאים אישיים ושיאי ליגה. סטיב קר: "אחת ההופעות הגדולות שראיתי בחיי והייתי סביב כמה שחקנים לא רעים". לו וויליאמס: "לפעמים אתה נתקל באנשים מיוחדים ולא משנה מה תנסה לעשות נגדם"

עריכת וידאו: מתן חדד

גולדן סטייט השלימה הלילה (בין שישי לשבת) עלייה לחצי גמר המערב עם 2:4 מול ל.א. קליפרס. האלופה ניצחה 110:129 בסטייפלס סנטר כשקווין דוראנט קולע 50 נקודות, 38 מהן כבר במחצית הראשונה, בעוד דריימונד גרין רושם טריפל-דאבל עם 16 נקודות, 14 ריבאונדים, 10 אסיסטים ומוסיף לזה גם 4 חסימות. בצד השני הקליפרס נפרדים מהפלייאוף בלי אף ניצחון ביתי, אבל עם שתי הופעות נהדרות בחוץ והרבה סיבות לאופטימיות לקראת העונה הבאה. לו וויליאמס, שהיה מצוין במהלך הסדרה, לא מצא את הידיים והרגליים שלו הלילה וסיים עם 8 נקודות ב-3 מ-21 מהשדה. פטריק בברלי סיפק מספרים יפים עם 11 נקודות, 14 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ודנילו גלינארי קלע 29 והוסיף 5 כדורים חוזרים.

עוד בנושא:

גולדן סטייט עלתה לחצי הגמר מול יוסטון עם 110:129 נגד הקליפרס

קווין דוראנט שחקן גולדן סטייט. GettyImages
יוסטון כבר מחכה לו. דוראנט/GettyImages

המספרים

* קווין דוראנט קלע 38 נקודות כבר במחצית עם 12 מ-17 מהשדה.

* זה המשחק הרביעי ברציפות שדוראנט קולע 30 נקודות ומעלה וזה רצף 30+ נקודות השני הכי ארוך שלו בפלייאוף בקריירה. הפעם הקודמת הייתה כשקלע 30 ומעלה בחמישה משחקים ברציפות בכל המשחקים של גמר 2017 בין 12-1 ביוני.

* הלילה הייתה הפעם הראשונה בקריירה שדוראנט קולע 30 נקודות לפחות במחצית של משחק בפלייאוף.

* 38 הנקודות של דוראנט במחצית השוו את השיא לנקודות במחצית הראשונה במשחק פלייאוף, שקבע צ'רלס בארקלי ב-4 במאי 1994 כשחקן פיניקס מול גולדן סטייט. אריק "סליפי" פלויד מחזיק בשיא לכמות הנקודות הגבוהה ביותר באיזושהי מחצית בפלייאוף עם 39. דוראנט גם הגיע ל-40 נקודות במשחק שני ברציפות בפלייאוף וזו פעם ראשונה שהוא עושה את זה.

* דוראנט הוא שחקן הווריירס הראשון מאז ריק בארי (18 ו-20 באפריל 1967) שקולע 40 נקודות לפחות בשני משחקי פלייאוף ברציפות.

* דוראנט קבע שיא אישי של נקודות בפלייאוף עם 50 כאלה, אחת יותר ממה שקלע במשחק מספר חמש.

* דוראנט הפך לשחקן השמיני בהיסטוריה שקולע 45 נקודות או יותר בשני משחקי פלייאוף ברציפות. ראסל ווסטברוק מאוקלהומה סיטי היה האחרון שקבע את זה בשנה שעברה.

* דריימונד גרין רשם את הדאבל-דאבל הראשון שלו בפלייאוף כבר אחרי 17 נקודות עם 10 נקודות ו-10 ריבאונדים. זה נגמר עם טריפל-דאבל של 16 נקודות, 14 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. זה הטריפל-דאבל החמישי בקריירה של גרין בפלייאוף. הווריירס עומדים על מאזן של 0:27 כשגרין קובע טריפל-דאבל (0:5 בפלייאוף, 0:22 בעונה הרגילה).

* זו השנה החמישית ברציפות שגולדן סטייט עולה לחצי גמר המערב.

* הווריירס ניצחו בתשע סדרות פלייאוף ברציפות, הרצף הארוך ביותר של קבוצה NBA מאז שמיאמי היט ניצחה ב-11 סדרות ברציפות בין 2014-2012.

* זה היה ניצחון החוץ השישי ברציפות של גולדן סטייט בפלייאוף, הרצף השני הכי ארוך בתולדות המועדון. ב-2017 הם ניצחו בשבעה משחקי חוץ ברציפות.

* גולדן סטייט גם השוותה שיא NBA עם שלושה ניצחונות חוץ בסדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

התגובות

מאמן גולדן סטייט סטיב קר אמר אחרי המשחק: "אני רוצה לברך את הקליפרס על עונה מדהימה, אני אוהב מאוד את הקבוצה הזו. את איך שהיא נלחמת, משחקת קבוצתי. זו קבוצה כדורסל נהדרת שגרמה לנו לעבוד בשביל כל דבר. יש לה עתיד נהדר ודוק ריברס עשה שם עבודה מצוינת. הייתה סדרה קשה, קשה מאוד.

קר כמובן נשאל על ההופעה הגדולה של דוראנט ואמר: "זו הייתה אחת ההופעות הכי גדולות שראיתי בחיי וראיתי כמה טובות, הייתי סביב שחקנים לא רעים. הוא סחב אותנו במהלך כמה משחקים בסדרה. הוא הנשק האולטימטיבי כי אין הגנה שיכולה לשמור עליו. הוא תמיד יכול להגיע לזריקה טובה. ידענו שאנחנו זקוקים לו והוא פשוט השתלט על המשחק במחצית הראשונה וקבע את הטון".

אגב, במהלך ראיון המחצית נשאל דוראנט האם הוא מרגיש שהוא יכול לקלוע כמה שהוא רוצה וענה בפשטות "כן".

קווין דוראנט בעצמו אמר: "האמנו בתכנית המשחק שלנו מהרגע הראשון היום. צריך לתת הרבה קרדיט לקליפרס, זו קבוצה שלא מוותרת, הקשתה עלינו מאוד במהלך הסדרה והצליחה לעשות דברים שאי אפשר היה לשמור עליהם. אני שמח שעשינו את העבודה ואנחנו חושבים כבר על הסיבוב הבא".

דוראנט נשאל איך הוא מרגיש עם זה שיוסטון כבר נמצאת באוקלהומה ומחכה להם שם: "אני רק ניסיתי להתרכז בקליפרס. אנחנו יודעים שיוסטון קבוצה מדהימה, היא מחכה לנו ומוכנה לשחק נגדנו. זה צריך להיות קרב גדול בין שתי קבוצות מעולות. הכדורסל בשיאו כששתי הקבוצות האלה נפגשות".

סטף קרי אמר אחרי המשחק: "ששת המשחקים האלה היו יותר מדי מבחינת התאמות ורכבת הרים רגשית. ממשחק שתיים ואיך שהם חזרו ואז ההפסד במשחק חמש. הם שיחקו מדהים וגרמו לנו להרים את הרמה שלנו. תמיד קשה לנצח בסדרות וכל משחק הוא קשה. היינו זקוקים למבחן הזה כדי להבין איך זה יהיה בהמשך הדרך. אהבתי את הצורה בה הגבנו. אנחנו צריכים לשמור על יתרון הביתיות טוב יותר ממה שעשינו עד עכשיו. במשחקים 2 ו-5 היינו גרועים בהגנה והפסדנו והיום היינו טובים בהגנה אז ניצחנו. זה די פשוט".

קרי נשאל לגבי המאץ' אפ שמחכה לו מול כריס פול וענה: "הוא שחקן מדהים וזה מה ששחקנים מדהימים עושים, מעלים את הרמה של המשחק שלהם כשזה הכי חשוב. כשהגעתי לליגה, ידעתי שיש שחקן בעמדה הזו שקובע את הקצב לכל השאר והוא עדיין משחק ברמה הגבוהה ביותר. אני מעריך אותו מאוד ומחכה לי הזדמנות להשאיר הכול על הפרקט".

סטיב נאש צייץ בהפסקת המחצית: "38 הנקודות של קווין דוראנט במחצית של משחק פלייאוף הן 3 יותר מ-35 הנקודות של סטיב נאש ב-2005 מול דאלאס. זה לא קרוב להיות מרשים כמו אלה של נאש כי יש היום הרבה יותר פוזשנים במשחק. וגם כי קווין דוראנט גבוה יותר וטוב יותר בכדורסל".

סטיב קר מאמן גולדן סטייט. GettyImages
לא נשאר אדיש לתצוגה של דוראנט. קר/GettyImages

לו וויליאמס, שהיה מצוין בסדרה וחלש מאוד במשחק הלילה, אמר: "התחברנו מוקדם מאוד, ממש מהיום הראשון. היו הרבה שחקנים בקבוצה שהיה להם מה להוכיח. אני חושב שלכל אחד הייתה מטרה אחרת ויצאנו למחנה האימונים עם גישה שנתמוך אחד בשני. ראינו שיש לנו שלושה משחקים שמשודרים בטלוויזיה הארצית מבין 82 ואמרנו שהדרך היחידה שנצליח זה אם נעשה את הדברים ביחד. זה התחיל מהיום הראשון. לא היו לנו בעיות אגו. כל בעיה הייתה קשורה רק לכדורסל. זו הייתה שנה נהדרת לשחק עם החברים שלי".

לו וויליאמס החמיא בענק לקווין דוראנט: "אני מבטיח שניסינו לעצור אותו. ניסינו כל מה שאנחנו יכולים. היו לנו כמה תכניות שונות כדי לנסות לעצור אותו (בברלי התפרץ לדבריו ואמר: "זה לא כל כך עבד"). לפעמים אתה נתקל באנשים מיוחדים וזה לא משנה מה תעשה עם אנשים מיוחדים. הוא אחד מהם והראה את זה הלילה. הוא הגיע ואמר שהוא יכול לקחת את המשחק על עצמו ועשה את זה בענק".

פטריק בברלי: "הוא דרך עלינו. הוא חתיכת שחקן וקלע המון זריקות מדהימות. עשינו בדיוק את מה שהמאמן אמר לנו לעשות".

מאמן הקליפרס דוק ריברס אמר: "לא נכנסתי לסדרה כשאני חושב שנוכל להחזיק את גולדן סטייט עד הסוף. זה סימן טוב. זו ההתחלה של משהו טוב מאוד שיהיה כאן. לפעמים אתה צריך לעבור דברים כדי להגיע לאן שאתה רוצה להגיע ואני חושב שהשחקנים שלי מבינים את זה".

ריברס נשמע נרגש מאוד כשסיכם את הסדרה והשווה אותה לכאלה שהיו לו בעבר כשאימן את בוסטון: "זו הייתה הסדרה של 2008 עם הסלטיקס רק בלי קווין גארנט, ריי אלן, פול פירס ורייג'ון רונדו. זה היה אותו דבר. שיחקנו חזק, כל לילה שיחקנו אגרסיבי ולכן התחברנו. אפשר לקחת את הקבוצה הזו ולשים אותה בכל מקום וכל עיר תאהב את הקבוצה הזו. אנשים אוהבים לראות שחקנים שמשחקים כמו שהם עובדים. מה שהעיר ראתה מהקבוצה הזו זה אנשים שעובדים קשה בכל יום. אנשים מעריכים אנשים שעובדים קשה. אפילו אנשים שתומכים בקבוצה השנייה של העיר ראו את הקבוצה הזו. האוהדים שלנו מעריכים את זה מאוד ואני יודע שאני גם".

סטיב קר מאמן גולדן סטייט עם דוק ריברס מאמן לוס אנג'לס קליפרס, לארי דייויד. AP
סטיב קר עם דוק ריברס, לארי דייויד משקיף מהצד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully