וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוף בכל מובן המילה": ג'ון האבליצ'ק האגדי הלך לעולמו בגיל 79

אבל כבד בבוסטון ובעולם ה-NBA: "הונדו", אחד מהסמלים הגדולים של הסלטיקס וחבר היכל התהילה שזכה בשמונה אליפויות, הלך לעולמו. ביל ראסל: "הוא לא היה רק חבר לקבוצה, הוא היה משפחה"

עריכת וידאו: מתן חדד

אבל כבד בבוסטון סלטיקס ובעולם ה-NBA: ג'ון האבליצ'ק, אחת מאגדות הענף, הלך לעולמו הלילה (בין חמישי לשישי) בגיל 79 לאחר מאבק במחלת הפרקינסון. האבליצ'ק נחשב לאחד הסמלים הגדולים של הסלטיקס לאחר שנבחר על ידיהם בדראפט 1962 במקום השביעי, וזכה עם המועדון בשמונה אליפויות NBA (ארבע מהן רצופות בארבע שנותיו הראשונות בליגה). הוא נבחר 13 פעמים למשחק האולסטאר, ונבחר פעם אחת ל-MVP של סדרת הגמר.

האבליצ'ק, חבר היכל התהילה, הוא אחד משלושת השחקנים היחידים אי פעם עם מאזן 0:8 בגמרים, והוא מוביל את בוסטון בכמות הנקודות (26,359) והמשחקים (1,270). "הונדו", כפי שהיה מכונה, ייזכר מעל לכל ככל הנראה הודות לחטיפה המפורסמת בתולדות הליגה. זה קרה בסדרת הגמר של 1965 נגד פילדלפיה, במשחק מספר 7. האבליצ'ק חטף את הכדור והכריע את הסדרה בזמן קריטי כדי לסדר לסלטיקס אליפות.

בהודעה הרשמית של הסלטיקס נכתב: "ג'ון האבליצ'ק היה אחד מהשחקנים המעוטרים בתולדות בוסטון סלטיקס והפנים של הארגון. הוא היה בן אדם יוצא דופן, בפן האישי וגם הקבוצתי. הוא היה אלוף בכל מובן המילה, ואנחנו אבלים יחד עם משפחתו וחבריו על מותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully