וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת סירבה להצעת אבי לוזון לעשות שימוש ב-VAR בפלייאוף התחתון

אחרי שהאיש החזק במכבי פתח תקוה דרש שמערכת הווידאו תופעל במשחק קבוצתו מול אשדוד, המנהלת הגיבה: "כללי המשחק כבר נקבעו"

מנהלת ליגת העל

עיקר העניין שעוד נותר בליגת העל קשור במאבקי הירידה. לאחר שג'קן בן זקן ומ.ס. אשדוד זעמו על היעדר VAR במשחק הגורלי מול בני סכנין במחזור הקודם, שיגר היום (שני) אבי לוזון מכתב מטעם מכבי פתח תקוה למנהלת הליגה בבקשה להשתמש במערכת החדשה בצמד משחקי הפלייאוף התחתון ביום שבת הקרוב (מכבי פתח תקוה מול מ.ס. אשדוד ובני סכנין מול הפועל חיפה).

"שני המשחקים הנ"ל עשויים להכריע את גורל הירידות לליגה השניה", כתב לוזון. "למרות התנגדותי העזה ל-VAR, בפלייאוף העליון לאורך כל הישיבות החלטתם אחרת, אני מתעקש שישמו מערכת VAR בשני המשחקים הנ"ל".

לוזון הוסיף וטען כי בדק ומצא כי ניתן להכשיר את האצטדיון בסכנין לשימוש במערכת, וכי זה שבפתח תקוה כבר מוכן: "ניתן להעפיל את שתי המערכות במשחקים הנ"ל ולאחר מכן להפעיל שתי מערכות נוספות במשחקי פלייאוף עליון שמתקיימים ביום ראשון ושני, ואולי לוותר על VAR במשחק של מכבי תל אביב מול הפועל חדרה, לו אין שום חשיבות על מיקום הקבוצות".

"במקרה הצורך תעשה משאל טלפוני בין נציגי קבוצות הפלייאוף התחתון", כתב לוזון ליו"ר המנהלת ארז חלפון. "אין לי ספק שמין הדין ומין הצדק ולמען השקיפות, הנראות והספורטיביות חייבים להיעתר לבקשה זו. במקרה ולא תשים מערכת VAR במשחקים אלה, האחריות כולה תהיה עליכם ועל כל המשתמש מכך".

אבי לוזון, מכבי פתח תקוה. אדריאן הרבשטיין
לאו דווקא בעד VAR, אבל הפעם אין ברירה. לוזון/אדריאן הרבשטיין

שעות ספורות לאחר מכן, שיגרה המנהלת מכתב בתגובה, בו סירבה להצעה. "ההחלטה על הצבת מערכות ה-VAR בפלייאוף העליון התקבלה בישיבות הדירקטוריון לפני פתיחת העונה, כשאף קבוצה לא ידעה אם תשחק בפלייאוף העליון או התחתון", כתב יו"ר המנהלת ארז כלפון. "אז רבים עוד הטילו ספק בנחיצות המערכת ואחרים הציעו להמתין עם ההטמעה לעונה הבאה. הצבנו להטמעת ה-VAR לוחות זמנים אגרסיביים שאין ליגה בעולם שהתקרבה אליהם. בסדר זמנים זה, איגוד השופטים יכול היה להכשיר לפלייאוף שלושה שופטים בלבד לכל מחזור משחקים. עקב העובדה שבפלייאוף העליון יש שלושה משחקים למחזור, רצינו לשמור על שיוויוניות בין כל המשחקים באותו פלייאוף.

"בישיבה האחרונה עלתה שוב הבקשה להעביר את ה-VAR למשחקי הפלייאוף התחתון. ההחלטה היתה שבמידת הצורך, במקרה שגורלה של היורדת או היורדות יקבע במחזור האחרון, נשוב ונתכנס ונבחן את ההחלטה. סירבתי אז להצעתך שאוסמך מראש לקבל החלטה ואני מסרב לכך גם היום. ההחלטה לשנות את מיקום הצוותי שלא במסגרת המחזור האחרון תתקבל אך ורק בהחלטה קולקטיבית של הדירקטוריון".

(עדכון ראשון: 13:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully