וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר מרציאנו בראיון: "רוצה כרטיס לאירופה עם היברניאן, ואז להתקדם"

22.4.2019 / 7:00

אחרי ההצגה מול סלטיק ("אחד המשחקים הטובים בקריירה, כולם פרגנו"), אופיר מרציאנו מכוון ליעד הבא: "ארבעה שחקני היברניאן יצאו לאנגליה, שואף להתקדם כמוהם". וגם: הנבחרת, הרוש, האוכל הכשר, ההצעות מישראל וההמלצה לג'רפי. ראיון

עריכת וידאו: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: מתן בכור על "דרבי היהודיות" בין אייאקס לטוטנהאם בחצי גמר ליגת האלופות

זה שוב קורה לאופיר מרציאנו. בסלטיק כבר יודעים שכדי להכניע אותו צריך לעבוד מאוד קשה. פעמיים העונה, בשני משחקי הבית מול האלופה שבדרך, הוא שמר על שער נקי ואתמול (ראשון) זה היה תוך כדי הצגת יכולת אדירה שזיכתה אותו בתואר איש המשחק. "היו חמש הצלות באמת טובות", הוא אומר בצניעות המוכרת שלו בראיון לוואלה! ספורט. "בוא נגיד שהיו לי כבר משחקים כאלה, אבל זה באמת היה אחד הטובים. אם אתה מתעקש אז אחד מהמשחקים הטובים שלי כאן ואולי בעצם בכל הקריירה".

היו תגובות?

"פרגנו כולם, גם שחקנים מסלטיק. אני כבר מכיר כאן לא מעט שחקנים מהקבוצות היריבות ולמרות שהם לא ניצחו, הם אמרו מלים חמות על היכולת".

ניר ביטון היה ביציע?

"לא, פה בדרך כלל לא מגיעים למשחקי חוץ וניר לא הגיע לאדינבורו. הוא פצוע כך שהוא נשאר בגלזגו".

זו תקופה מאוד טובה שלך.

"אני כבר ארבעה חודשים בתקופה טובה. עברתי פציעה לא קלה בתחילת העונה ועברתי ניתוח. היברניאן הביאו שוער מליברפול (אדם בוגדן ההונגרי - י.ט.) אבל אני שמח שכבר ארבעה חודשים אני בכושר טוב וחוזר מאוד חזק לעניינים".

יש מטרות לקבוצה?

"אנחנו מאוד רוצים את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. זה לא קל כי יש פער גדול מהמקום הרביעי, אבל אם ננצח את כל המשחקים עד סוף העונה אולי נוכל לקחת את הכרטיס היוקרתי".

למי סיכוי יותר טוב להצליח - לאשדוד להישאר בליגה או לכם להשיג את הכרטיס לאירופה?

"לצערי אני חושש שלאשדוד יש סיכוי פחות טוב. אני אומר זאת בכאב כי אני מאוד אוהב את הקבוצה בה גדלתי. משה אוחיון חבר טוב שלי ואדם נפלא. הייתי מאוד רוצה שהוא יצליח להשאיר את אשדוד בליגה".

מה הסטטוס שלך לקראת העונה הבאה?

"יש לי חוזה לעוד שנתיים בהיברניאן, אבל אני לא אשקר, אני רוצה לסיים פה את העונה הזו בצורה הכי טובה שיכולה להיות ולהתקדם הלאה. אני מאוד רוצה להצליח עם הקבוצה במאבק על הכרטיס לאירופה ואז, אם יהיה קצת מזל, למצוא קבוצה שבה אוכל להתקדם מכל הבחינות".

לאן אתה מכוון?

"זה לא סוד שהרבה שחקנים מסקוטלנד וגם מהיברניאן עברו ועוברים כל הזמן לאנגליה. גם לפריימרליג וגם לצ'מפיונשיפ. הליגה השנייה ואפילו הליגה השלישית באנגליה הן ליגות חזקות מאוד עם אמצעים כלכליים גדולים. זו בהחלט שאיפה להתקדם לאנגליה כמו שעשו ארבעה שחקנים של היברניאן מאז שאני פה במועדון".

זה המסלול שחלמת עליו מאז שיצאת מאשדוד?

"שמע, עזבתי את אשדוד אחרי שירדנו ליגה ועברתי למועדון יחסית קטן בבלגיה. אחרי זה הגעתי להיברניאן. טוב לי כאן. ממש טוב. אדינבורו זו עיר נהדרת. יש לנו כאן הכול: קהילה יהודית גדולה, חברים טובים. הנה, הייתי היום במלון והיה לי כל מה שאני צריך מבחינת כשרות כדי לשמור על פסח. דאגו לחמם את האוכל שלי במיוחד בחדר האוכל בקופסאות שהבאתי, וזה כיף להרגיש כך".

לא היו רגעים בארבע השנים שאתה בחו"ל שהיית קרוב לחזור לארץ?

"בכל קיץ היו הצעות מהארץ, כולל ממועדונים שהציעו לי סכומים גבוהים מאלה שאני מרוויח כאן, אבל לא יצאתי מישראל כדי לחזור כל כך מהר. המשפחה שלי מקריבה הרבה כדי שאני אהיה כאן ואוכל למצות את עצמי. אם הייתי חוזר לארץ, לא הייתי יכול לחזור לכאן שוב. אז החלטתי שאני נשאר וכמה שיותר, והיום כשאני בן 29 ויש לי עוד כמה שנים טובות לשחק, אני גם יודע שאני צריך לעשות את הקידום הכלכלי. אבל שוב, רק אחרי שהעונה הזו תיגמר כי הראש שלי באמת בהיברניאן ואני לא מתעסק במה שמסביב. יש לי את האנשים שמטפלים בכל מה שצריך. אני לא מעורב בזה ולא רוצה לדעת. מה שצריך לקרות, יקרה".

שוער נבחרת ישראל אופיר מרציאנו. יוסי ציפקיס
"אעשה הכול כדי לשחק בעתיד בנבחרת". אופיר מרציאנו/יוסי ציפקיס

הגעת לנבחרת לא מזמן כשאתה בכושר טוב ודווקא אריאל הרוש שלא שיחק בהפועל באר שבע הועדף על פניך.

"זו הייתה החלטה של המאמן ואני קיבלתי אותה. המאמן בחר באריאל וברגע שהוא החליט זאת, עמדתי מאחורי אריאל ושמחתי בשבילו על ההופעות הטובות שלו ובשביל כל החברים בנבחרת על המשחק הנפלא מול אוסטריה".

היה יכול לעזור לך להתקדם אם היית פותח בנבחרת ומצליח.

"הכול יכול לעזור, אבל זה לא משנה מה אני חושב כי יש מאמן וזו ההחלטה שלו. אני שמחתי להיות מוזמן ולהיות חלק מהנבחרת וברור שאני אעשה מבחינתי את הכול כדי לשחק בעתיד בנבחרת".

השוער השלישי היה יואב ג'רפי שקרוב מאוד לעבור את מה שאתה עברת כי נראה שאחרי שאשדוד תרד ליגה, גם הוא יעזוב.

"בין אם אשדוד תרד ובין אם היא תישאר, יואב צריך כבר לצאת ולהתקדם".

כל המועדונים בארץ סגורים. היכן הוא ישחק?

"אז הוא יכול לצאת לחו"ל ולעבור את מה שאני עברתי".

לא יפריע לו שהוא לא כל כך גבוה?

"גובה זה יתרון, אבל זה כבר לא משמעותי כמו שהיה פעם. יש כאן הרבה שוערים שפגשתי שהם לא יותר גבוהים מיואב. ליואב יש הרבה דברים טובים שהוא יכול להביא לכל קבוצה בה ישחק ואני באמת מאחל לו שיצליח. הרבה אומרים שאנחנו דומים באופי. הוא לא אשדודי, אבל הוא קיבל משהו בתקופה שלו באשדוד שמאוד מזכיר אותי בשקט שלי. אני מאחל לו להתקדם כי הוא ראוי לזה".

יואב ג'רפי שוער מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"צריך כבר לצאת ולהתקדם". יואב ג'רפי/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully