וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פריס סן ז'רמן זכתה באליפות השמינית, קיליאן אמבפה הגיע ל-30 שערים

האלופה הוכתרה עוד לפני ה-1:3 על מונאקו, הכוכב הצעיר כבש שלושער לרשת האקסית והפך לצרפתי הראשון שמגיע ל-30 שערי ליגה מאז פאפן ב-1990. ניימאר חזר לשחק אחרי כשלושה חודשים

עריכת וידאו: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: מתן בכור על "דרבי היהודיות" בין אייאקס לטוטנהאם בחצי גמר ליגת האלופות

פריס סן ז'רמן הבטיחה היום (ראשון) את האליפות השמינית בתולדותיה והשישית בעשור האחרון, וזה קרה עוד לפני הניצחון הביתי 1:3 על מונאקו במשחק שנעל את המחזור ה-33. ליל המדורגת שנייה, שהביסה את פ.ס.ז' 1:5 בשבוע שעבר, הסתפקה הפעם ב-0:0 אצל טולוז ונותרה ללא סיכוי מתמטי להדביק את המוליכה כשנותרו 15 נקודות בקופה.

כך, חרף העובדה שלא הצליחה להבטיח את התואר בשלושה ניסיונות, צברה נקודה אחת בלבד בשלושת משחקיה האחרונים והפסידה פעמיים ברציפות לראשונה מאז נובמבר 2011, פ.ס.ז' הוכתרה בסופו של דבר בשלב מוקדם, וכאמור בלי לשחק. תומאס טוכל זכה באליפות הראשונה בקריירה שלו ויוכל להשלים דאבל ביום שבת, אז קבוצתו תפגוש את ראן בגמר הגביע בסטאד דה פראנס. דני אלבס חגג את התואר ה-39 שלו כשיאן העולמי ובשבת יוכל להניף בפעם ה-40.

קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
השתדל לא לחגוג מול האקסית. קיליאן אמבפה/רויטרס

פריס סן ז'רמן - מונאקו 1:3

זה לא היה 1:7 כמו משחק האליפות מול מונאקו בעונה שעברה, והאליפות הובטחה כאמור עוד בשעות אחר הצהריים, אבל קיליאן אמבפה כבש לראשונה מול האקסית שלו ונתן לאוהדים ליהנות קצת אחרי תקופה מאכזבת כשהפך לצרפתי הראשון שמגיע ל-30 שערי ליגה מאז ז'אן פייר פאפן ב-1990. פ.ס.ז' הגיעה אחרי שני הפסדים רצופים ושלושה משחקים שבהם לא הצליחה לעשות את המוטל עליה ולהבטיח את האליפות בעצמה. מרקיניוס, מרקו וראטי ואמבפה חזרו להרכב, אנחל די מריה, אדינסון קבאני וגם ניימאר אחרי שלושה חודשי היעדרות שבו לסגל, ומונאקו לא ממש הפריעה לאלופה הטרייה שעלתה עם חולצות שעליהן ציור הנוטרדאם מקדימה והכיתוב מאחורה במקום שמות השחקנים.

שחקני פריס סן ז'רמן במחווה לנוטרדאם

השוער דניאל סובאשיץ' נאלץ לצאת בגלל פציעה בדקה ה-13, ואחרי שתי דקות מחליפו דייגו בנאליו היה במיקום לא טוב ונכנע לשער של אמבפה בסיום מבצע יפה של מוסא דיאבי. מלך השערים השלים צמד מול קבוצתו לשעבר אחרי דאבל-פס עם דני אלבס בדקה ה-38, ואחרי שנעצר בקורה בדקה ה-53 וגם שער של דיאבי נפסל שלא בצדק, הוא הצליח להשלים שלושער בדקה ה-56 בזכות עוד הכנה של אלבס. בכך הגיע אמבפה ל-30 שערי ליגה והפך לשחקן השני בתולדות המועדון שכובש לפחות שלוש שלישיות בעונה אחת, אחרי קרלוס ביאנצ'י שעשה את זה ארבע פעמים ב-1977/78. ניימאר נכנס בהפסקה, קבאני הצטרף בדקה ה-73 וגם יוליאן דראקסלר נדרש לעלות על כר הדשא בעקבות הפציעה של וראטי. הם לא כבשו, בניגוד לאלכסנדר גולובין הרוסי שצימק בדקה ה-80 עם שערו השני בסך הכול העונה. מונאקו נותרה במקום ה-16 ורק ארבע נקודות מעל המקום ה-18 שמוביל למבחנים.

ניימאר שחקן פריס סן ז'רמן לפני בנימין הנריכס שחקן מונאקו. רויטרס
שיחק מחצית שלמה. ניימאר לפני בנימין הנריכס/רויטרס

טולוז - ליל 0:0

המדורגת שנייה לא הצליחה להכניע את בפטיסט רנה, וגם כשעשתה את זה בדקה ה-62, השער של טיאגו מנדס נפסל על ידי ה-VAR בגלל נגיעת יד. טולוז שזקוקה לכל נקודה כדי להבטיח סופית את ההישארות, נעצרה פעם אחת בקורה בכל מחצית והגדילה את הפער שלה מהמקום ה-18 שמוביל למבחנים לשמונה נקודות. ליל תהיה בליגת האלופות כשהפער שלה מליון השלישית עומד על שש נקודות כעת.

ריימס - סנט אטיין 2:0
לסנט אטיין: רמי קאבלה (24), ביורן אנגלס (עצמי, 51)

נאנט - אמיין 2:3
לנאנט: קאליפה קוליבאלי (49 ו-55), ולנטן רונז'ייה (59). לאמיין: חואן פרניי אוטרו (62), שייק טימיטה (77)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully