וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סארי תקף אחרי ההעפלה: "חשבתי שאני לא מתאים למפעלים האירופאים"

המאמן ענה לפרשנים אחרי שצ'לסי עלתה לחצי גמר הליגה האירופית: "יש לי 18 ניצחונות מ-22 משחקים". סוקרטיס: "ארסנל יכולה לזכות, למה לא?"

עריכת וידאו: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: מתן בכור על דרבי היהודיות בין אייאקס לטוטנהאם בחצי גמר ליגת האלופות

כמו בליגת האלופות, גם הליגה האירופית עדיין יכולה לספק גמר כל-אנגלי לאחר שארסנל וצ'לסי העפילו הערב (חמישי) יחד לחצי הגמר. התותחנים ניצחו 0:1 בסן פאולו את נאפולי והשלימו 0:3 בסיכום כדי לפגוש בשלב הבא את ולנסיה שגברה 0:2 בדרבי על ויאריאל (1:5 בסיכום), ואילו הבלוז נמתחו על ידי סלביה פראג בדרך ל-3:4 ביתי (3:5 בסיכום) ובחצי הגמר מחכה להם מפגש עם איינטרכט פרנקפורט, שהעפילה למעמד הזה לראשונה מאז עונת הזכייה שלה בגביע אופ"א ב-1980 בזכות 0:2 ביתי על בנפיקה (4:4 בסיכום, שערי החוץ הכריעו).

אונאי אמרי מאמן ארסנל. AP
שוב מול האקסית ולנסיה, אותה הדיח עם סביליה בחצי הגמר ב-2014. אונאי אמרי/AP

המספרים

* לראשונה מאז 1983/84, לאנגליה יש ארבע נציגות בחצאי הגמר האירופים.

* צ'לסי היא הקבוצה האנגלית הראשונה שניצחה 11 משחקים בקמפיין אירופי אחד.

* צ'לסי הפכה לקבוצת הפרמיירליג השנייה שמגיעה ל-100 שערים העונה, אחרי מנצ'סטר סיטי.

* אוליבייה ז'ירו הוא השחקן הראשון שכובש 10 שערים בקמפיין אירופי במדי צ'לסי.

* פרנקפורט לא הפסידה ב-12 משחקי בית רצופים באירופה. הקבוצה האחרונה שניצחה אותה הייתה פאלרמו ב-2006/07.

* פרנקפורט כבשה העונה 27 שערים בליגה האירופית - יותר מכל קבוצה גרמנית אחרת בהיסטוריה של המפעל הזה.

* בנפיקה הפסידה בכל ארבעת משחקיה האירופים על אדמת גרמניה.

* ולנסיה תשחק בחצי הגמר לראשונה מאז 2014, אז הפסידה לסביליה של אונאי אמרי, מאמנה לשעבר שכעת יתייצב מולה עם ארסנל.

דריס מרטנס שחקן נאפולי. רויטרס
לא הבין את הבוז מהקהל. דריס מרטנס מתנצל/רויטרס

נאפולי - ארסנל

סוקרטיס, בלמה היווני של ארסנל, דיבר לאחר הניצחון על נאפולי: "שיחקנו טוב מאוד בבית, במיוחד ב-60-70 הדקות הראשונות, ועכשיו באנו לכאן מרוכזים, ממוקדים ומאורגנים בהגנה, ואני חושב שכולנו התגוננו בצורה טובה מאוד. המטרה היא להיות בין ארבע הראשונות של הפרמיירליג, ואני חושב שאנחנו יכולים להגיע למקום השלישי, לפני טוטנהאם. וגם לזכות בליגה האירופית, למה לא?".

נאפולי סיימה עוד עונה ללא תואר, הקהל הגיב בבוז ודריס מרטנס סיכם: "ספגנו שער והורדנו את הראש. אמרנו בחדר ההלבשה שאנחנו עדיין מאמינים כי ארסנל לא כזו טובה. אין באמת הבדל בין הקבוצות, הלך לנו רע מאוד באמירויות וזה הרס את הכול. אני לא יודע מה חסר לנו. אנחנו חייבים להבין שיש כאן סגל נורמלי, אנחנו עושים עבודה טובה והאוהדים לא חייבים להעביר עלינו ביקורת. אנחנו במקום השני, הודחנו מליגת האלופות על חודו של שער. בואו נביט קדימה".

המאמן קרלו אנצ'לוטי הוסיף: "המשחק היה חי הערב רק 30 דקות. במשחק מהסוג הזה, אתה צריך שהדברים יקרו לטובתך, אבל אחרי שארסנל כבשה כבר היינו שבורים והיה בלתי אפשרי לחזור. איבדנו מהחדות שלנו בהתקפה לאחרונה, אנחנו איטיים, צפויים מדי וזה גורם לבעיות בסיומת. כל מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו זה להבטיח את המקום השני בליגה ולנסות להיות טובים יותר בעונה הבאה".

על כך שאין איטלקיות בחצאי הגמר, אמר אנצ'לוטי: "יובנטוס היא הקבוצה היחידה באיטליה שיכולה לייצר הכנסות ברמה של המועדונים הבכירים ביבשת, אז זה מפתיע שלא עלתה לחצי הגמר. אני חושב שזה מקרי והיא תהיה שם בעונה הבאה. המטרה שלנו היא לגדול בהדרגתיות, להשתפר ולהשקיע בשחקנים צעירים שיוכלו להתבגר איתנו. אלכס מרט טעה היום, אבל הוא כישרון צעיר וזה היה שיעור חשוב עבורו. אני חושב שהכדורגל האיטלקי מיוצג היטב על ידי יובנטוס, גם אם היא הודחה הפעם".

מאוריציו סארי מאמן צ'לסי. רויטרס
בכל זאת יש איטלקי בחצי הגמר. מאוריציו סארי/רויטרס

צ'לסי - סלביה פראג

מאוריציו סארי רשם עלייה ראשונה בקריירה לחצי גמר אירופי, אחרי ה-3:4 של צ'לסי על סלביה פראג: "אנחנו שמחים לעשות את זה, לא היה קל. המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, אבל כהרגלנו בתקופה האחרונה פתחנו את השנייה בצורה רעה. אולי חשבנו שכבר עלינו בקלות. בחצי הגמר מצפה לנו מפגש עם קבוצה נהדרת כמו פרנקפורט וחלוץ נהדר בדמותו של לוקה יוביץ'".

עבור סארי מדובר בהעפלה ראשונה אי פעם לחצי גמר במפעל אירופי, והוא ניצל את הבמה לסגירת חשבונות. "חשבתי שאני מאמן שלא מתאים למפעלים האירופאים, לא? "זה מה שאתם אמרתם, בכל אופן", תהה-תקף את העיתונאים בסיום. "מתוך 22 משחקים בליגה האירופית, ניצחתי ב-18. ומשום מה עדיין מתייחסים אליי כאל מאמן שמסוגל להצליח רק בליגות המקומיות".

אדי הוטר מאמן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
הישג אדיר עם פרנקפורט. אדי הוטר/רויטרס

פרנקפורט - בנפיקה

איינטרכט פרנקפורט המשיכה את מסע הקסם שלה באירופה והעפילה לחצי הגמר לראשונה מאז 1980, אז גם זכתה בגביע אופ"א בפעם היחידה בתולדותיה. היא מחקה את ההפסד 4:2 בליסבון עם 0:2 ביתי על בנפיקה ועלתה בזכות שערי החוץ. המנהל הספורטיבי פרדי בוביץ' התרגש: "זה מדהים, אושר עילאי, ידעתי שאנחנו מסוגלים לזה. עכשיו יש לנו את צ'לסי, וזה לא יכול להיות קשה יותר. אנחנו גאים להיות הנציגים היחידים של גרמניה באירופה".

אוהדי פרנקפורט בטירוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully