וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטנהאם באופוריה, פוצ'טינו: "בגלל זה אנחנו אוהבים כדורגל"

אושר עילאי אצל התרנגולים לאחר הטירוף מול מנצ'סטר סיטי והעלייה לחצי גמר ליגת האלופות, המאמן: "השחקנים שלי גיבורים". אריקסן ניצל בזכות ה-VAR: "אני האדם הכי בר מזל". סון: "טירוף, מעולם לא ראיתי דבר כזה"

מאוריסיו פוצ'טינו מאמן טוטנהאם עם פרננדו יורנטה. רויטרס
הגיבור המפתיע. פרננדו יורנטה עם מאמנו מאוריסיו פוצ'טינו/רויטרס

את רבע גמר ליגת האלופות הזה, אף אחד לא ישכח. טוטנהאם העפילה הערב (רביעי) לחצי הגמר לראשונה מאז 1962, ועשתה את זה למרות הפסד 4:3 בחוץ למנצ'סטר סיטי במשחק משוגע מאין כמוהו, ובעיקר הודות להחלטת ה-VAR הדרמטית לפסול את השער של ראחים סטרלינג בדקה ה-93. המחליף פרננדו יורנטה הבקיע את השער שבסופו של דבר סידר לתרנגולים מפגש עם אייאקס בחצי גמר שאיש לא יכול היה לחזות בתחילת העונה. יונג מין סון, שכבש צמד ב-21 הדקות הראשונות המטורפות, ייעדר מהמשחק הראשון בעקבות צהוב נוסף שספג.

מנגד, פפ גווארדיולה שוב מעד ברבע גמר הצ'מפיונס ואיבד תואר ראשון העונה. הקבוצה שלו חזרה מפיגור וכבר הוליכה 2:4 מצמד של סטרלינג (4 ו-21) ושערים של ברנרדו סילבה (11) וסרחיו אגוארו (59) אבל הירך של יורנטה עשתה את ההבדל בדקה ה-73 עם החלטת VAR עליה ידובר עוד רבות, וכך גם הפסילה המכרעת בתוספת הזמן.

יונג מין סון שחקן טוטנהאם. רויטרס
חיסרון משמעותי במשחק הראשון של חצי הגמר. יונג מין סון/רויטרס

המספרים

* טוטנהאם הפכה לקבוצה האנגלית השביעית שמגיעה לחצי הגמר בעידן ליגת האלופות, ובכך אנגליה הפכה לשיאנית החדשה ונפרדה מספרד שלה נותרו שש נציגות.

* טוטנהאם כאמור הייתה בחצי הגמר ב-1962, בימי גביע האלופות, כך שהיא חוזרת אחרי היעדרות של 57 שנה. זה ההפרש הגדול אי פעם, כשהשיא הקודם היה 40 שנה של אתלטיקו מדריד (1974 ואז 2014).

* פפ גווארדיולה עוד לא הצליח לעבור את שלב רבע הגמר מאז הגיע למנצ'סטר סיטי, ולא היה בגמר ליגת האלופות מאז ימי ברצלונה ב-2011.

* המשחק המטורף הזה קבע עוד שלושה שיאים: הזמן הכי מהיר שהגיעו לארבעה שערים בליגת האלופות (11 דקות), הזמן הכי מהיר שהגיעו לחמישעה שערים (21 דקות) וגם המשחק הראשון שבו היתרון התחלף פעמיים עוד במחצית הראשונה.

* יונג מין סון הפך לשחקן החמישי שכובש לפחות שלושה שערים מול קבוצה של גווארדיולה בעונה אחת, אחרי ליאונל מסי, סרחיו אגוארו, ניימאר ומקסוול קורנה.

עוד באותו נושא

טוטנהאם עלתה לחצי הגמר למרות הפסד 4:3 למנצ'סטר סיטי במשחק מטורף

לכתבה המלאה
כריסטיאן אריקסן, טוטנהאם. רויטרס
מחכה למפגש מהאגדות עם האקסית אייאקס. כריסטיאן אריקסן/רויטרס

התגובות

מאוריסיו פוצ'טינו, מאמנה הארגנטינאי של טוטנהאם שלא הוציא אגורה על רכש בקיץ, סיכם בהתרגשות: "המשחק הזה היה בלתי ייאמן, הסיום שלו... אני כל כך גאה בשחקנים שלי, הם גיבורים. אני גאה בכולם וכל כך שמח עבורם ועבור האוהדים שלנו. אני כבר נערך לשבת, אנחנו צריכים לחזור לשחק פה. ברגע שהם כבשו בדקה ה-93 הכול עובר בראש, האכזבה הייתה עצומה, אבל אז הייתה החלטה שזה נבדל וככה הכדורגל משתנה ברגע. לכן אנחנו אוהבים אותו. הראינו אופי, להבקיע כאן שלושה שערים זה לא קל. הם היו פנטסטיים, אבל המאמץ שלנו היה אדיר. זו הסיבה שאנחנו אוהבים כדורגל".

כריסטיאן אריקסן, שהחזיר את הכדור אחורה ברשלנות במהלך שהוביל לשער של סטרלינג בדקה ה-93, הודה ל-VAR שזיהה את הנגיעה של ברנרדו סילבה ולפיכך פסל בגלל נבדל: "תודה לך VAR, אני חושב שאני האדם הכי בר מזל הערב. כשהם כבשו את השער האחרון, כבר חשבתי שזה נגמר. תודה לאל שהשופט קבע שזה נבדל. זו הייתה חתיכת רכבת הרים. היו גולים ועוד גולים ועוד גולים, ודרמה בכל מקום. היה משחק כיפי, אבל למזלי אני בצד הנכון".

אריקסן התייחס גם למפגש עם האקסית אייאקס בחצי הגמר: "ראינו אותם אתמול עוברים לשלב הבא וחשבנו שזה יהיה סיפור מהאגדות לפגוש אותם. עכשיו זה באמת סיפור מהאגדות. גם 10 הדקות הראשונות הערב והחמש האחרונות היו ממש מהאגדות, אז יהיה נחמד לחזור לארנה באמסטרדם".

הארי קיין הפצוע גאה בחבריו

יונג מין סון נשאל לגבי הצהוב שיגרום לו להחמיץ את המשחק הראשון מול אייאקס והודה: "לא ידעתי בכלל שאני בסכנה". על המשחק אמר: "טירוף, מעולם לא ראיתי דבר כזה. היה קשוח ומשוגע, אבל אנחנו מאוד גאים בחברים שלנו. היה טירוף. לפעמים אתה מתעצבן על ה-VAR, אבל היום אנחנו מודים לו. נלחמנו יחד במשך 90 דקות והוכחנו שיש לנו אופי בלתי ייאמן".

באולפן של סקיי ספורטס, פול מרסון ודארן בנט הסכימו: "זה היה משחק הכדורגל המסעיר ביותר שראינו אי פעם".

דלה עלי

טובי אלדרווירלד

הארי ווינקס

אייאקס מוכנה למפגש עם האקסים

הארי מגווייר מלסטר סיטי

התגובה של ג'רארד פיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully